در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

مزایا اسکراب صورت

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۲ زیبایی
  • تصویر شماره مزایا اسکراب صورت
  • تصویر شماره مزایا اسکراب صورت
  • تصویر شماره مزایا اسکراب صورت
  • تصویر شماره مزایا اسکراب صورت
  • تصویر شماره مزایا اسکراب صورت

مزایا اسکراب صورت

استفاده از اسکراب برای پوست های خشک با این که کمتر از پوست چرب مورد استفاده قرار می گیرد ولی یکی از روتین های پوستی مناسب برای لایه برداری ، پاکسازی و جوانسازی پوست های خشک است. در این مطلب از رشت گشت شما را با انواع اسکراب برای پوست های خشک آشنا می کنیم.

پوست خشک نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا بتواند شادابی خود را حفظ کند. پوست خشک سبوم کمتری نسبت به پوست معمولی تولید میکند در نتیجه فاقد چربی های لازم برای حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی آسیب رسان است. 

پوست حشک مستعد ایجاد ترک های پوستی و در نتیجه کدر دیده شدن ، احساس کشیدگی ، نداشتن حالت کشسانی و در موارد شدیدتر خارش و قرمزی است. 

 

اسکراب پوست خشک علاوه بر پاکسازی سلولهای مرده و پاکسازی عمیق پوست باعث تقویت جریان خون زیر پوستی و بهبود بازسازی پوست می شود بعد از اسکراب ، منافذ پوست باز شده و بهترین زمان استفاده از محصولات آبرسانی قوی برای پوست های خشک می باشد. 

لایه برداری پوست خشک

پوست شما هر جنسی که داشته باشد استفاده از لایه بردار و اسکراب برای روتین مراقبتی آن ضرورس است. پوست به طور طبیعی هر 30 روز یک بار کاملا جایگزین می شود و سلولهای مرده با پوسته ریزی جدا میشوند تا فرصت و فضای کافی برای تولید سلول های جدید وجود داشته باشد. 

 

در صورتی که لایه سلولهای مرده به صورت خود به خود نریزد شما با حالت پوسته پوسته شده و ایجاد تکه های خشک پوستی که حتی متواند باعث مسدود شدن منافذ پوست شوند ، روبرو خواهید شد. اسکراب و لایه بردای از این مشکل پیشگیری کرده و سلولهای مرده سطحی پوست را جدا کرده و باعث احیای پوست می شود. 

 

بعد از اسکراب و لایه برداری ، پوست شما اکسیژن رسانی شده و بافت آن نرم و لطیف می شود و در عین حال کرم ها و ماسک های مراقبتی که استفاده می کنید میتوانند بهتر به عمق پوست نفوذ نمایند. 

 

اسکراب برای پوست های خشک 

لایه برداری پوست به دو روش شیمیایی و فیزیکی انجام می شود. اسکراب ها لابه بردارهای فیزیکی هستند که دانه های ریزی دارند و با ماساژ آنها روی پوست و ایجاد حالت اصطکاک ، پوست را لایه برداری میکنند.

 

ذرات ریز داخل اسکراب ها معمولا از جنس شکر ، نمک و بی کربنات هستند و هنگامی که روی سطح پوست سایش ایجاد می کنند ، پوستتان را صیقل میدهند. اسکراب ها برای تمیز کردن عمیق پوست و یکدست کردن سطح پوست و افزایش جریان خون زیر پوستی مفیدند. 

اسکراب برای پوستهای خشک

اگر میخواهید به جای استفاده از اسکراب های مخصوص پوست خشک موجود در بازار خودتان اسکراب پوست خشک خانگی بسازید میتوانید از روش های زیر استفاده کنید. 

اسکراب قهوه برای پوست های خشک

قهوه حاوی انتی اکسیان های مفید برای پاکسازی و رفع التهاب های پوستی و افزایش گردش خون زیر پوستی است. کافئین موجود در قهوه خاصیت ضد التهابی دارد و بمیتواند به درمان خراش های سطحی پوست کمک کند. قهوه پوست را نرم می کند و رطوبت از دست رفته را به پوست برمیگرداند.

 

برای تهیه اسکراب قهوه 2 قاشق غذاخوری تفاله قهوه را با 3 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی پوست به مدت 5 دقیهق ماساژ دهید و سپس نیم ساعت صبر کنید و پوست را آبکشی نمایید. 

 

اسکراب روغن نارگیل برای پوست های خشک

روغن نارگیل خاصیت آبرسانی دارد و به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. برای تهیه اسکراب خانگی برای پوست های خشک 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با 1 قاشق غذا خوری شکر دانه ریز مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. اگر پوست خیلی خشکی ندارید میتوانید نصف قاشق چای خوری آب لیمو هم به این ترکیب اضافه نمایید. 

اسکراب جو دوسر برای پوست خشک

این اسکراب لایه بردار به شدت مرطوب کننده است و خاصیت ضد پیری دارد. جوی دوس لایه مرده سلولهای سطح پوست را جدا میکند و ماست و عسل به روشن شدن رنگ پوست و ابرسانی پوست کمک میکند. 

2 قاشق غذاخوری پودر جو دوسر را با نصف لیوان ماست و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس 15 دقیقه صبر کرده سپس بشویید. 

 

اسکراب نمک دریا برای پوست های خشک

نمک دریا با داشتن مواد معدنی مناسب برای تغذیه پوست باعث نرمی و لطافت پوست شده و رشد سلولهای جدید را تحریک میکند برای تهیه این اسکراب مقداری نمک را با هر نوع روغن گیاهی یا لوسیون یا مقدار کمی پوره آووکادو یا سایر میوه ها ( آب گرفته ) که در دسترس دارید خمیر کرده روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. 

  ثبت آگهی رایگان