در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

فواید برگ کاری

سه شنبه ۲۱ فروردین ۳ تغذیه
  • تصویر شماره فواید برگ کاری

برگ کاری، که با نام‌های "کادی پاتا" و "مرّی" هم شناخته می‌شود، برگ‌های معطر درختی با نام علمی "Murraya koenigii" است که در آشپزی هندی و جنوب شرق آسیا کاربرد فراوانی دارد. در این مقاله از بیتوته به بررسی خواص و فواید این برگ معطر می‌پردازیم.

برگ کاری، برگ‌های درخت (Murraya koenigii) هستند. این درخت بومی هند است و از برگ‌های آن هم برای مصارف دارویی و هم آشپزی استفاده می‌شود. برگ‌های کاری بسیار معطر هستند و طعم متمایزی از مرکبات دارند. این برگ با نام‌های مختلفی در زبان‌های محلی شناخته می‌شود، زیرا این درخت بومی هند، سریلانکا و بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا است. 

 

اگرچه این مخلوط ادویه سنتی اغلب در آشپزی برای افزودن طعم به غذاهایی مانند کاری، غذاهای برنجی و دال اضافه می‌شود و به طور عام استفاده می‌شود، اما برگ‌ های کاری با پودر کاری متفاوت هستند. آنها علاوه بر اینکه یک گیاه دارویی آشپزی همه‌کاره هستند، به دلیل ترکیبات گیاهی قوی که تولید می‌کنند، مجموعه‌ای از فواید سلامتی را نیز به ارمغان می‌آورند. از برگ درخت کاری در انواع غذاهای هندی استفاده می شود. این گیاه بومی هند است و ارزش دارویی زیادی دارد.

ارزش غذایی برگ کاری

برگ کاری حاوی چندین آلکالوئید، فلاونوئید، ترپنوئید و پلی فنول است. آنها همچنین سرشار از ویتامین هستند. 100 گرم برگ کاری حاوی :

- 6.04 میلی گرم ویتامین A،

- 7 میلی گرم ویتامین B3

- 1 میلی گرم ویتامین B1

- 19.8 میلی گرم کلسیم

- 49.1 میلی گرم منیزیم

- 17 میلی گرم سدیم 

 

اجزای برگ کاری به این ماده فواید متعددی می دهد که ممکن است در بسیاری از شرایط مفید باشد. برای دانستن فوایدی که برگ کاری می تواند برای سلامتی داشته باشد، ادامه این مطلب را بخوانید.

فواید برگ کاری برای سلامتی

مصرف برگ کاری می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

 

1. سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد

از برگ های کاری برای اعصار زیادی برای زیبایی استفاده می شود. این برگ‌ها در روغن جوشانده می‌شوند تا یک تونیک مو تولید کنند که برای بهبود و تقویت رشد مو و حفظ رنگ طبیعی غنی مو استفاده می‌شود. چندین ترکیب آنتی اکسیدانی موجود در برگ کاری، از جمله ماهانین، ماهانی‌مبین، کوئنی‌مبین، ایزومهانین و کوئنولین، از جمله، می‌توانند مسئول کاهش استرس اکسیداتیو در بدن باشند.

 

از آنجایی که استرس اکسیداتیو نقش مهمی در روند پیری پوست ایفا می‌کند، مصرف غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان مطمئناً سلامت پوست را با معکوس کردن آسیب‌های پوستی بهبود می‌بخشد. مطالعات بیشتر و تحقیقات مستقیم برای اثبات اثربخشی برگ کاری در سلامت پوست مورد نیاز است، اما توانایی برگ کاری برای مبارزه با استرس اکسیداتیو را نمی توان نادیده گرفت.

 

2. به کاهش وزن کمک می کند

استفاده از برگ کاری می تواند به شما در سفر کاهش وزن کمک کند. آلکالوئیدی که مسئول خاصیت ضد چربی برگ های کاری است نیز برای مقابله با چاقی مفید شناخته شده است. از تجمع چربی در بافت ها جلوگیری می کند و پاکسازی و جذب گلوکز را بهبود می بخشد. همچنین جذب چربی از طریق رژیم غذایی را کاهش می دهد و در مقابل رژیم های پرچرب پتانسیل نشان می دهد. مکانیسم اثر که توسط آن برگ کاری به عنوان یک عامل ضد چاقی عمل می کند، موضوع امیدوارکننده ای برای تحقیقات آینده است و مطالعات روی انسان هنوز مورد نیاز است.

