در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

تست بارداری در طلاق

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۲ زناشویی
  • تصویر شماره تست بارداری در طلاق
  • تصویر شماره تست بارداری در طلاق
  • تصویر شماره تست بارداری در طلاق
  • تصویر شماره تست بارداری در طلاق

تست بارداری در طلاق

معمولا دادگاه های خانواده قبل از حکم طلاق ، خانم را به یکی از آزمایشگاه های منتخب می فرستند تا گواهی عدم بارداری برای طلاق به دادگاه ارائه نماید. در این مطلب از رشت گشت شما را با دلایل دریافت گواهی عدم بارداری برای طلاق آشنا می کنیم.

گواهی عدم بارداری برای طلاق یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت طلاق در دفاتر رسمی است. معمولا دادگاههای خانواده در دعاوی طلاق ، خانم را به یکی از آزمایشگاه های منتخب قوه قضائیه می فرستند تا گواهی عدم بارداری بگیرد ، البته در برخی از شعب به اظهار شخصی زوجه مبنی بر عدم بارداری اکتفا میکنند و از او گواهی نمی خواهد. 

 

 این گواهی، معمولاً توسط یک پزشک یا آزمایشگاه صادر می‌شود و می‌تواند شامل آزمون‌هایی مانند آزمایش خون، آزمایش ادرار و یا سونوگرافی باشد. هدف از این گواهی، تأیید عدم بارداری همسر است و می‌تواند به عنوان یکی از شرایط لازم برای صدور حکم طلاق در نظر گرفته شود. 

 

بر اساس ماده 31 قانون حمایت از خانواده ، ثبت طلاق در دفترخانه های رسمی بدون گواهی عدم بارداری ، تخلف محسوب می شود.

در ادامه مقاله درباره قانون گواهی عدم بارداری در طلاق غیابی و گواهی عدم بارداری در طلاق توافقی بیشتر صحبت میکنیم. 

گواهی عدم بارداری برای طلاق

از آنجا که حضانت فرزند یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در طلاق تکلیفش مشخص شود بنابراین یکی از مراحل اصلی پروسه ثبت طلاق ، دریافت گواهی عدم بارداری است و همین امر آزمایش بارداری برای طلاق را ضروری میکند. 

در صورتی که خانم باردار باشد باید تکلیف حضانت فرزند مشترکشان مشخص شود و بعد از آن اقدام به طلاق نمایند.

حضانت فرزندان به صورت قانونی در فرزند دختر تا 7 سالگی با مادر است. 7 – 9 سالگی حضانت او بر عهده پدر است و بعد از آن خودش میتواند انتخاب کند با کدام والد زندگی نماید. 

حضانت فرزند پسر تا 7 سالگی با مادر است ، از 7 – 15 سالگی با پدر و بعد از آن خودش تصمیم میگیرد با کدام والد زندگی کند. 

ماده 31 قانون حمایت از خانواده برای طلاق

بر اساس ماده 31 قانون حمایت از خانواده ، ارائه گواهی پزشک مورد صلاحیت در باره وجود یا عدم وجود جنین برای ثبت انواع طلاق از جمله طلاق توافقی یا غیابی ضروری است مگر این که زوجین بر وجود جنین اتفاق نظر داشته باشند. 

بارداری و ثبت طلاق

بر خلاف تصور عموم ، گواهی عدم بارداری صرفا برای مشخص کردن تکلیف حضانت فرزند بعد از به دنیا آمدن است و در صورت بارداری خانم هیچ خللی در روند ثبت طلاق ایجاد نخواهد شد. 

مثلا در صورتی که گواهی عدم بارداری برای طلاق توافقی ، باردار بودن خانم را نشان دهد ، بسته به توافقات زوجین تکلیف حضانت مشخص می شود ولی در صورتی که گواهی عدم بارداری برای طلاق غیابی ، نشان دهنده بارداری خانم باشد یا این که  درخواست طلاق یک طرفه باشد ، بسته به جنسیت فرزند تکلیف حضانت مشخص خواهد شد. 

  ثبت آگهی رایگان