در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

آسیب به درختان شفت

چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱ اخبار گیلان
  • تصویر شماره آسیب به درختان شفت
  • تصویر شماره آسیب به درختان شفت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از شناسایی عاملان آسیب به درختان جنگلی در شهرستان شفت خبر داد.

 

سرهنگ محمد قربانی لرد گفت: با انتشار ویدیویی با عنوان «پرده‌برداری از روش جدید قاچاقچیان چوب در شهرستان شفت» بلافاصله نیرو‌ها به محل اعزام شدند.

به گفته او، فرضیه این بود که هدف از آسیب درخت به روشی که در فیلم توضیح داده می‌شود، تشویش اذهان عمومی و ضعیف جلوه دادن زحمات منابع طبیعی و آبخیزداری است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: با این فرض و با توجه به اینکه قاچاقچیان چوب نیز در آن منطقه پرونده‌هایی دارند، شناسایی عاملان آسیب به درخت در شهرستان شفت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته سرهنگ قربانی لرد، با ورود دادستان شهرستان شفت و با اقدامات انجام شده ۶ نفر از عاملان آسیب به درخت در شهرستان شفت شناسایی و برای تشکیل پرونده به نیروی انتظامی معرفی شدند.

او می‌گوید: افراد شناسایی شده سابقه قاچاق چوب دارند و تأکید دادستانی شفت بررسی دقیق پرونده آنان است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از مردم خواست تا موارد قطع درختان، قاچاق چوب، تصرف اراضی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع را از طریق شماره ۱۳۹ اطلاع دهند.

شهرستان شفت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حدود ۱۰ روز پیش ویدئویی با عنوان «پرده‌برداری از روش جدید قاچاقچیان چوب در جنگل‌های هیرکانی» با توضیحات شخصی در فضای مجازی منتشر شده بود که شخص در فیلم ادعا کرد: اینجا امامزاده اسحاق در ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متری درختان را می‌برند و اینگونه جاگذاری می‌کنند، قیمت یک تکه از این چوب‌ها ۵۰۰ هزار تومان است.

استان گیلان دارای حدود ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

 

برچسب ها :
#محیط زیست
  ثبت آگهی رایگان