 

3. به مدیریت دیابت کمک می کند

اعتقاد بر این است که برگ کاری در مدیریت دیابت مفید است. مشخصات آنتی اکسیدانی آنها در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از این بیماری محافظت می کند. مطالعات نشان داده اند که برگ کاری به کاهش گلوکز خون در موش های دیابتی کمک کرده و همچنین اثر انسولین را بهبود می بخشد. این یافته ها نشان داد که برگ کاری یک عامل کاهش قند خون امیدوارکننده است. برای ایجاد دوزهای موثری که ممکن است برای انسان های مبتلا به دیابت مفید باشد، باید آزمایشات انسانی انجام شود، اما شواهد موجود دلگرم کننده است.

 

 

4. پروفایل لیپیدی را متعادل می کند

برگ های کاری دارای برخی خواص محافظت کننده از قلب از جمله متعادل کردن چربی ها در بدن هستند. آزمایش‌های انجام شده روی موش‌های تغذیه‌شده با چربی بالا نشان داد که برگ کاری باعث افزایش HDL (کلسترول خوب)، کاهش LDL (کلسترول بد) و کلسترول آزاد تام می‌شود. این فعالیت های برگ کاری به نوعی ترکیب آلکالوئیدی در آنها به نام ماهانیمبین مرتبط است. اگرچه مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است، شواهد کافی در مدل‌های حیوانی برای بررسی استفاده و کارایی برگ‌های کاری در مدیریت سطوح لیپید وجود دارد.

5. باعث بهبود زخم می شود

از برگ کاری برای درمان عفونت های پوستی مانند گال و سایر زخم ها نیز استفاده می شود. در یک مطالعه، برگ‌های کاری باعث تشکیل کلاژن و بهبود زخم‌ها و کاهش التهاب در مدل‌های موش شد. برگ های کاری همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند و استفاده از آنها در عفونت های پوستی ناشی از باکتری ها و قارچ ها را ثابت می کند.

 

6. حالت تهوع صبحگاهی را بهبود می بخشد

استفاده از برگ کاری می تواند به تسکین علائم تهوع صبحگاهی کمک کند. از برگ کاری در طب سنتی برای درمان سوء هاضمه و حالت تهوع استفاده می شده است. تهوع معمولاً در زنان باردار و بیماران تحت درمان سرطان را می توان با مصرف برگ کاری کاهش داد.

 

7. از کبد محافظت می کند

کبد عضو اصلی بدن است که مسئول متابولیسم و ​​سم زدایی داروها است. چندین گزارش حاکی از آن است که برگ کاری دارای اثر محافظتی در برابر اختلالات ناشی از الکل است. یک مطالعه نشان داد که عصاره برگ کاری از سمیت سلول های کبدی در موش ها جلوگیری می کند و در عین حال سطح آنتی اکسیدان های آنزیمی را حفظ می کند.

 

8. از سلامت اعصاب حمایت می کند

عصاره برگ کاری برای مدیریت بیماری های دژنراتیو مانند بیماری آلزایمر ، بیماری پارکینسون و غیره استفاده شده است. ترکیبات برگ کاری دارای فعالیت های محافظت کننده عصبی است، از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند، التهاب و سمیت سلول ها را کاهش می دهد و شناخت را بهبود می بخشد. با این حال، مطالعات انسانی گسترده تری برای اثبات پتانسیل برگ کاری در درمان بیماری های عصبی مورد نیاز است.

 

9. بر پاسخ ایمنی بدن تأثیر می گذارد

تعدیل کننده های ایمنی با افزایش یا کاهش آنتی بادی های مورد نیاز، پاسخ ایمنی بدن را اصلاح می کنند. این عملکرد در چندین عفونت، تومور یا نقص ایمنی مفید است. آزمایش‌های انجام‌شده بر روی عصاره‌های برگ کاری نشان داد که این برگ‌ها فعالیت ماکروفاژها (نوعی سلول‌هایی که مسئول بهبود عملکرد ایمنی بدن هستند) را بهبود بخشید

10. می تواند از سرطان محافظت کند

نقش برگ کاری و ترکیبات آن در مدیریت سرطان به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است.

گزارش شده است که عصاره برگ کاری باعث آغاز آپوپتوز سلول های سرطانی می شود - فرآیندی که طی آن سلول های سرطانی می میرند. این با مهار ترکیباتی که در رشد سلول های سرطانی نقش دارند به دست می آید. عصاره برگ کاری علاوه بر ترویج مرگ سلول های سرطانی، از سلول ها در برابر آسیب در طی پرتودرمانی و شیمی درمانی محافظت می کند. 

نحوه مصرف برگ کاری

برگ کاری اغلب در پخت و پز به عنوان برگ تازه یا خشک استفاده می شود.

• جویدن برگ های خام: می توانید صبح ها با معده خالی چند برگ کاری تازه را بجوید.

