در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز رایگان ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

جاهای دیدنی لنگرود

شنبه ۲ تیر ۳ گردشگری
  • تصویر شماره جاهای دیدنی لنگرود

جاذبه‌های دیدنی لنگرود از زیبایی‌های بی‌نظیر استان گیلان محسوب می‌شوند. در این مقاله از رشت گشت به معرفی مکان‌های تاریخی و طبیعی این شهر پرداخته‌ایم. از پل خشتی و بام سبز تا تالاب کیاکلایه، هر کدام از این جاذبه‌ها دارای جذابیت خاص خود هستند. سفر به لنگرود تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

اگر به شمال کشور و استان گیلان سفر کرده باشید، حتماً نام شهر زیبا و سرسبز لنگرود به گوشتان خورده‌ است. این شهر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، تاریخچه‌ای طولانی نیز دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

شهر لنگرود در کنار دریا و جنگل قرار گرفته و این هم‌جواری طبیعی باعث شده تا لنگرود به گزینه‌ی محبوبی برای گردشگران و دوست‌داران طبیعت تبدیل شود. نام این شهر از دو بخش «لنگر» به معنی آرامش، سکون و وقار و «رود» تشکیل شده است و به معنی رود آرام و سکون یافته است.

 

جاذبه‌های دیدنی لنگرود

اگر به لنگرود گیلان سفر می‌کنید، مطمئن باشید هرچقدر هم زمان برای گشت و‌گذار اختصاص دهید، باز هم کم است. اما می‌توانید جاهای دیدنی لنگرود را برای بازدید اولویت‌بندی کنید. در ادامه با بهترین جاذبه‌های لنگرود آشنا خواهیم شد:

 

پل خشتی

این پل که قدمت آن به دوره صفوی می‌رسد، بر روی رودخانه لنگرود قرار گرفته و یکی از نماد‌های شهر لنگرود است. پل خشتی در زمان فتحعلی شاه برای نخستین بار مرمت شده است و در مسیر قدیم لاهیجان به لنگرود قرار دارد.

دریاچه کومله لنگرود

این دریاچه حدود ۷ کیلومتر با لنگرود فاصله دارد و شما می‌توانید با کمتر از ۱۵ دقیقه رانندگی از لنگرود به این دریاچه برسید. این دریاچه محل مناسبی برای پرندگان مهاجر محسوب می‌شود که در فصول مختلف آن را برای فرود انتخاب می‌کنند. سه آبگیر زیبا و طبیعت دریاچه در کنار باغ‌های چای و شالیزار‌ها جذابیت دو چندانی به آن داده‌اند. این دریاچه در کنار روستای کومله در لنگرود قرار دارد.

تالاب کیاکلایه

این تالاب با وسعت حدود ۲۰۰ هکتار، در جنوب شهر لنگرود واقع شده و زیستگاه انواع پرندگان مهاجر و بومی است. نیلوفر‌های آبی باعث زیبایی دو چندان این تالاب شده‌اند. اگر به دنبال گرفتن عکس‌های زیبا هستید، حتماً به تالاب کیاکلایه سر بزنید. از جاده لاهیجان به رودسر که بگذرید، درست از کنار این تالاب عبور خواهید کرد.

خانه تاریخی منجم باشی

این خانه تاریخی زیبا در نیمه دوم قرن ۱۲ قمری محل اقامت حاکم گیلان بوده است. خاندان منجم باشی در این خانه اقامت داشته‌اند و خدمات زیادی به این شهر کرده‌اند. از جمله ساخت پل خشتی و شکست روس‌ها در روستای پیله داربن. آدرس خانه منجم باشی در فشکالی محله و مجاور بازار لنگرود سبز میدان است.

منطقه لیلاکوه

لیلاکوه منطقه‌ای کوهستانی با چشم‌انداز‌های زیبا و آبشار‌های متعدد است که در جنوب لنگرود واقع شده و از مقاصد محبوب گردشگری این منطقه به شمار می‌رود. از باغ‌های پرتقال گرفته تا چای، جنگل‌های سرسبز، قهوه‌خانه و قلیان سرا بخشی از تفریحات این منطقه به شمار می‌روند. برای رفتن به این منطقه از میدان فرمانداری لنگرود به میدان لیلاکوه بروید و خودتان را به روستای پرشکوه و بخش کومله برسانید.

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله با امکانات تفریحی و ورزشی متنوع، یکی از محبوب‌ترین سواحل گیلان برای شنا و آفتاب گرفتن است. این ساحل را می‌توان قطب گردشگری استان گیلان دانست. امکانات رفاهی موجود در این ساحل، تجربه‌ای خوشایند و لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند. از تفریحات ساحل چمخاله می‌توان به پیک‌نیک، پیاده‌روی، عکاسی، قایق‌سواری، جت اسکی و شاتل اشاره کرد.

