در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز رایگان ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

دان کردن انار

پنجشنبه ۲ تیر ۱ آشپزی
  • تصویر شماره دان کردن انار
  • تصویر شماره دان کردن انار
  • تصویر شماره دان کردن انار
  • تصویر شماره دان کردن انار

برای پذیرایی با انار بهتر است آن ها را به صورت دانه کردن استفاده کنید. برای تهیه ی رب انار ابتدا انارها را باید دانه کنید و بعد با آن رب انار تهیه کنید. در ادامه چند روش سریع دانه کردن انار را، آموزش داده ایم.

روش های دانه کردن انار

دان کردن انار در آب:

ابتدا انار را به صورت عمودی برش بزنید به حدی که پوست آن برش بخورد و دانه های آن ها آسیب نبینند. سپس آن را به 2 قسمت تقسیم کنید. داخل کاسه ای بزرگ آب سرد بریزید و انار را داخل آب فرو ببرید و آن را باز کنید، با اشاره ی کمی دانه های انار از آن ها جدا می شود. به دلیل اینکه دانه های انار سنگین هستند به ته ظرف می روند و پوسته های آن روی آب می آیند.

در پایان لایه های وسط انار که روی آب هستند را جدا کنید و دور بریزید و آب آن را خالی کنید. و دانه های آن را داخل آبکش بریزید.

سریع ترین روش دانه کردن انار:

بالای سر انار را برش بزرگی بزنید به صورتی که پوست آن را جدا کنید و دانه های آن آسیبی نبینند. سپس از قسمت هایی که پوسته ی سفیدی است با چاقو برش بزنید، فاصله ی این قسمت ها نامنظم است. پس از آن پوست انار را باز کنید و لایه های نازک و سفید را از انار جدا کنید. در این زمان فقط دانه های انار مشخص می شود.

 

این برش ها را باز کنید.

و روی کف دست برعکس کنید سپس با پشت قاشق روی پوست انار بزنید تا دانه های آن از آن ها جدا شود و داخل ظرف بریزد. به این کار ادامه بدهید تا دانه های انار کاملا از پوسته های آن جدا شود. و روی کف دست برعکس کنید سپس با پشت قاشق روی پوست انار بزنید تا دانه های آن از آن ها جدا شود و داخل ظرف بریزد. به این کار ادامه بدهید تا دانه های انار کاملا از پوسته های آن جدا شود.

برچسب ها :
#ترفند آشپزی
  ثبت آگهی رایگان