• نوشیدن جوشانده: برگ های کاری را در آب بجوشانید و سپس مایع را صاف کنید تا جوشانده درست شود. می توانید این چای را بعد از خنک شدن بنوشید.

• پودر برگ های کاری: پودر برگ های کاری را می توان با عسل یا کره مخلوط کرده و مصرف کرد.

 

توصیه می شود از مصرف بیش از حد برگ کاری خودداری کنید یا بدون مشورت با پزشک خود مکمل مصرف نکنید.

 

نکات احتیاط

در حالی که تحقیقات و گزارش‌ها استفاده از برگ کاری را برای چندین بیماری پیشنهاد می‌کنند، دوزهای ایده‌آل برای مصرف انسان مشخص نشده است. علاوه بر این، اکثر مطالعات شامل حیوانات با استفاده از عصاره‌های مختلف برگ کاری انجام شده است.

بنابراین، قبل از استفاده از برگ کاری برای مصارف دارویی، حتما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. خوردن 3 تا 4 برگ کاری به صورت تازه یا خشک، به عنوان چای یا در وعده های غذایی بی خطر است، اما مهم است که در مصرف این ماده زیاده روی نکنید زیرا سمیت آن مشخص نشده است.

سوالات متداول در مورد برگ های کاری

1. طعم برگ کاری چگونه است؟

برگ های کاری طعمی مرکباتی و کمی تلخ دارند. آنها همچنین عطر قوی و تند دارند.

 

2. برگ کاری را از کجا می توانم تهیه کنم؟

برگ کاری را می توان در اکثر فروشگاه های مواد غذایی آسیایی و همچنین در برخی از فروشگاه های مواد غذایی تخصصی پیدا کرد.

 

3. عوارض جانبی برگ کاری چیست؟

برگ کاری به طور کلی بی خطر است، اما ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند، مانند: 

- سوء هاضمه: برگ کاری ممکن است در برخی افراد سوء هاضمه ایجاد کند.

- اسهال: برگ کاری ممکن است در برخی افراد اسهال ایجاد کند.

- آلرژی: برخی افراد ممکن است به برگ کاری آلرژی داشته باشند.

اگر باردار هستید یا شیر می دهید، قبل از مصرف برگ کاری با پزشک خود مشورت کنید.

اگر بیماری زمینه ای دارید، قبل از مصرف برگ کاری با پزشک خود مشورت کنید.

اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید، قبل از مصرف برگ کاری با پزشک خود مشورت کنید.

 

4. آیا می توانم برگ کاری را خشک کنم؟

بله، می توانید برگ کاری را خشک کنید. برای این کار، برگ ها را روی یک سینی فر قرار دهید و در فر با دمای 100 درجه سانتیگراد به مدت 10 تا 15 دقیقه خشک کنید.

 

5. آیا می توانم از پودر برگ کاری به جای برگ های تازه استفاده کنم؟

بله، می توانید از پودر برگ کاری به جای برگ های تازه استفاده کنید. با این حال، پودر برگ کاری طعم قوی تری دارد، بنابراین باید از آن به مقدار کم استفاده کنید.

 

6. چگونه می توانم برگ کاری را نگهداری کنم؟

برگ های تازه کاری را می توان در یخچال به مدت 1 تا 2 هفته نگهداری کرد. برگ های خشک کاری را می توان در یک ظرف درب دار در مکانی خنک و تاریک به مدت 6 ماه تا 1 سال نگهداری کرد.

 

چکیده 

برگ کاری که به طور گسترده در هند کشت می شود و محبوبیت دارد، میزبان انبوهی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فیتوشیمیایی است که در بسیاری از شرایط سلامتی مفید است. برگ کاری از کمک به کاهش وزن تا جلوگیری از تشکیل چربی، همچنین در مرگ سلول های سرطانی و کاهش ناراحتی های ناشی از درمان های سرطان مفید است.

بسیاری از مشکلات گوارشی مانند تهوع و سوء هاضمه نیز با برگ کاری کنترل می شود. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آنها در پیشگیری از عفونت های پوستی، به ویژه در صورت استفاده موضعی مفید است.

 

برگ کاری نه تنها در پزشکی بلکه در لوازم آرایشی نیز کاربرد دارد. آنها به طور کلی برای تقویت و حفظ سلامت پوست و مو استفاده می شوند. اگرچه دوزهای مصرفی مشخص نشده است، خوردن 3-4 برگ کاری برای بهره مندی از فواید آنها هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد. در نهایت، مهم است به خاطر داشته باشید که داروهای طبیعی به عنوان جایگزینی برای داروها در نظر گرفته نشده اند، بلکه نقش محافظتی دارند و قبل از گنجاندن هر ماده جدید در رژیم غذایی، باید با پزشک مشورت کرد.

  ثبت آگهی رایگان