 

برای دسترسی به ساحل چمخاله، ابتدا وارد جاده لاهیجان – لنگرود یا رودسر – لنگرود شوید، سپس به بلوار سعدی و خیابان آزادگان بروید. پس از عبور از بلوار جمهوری اسلامی، به جاده چمخاله می‌رسید که ساحل چمخاله در این مسیر قرار دارد. این ساحل زیبا را می‌توانید در کنار بازدید از جاهای دیدنی رودسر، لاهیجان و لنگرود مشاهده کنید.

بازار سنتی لنگرود

بازار سنتی لنگرود با قدمتی چند صد ساله، محل عرضه انواع محصولات کشاورزی، صنایع دستی و سوغات لنگرود است. در این بازار می‌توانید از فروش محصولات داخلی و خارجی گرفته تا اقلامی که دستفروشان و بساطی‌ها عرضه می‌کنند، هر چیزی را پیدا کنید. این بازار در کنار پل بتونی لنگرود واقع شده است.

جذاب‌ترین روستاهای لنگرود گیلان

لنگرود با داشتن روستاهای زیبا و دیدنی، مقصدی ارزشمند برای سفر است. در ادامه به معرفی برخی از این روستاها می‌پردازیم:

روستای فتیده

روستای فتیده با تولیداتی مانند برنج، ابریشم و کنف، یکی از دیدنی‌های لنگرود است. این روستا به دلیل ساختار جلگه‌ای خود، آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد. در سفر به فتیده می‌توانید خانه‌های روستایی را برای اقامت خود اجاره کنید و از مهمان‌نوازی مردم خونگرم آنجا لذت ببرید.

روستای سلوش

روستای سلوش، یکی دیگر از روستاهای خوش آب و هوای لنگرود و از توابع کومله است. این روستا با سه رودخانه هم‌نام لش محاصره شده است. بیشترین گردشگران در فصول بهار و تابستان به این روستا سفر می‌کنند، هرچند که پاییز و زمستان آن نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد.

روستای قدیمی سالکویه

روستای سالکویه که در مجاورت لیلا کوه قرار دارد، یکی از روستاهای قدیمی و زیبای لنگرود است. این روستا با داشتن تالاب و جنگل، یکی از بهترین جاهای دیدنی لنگرود به شمار می‌رود.

روستای لیسه رود

روستای لیسه رود با آب و هوای خوب و غذاهای خوشمزه گیلکی، مکان ایده‌آلی برای پیک نیک خانوادگی یا دوستانه است. این روستا تفریحی کامل و لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند.

روستای بلوردکان

روستای بلوردکان در بخش اطاقور لنگرود و در ۱۲ کیلومتری املش واقع شده است. این روستا با طبیعت بکر و خیره‌کننده خود و رودخانه‌ای پرجنب و جوش، جاذبه‌ای زیبا و دیدنی است. پل قدیمی این روستا از املش تا قزوین ادامه یافته است.

روستای چالدشت

روستای چالدشت از توابع بخش اطاقور است و آبشاری زیبا به همین نام دارد. آبشار چالدشت که به ارتفاع ۲۰ متر است، یکی از زیباترین آبشارهای گیلان به شمار می‌رود و به‌ویژه در فصل بهار مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت است.

سوالات متداول درباره جا‌های دیدنی لنگرود گیلان

 

1. بهترین جا‌های دیدنی لنگرود گیلان کجاست؟

پل خشتی، بازار سنتی، ساحل چمخاله، منطقه لیلاکوه، خانه تاریخی منجم باشی، تالاب کیاکلایه و… از بهترین جا‌هایی است که در سفر به لنگرود می‌توانید از آن دیدن کنید.

 

2. بهترین زمان سفر به لنگرود چه زمانی است؟

اگر قصد سفر به لنگرود را دارید می‌توانید از اواخر شهریور تا اواسط بهار این شهر را مقصد خود قرار بدهید.

 

3. روستا‌های دیدنی لنگرود کدام است؟

روستای بلوردکان، پرشکوه، لیسه رود و… از جذاب‌ترین روستا‌های لنگرود به شمار می‌آید.

 

4. آیا لنگرود دریا دارد؟

با کمتر از ۲۰ دقیقه رانندگی از لنگرود می‌توانید خودتان را به ساحل معروف چمخاله برسانید.

 

جمع‌بندی:

لنگرود یکی از شهرهای استان زیبا و سرسبز گیلان است که دارای آثار باستانی، تاریخی و جلوه‌های زیبای طبیعی می‌باشد. این شهر مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری متنوع را در خود جای داده است. در اینجا تلاش کردیم تا شما را با برخی از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی لنگرود آشنا کنیم تا نشان دهیم که دیدنی‌های این شهر تنها به طبیعت محدود نمی‌شوند، بلکه شامل جاذبه‌های تاریخی و مذهبی نیز هستند. با آشنایی با این مکان‌ها، می‌توانید از آنها بازدید کنید و خاطرات خوشی را به ثبت برسانید.

برچسب ها :
#گیلانگردی
  ثبت آگهی رایگان