در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

شستشوی معکوس مو

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱ زیبایی
  • تصویر شماره شستشوی معکوس مو
  • تصویر شماره شستشوی معکوس مو
  • تصویر شماره شستشوی معکوس مو
  • تصویر شماره شستشوی معکوس مو

شستشوی معکوس مو

شستشوی معکوس موها یک روش مراقبتی برای موهای خشک و آسیب دیده است که کمک میکند موها شادابی و طراوت خود را تا مدت زیادی حفظ کنند. در این مطلب از رشت گشت شما را با شستشوی معکوس موها آشنا می کنیم.

شستشوی معکوس مو یکی از روشهای مراقبتی از موهاست که کمک میکند طراوت و شاداب و مو بعد از شستشو مدت طولانی تری نسبت به شستشوی معمولی ، ماندگار باشد.

 

رایج ترین روش شستشوی موها ، شستشوی مو با شامپو معمولی است ولی بعد از مدت کوتاهی موها حالت خشک و بی روح پیدا کرده و زیبایی و درخشش خود را از دست می دهد. شستشوی معکوس با ایجاد تغییراتی در روتین شستشوی موها به حل این مشکل کمک می کند. 

 

استفاده از شستشوی معکوس میتواند از بروز آسیب به موها جلوگیری کند البته اگر به صورت متعادل و هفته ای یک بار انجام شود. این روش در بلندمدت میتواند حتی موهای به شدت آسیب دیده را ترمیم نماید. 

شستشوی معکوس مو چیست؟

شستشوی معکوس مو به معنی استفاده از نرم کننده قبل از شامپو است. 

در روتین شستشوی موها معمولا موها را با شامپو می شوییم و سپس از نرم کننده استفاده میکنیم که به تغذیه موها و افزایش رطوبت ساقه مو کمک کرده و از موها در برابر آلایندهها و مواد شیمیایی محافظت میکند. 

 

در روش شستشوی معکوس ابتدا از نرم کننده که اثرات محافظتی در برابر مواد شیمیایی دارد استفاده می شود بنابراین از موها در مقابل نفود مواد شیمیایی آسیب رسان در شامپو جلوگیری میکند و با لایه محافظی که روی موها ایجاد کرده باعث می شود چربی و مواد مغذی موها با شامپو شسته نشوند. 

فواید شستشوی معکوس مو

- ترمیم و تقویت ساقه مو

- بهبود آبرسانی مو 

- بهبود تغذیه مو

- پیشگیری از خشکی و کدر شدن موها

- پیشگیری از بسته شدن منافذ پوست سر

- افزایش حجم موها

- بهبود رنگ و درخشش موها

- کاهش ریزش مو

- کاهش مصرف شامپو

 

روش شستشوی معکوس مو

برای شستشوس معکوس مو ، موها را خیس کرده و سپس نرم کننده رویشان بمالید و بین 3-5 دقیقه صبر کنید سپس موها را آبکشی نمایید ولی مراقب باشید که لایه محافظتی نرم کننده روی موها باقی بماند.

اگر نوک موها بیش از اندازه خشک است میتوانید مقدار بیشتری نرم کننده به نوک موها بزنید و کمتر از سایر قسمت ها آبکشی نمایید.

 

موها را شامپو زده و بشویید. 

اگر موهایتان نیاز به شستشوی مجدد دارد دوباره همین مراحل را تکرار کنید. 

در نهایت بعد از حمام از سرم مو استفاده کرده و اجازه دهید موها به حالت طبیعی خشک شوند. 

شستشوی معکوس مو برای چه کسانی مفید است؟

شستشوی معکوس مو برای همه مفید است ولی بیشتر مناسب افرادی است که موهایی چرب ، خشن ، کدر یا نازک دارند. از آنجا که نرم کننده ها باعث افزایش چربی موها می شوند و مشکل افرادی که موهای چربی دارند را افزایش می دهد، این روش برای موهای چرب مناسب تر است و ضمن بهره مندی از مزایای نرم کننده ، چربی موهایشان هم کاهش پیدا میکند. 

 

افرادی که به دلیل خشکی و موخوره نیازمند استفاده از نرم کننده ها هستند ولی به دلیل افزایش چربی پوست سر نمیتوانند از نرم کننده ها استفاده کنند با شستشوی معکوس مشکلشان حل می شود. 

 

نرم کننده های طبیعی برای شستشوی معکوس مو

اگر نمیخواهید از نرم کننده های شیمیایی استفاده کنید و تمایل دارید به صورت همزمان با شستشو ی معکوس فولیکول های مو را تغذیه کنید میتوانید از انواع نرم کننده های طبیعی مو بهره مند شوید. 

نرم کننده طبیعی برای موهای چرب : روغن زیتون ، روغن آرگان ، روغن آفتابگردان

نرم کننده طبیعی برای موهای خشک : روغن آووکادو ، روغن آرگان ، روغن کنجد ، روغن باباسو ، روغن بادام. 

 

  ثبت آگهی رایگان