در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

جوش باسن

سه شنبه ۸ شهریور ۱ زیبایی
  • تصویر شماره جوش باسن
  • تصویر شماره جوش باسن
  • تصویر شماره جوش باسن
  • تصویر شماره جوش باسن

جوش روی باسن معمولا دردناک است به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می شود ، به همین دلیل ترکاندن جوش باسن می تواند باعث گسترش آن  روی نواحی اطراف شود .

جوش روی باسن ممکن است به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی ، مصرف خوراکی هایی که باعث ایجاد جوش می شوند یا بر اثر فولیکولیت ایجاد شود. فولیکولیت معمولا برجستگی های قرمزی هستند که به دلیل آلوده شدن فولیکولهای مو به باکتری ایجاد می شود. از آنجا که فولیکولیت به دلیل عفونت ایجاد می شود میتواند همراه با خارش یا گاهی دردناک باشد.

 

جوش های روی باسن معمولا حالت کورک ( به انگلیسی : Boil ) دارند و باکتریایی هستند و می توانند دردناک باشند . جوش های باسن اغلب در قسمتهای عمیق پوست تشکیل می شود و فولیکولهای مو را هم د ر گیر میکنند ، کورک ها در ابتدا برجستگی های قرمز رنگ هستند که بعد از مدتی چرکی می شوند. 

علت جوش روی باسن

علت جوش روی باسن با توجه به سبک زندگی و عادت  های فردی می تواند متفاوت باشد ولی مهم ترین آن ها عبارتند از : 

 

1 - پوست باسن نازک و حساس است و همیشه در تماس مداوم با لباس قرار دارد و تحریک می شود ، عدم دریافت رطوبت و خشک شدن پوست باسن میتواند باعث شود که منافذ پوستی به راحتی مسدود شود. 

 

2 - پوشیدن مداوم لباسهای تنگ و کشی مثل لگ و لباس زیر غیر نخی می تواند باعث افزایش تعریق پوست و عدم تنفس پوسی شده و باعث افزایش رشد باکتری ها در سطح پوست باسن شود. 

 

3 - تعویض نکردن لباس هایی که هنگام ورزش خیس عرق شده اند باعث افزایش تجمع باکتری ها روی سطح پوست می شود که امکان نفوذ آن ها به داخل پوست را افزایش می دهد. 

روش های پیشگیری از جوش روی باسن

اگر علت بروز جوش باسن را پیدا کنید به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید. 

 

1 - دوش گرفتن : اگر ورزش می کنید یا فعالیتی انجام داده اید که باعث تعریق در ناحیه باسن شدن است حتما دوش بگیرید و لباستان را تعویض کنید عدم تعویض لباس هایی که عرقی شده اند احتمال مسدود شدن منافذ پوستی و بدتر شدن جوش ها را افزایش میدهد. سعی کنید به طور مرتب هفته ای 2 بار حمام بروید و پوست باسن را لیف بکشید یا با اسکراب بدن به آرامی بدون این که سطح جوش ها خراشیده شود ، پوستتان را لایه برداری کنید.

2

- استفاده از لوسیون بدن : اگر پوست خشکی دارید و فکر میکنید جوش های روی باسن به دلیل اصطکاک ایجاد شده بین لباس و پوست و خراشیده شدن سطح خشک پوستتان است هر روز از لوسیون بدن استفاده کنید و پوست باسن را آبرسانی کنید. اگر استفاده از لوسیون بدن به صورت هر روزه برایتان مشکل است حتما بعد از حمام یا دوش گرفتن با لوسیون بدن پوستتان را آبرسانی کنید. 

 

3 – جوش ها را نترکانید : اگر جوش های باسن به دلیل نفوذ باکتریها به داخل پوست بروز کرده باشند ترکاندن آن ها باعث پخش شدن عفونت و بیشتر شدن جوش ها خواهد شد . به جای این کار روزی 2 بار از محلول ها و ژل های آنتی بیوتیک موضعی روی جوش های باسن استفاده کنید تا عفونت به مرور از بین برود. 

 

4 – لباس نخی و گشاد بپوشید : سعی کنید تا بهبود شرایط از لباس زیر نخی که کمی آزاد باشد استفاده کنید تا پوست باسن در معرض هوا قرار بگیرد. به جای لگ و شلوارک های جذب از شلوارهای نخی و دامن نخی استفاده کنید. 

 

5 – محل جوش ها را ضد عفونی کنید : اگر محلول آنتی بیوتیک موضعی جوشهایتان را درمان نکرد می توانید از روش های دیگر برای ضد عفونی محل جوش ها استفاده کنید. به عنوان مثال روی ناحیه آسیب دیده را به صورت روزانه با صابون ضد باکتری بشویید. از موادی مثل بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیک برای لایه برداری پوست آسیب دیده استفاده کنید. از پمادهای حاوی روغن درخت چای یا زینک استفاده کنید. از لوسیونهای حاوی اسید لاکتیک استفاده کنید.

تفاوت فولیکولیت و جوش روی باسن

فولیکولیت اصطلاحی است که برای التهاب فولیکول مو استفاده می شودو به صورت برجستگی های قرمز کوچک دیده می شود که یک تار مو از وسطش بیرون زده است . اگر سلولهای مرده و باکتری های سطح پوست وارد فولیکول مو شوند باعث بروز عفونت خواهند است. فولیکولیت معمولا در اثر شیو کردن با تیغ ، مسدود شدن منافذ با استفاده از لوسیون های سنگین یا اصطکاک لباس ری سطح پوست ایجاد می شود. 

 

ولی آکنه به دلیل تجمع چربی زیر پوست ایجاد می شود که میتوند بر اثر مصرف خوراکی های حساسیت زا یا ترشح بیش از حد هورمون ها در بدن ایجاد شود. 

عوامل اصلی بروز فولیکولیت در باسن عبارتند از :

- پوست خشک

- لباس تنگ

- تعویض نکردن لباس ها بعد از تعریق

- زیاد نشستن

برچسب ها :
#پوست#جوش
  ثبت آگهی رایگان