در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

پیگیری حقآبه هیرمند

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۲ اخبار ایران و جهان
  • تصویر شماره پیگیری حقآبه هیرمند

پیگیری حقآبه هیرمند در وزارت امور خارجه

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده زابل و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان، پیگیری موضوع حقآبه هیرمند را از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه خواند و گفت: این وزارتخانه از ایجاد بازارچه‌های مرزی بین ایران و افغانستان و افزایش مراودات اقتصادی بین مردم 2 طرف مرز حمایت می‌کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد سرگزی» نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی‌ و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان شنبه شب ۱۶ اردیبهشت ماه مهمان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه بودند.

در این نشست نماینده مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان دغدغه‌های خود را به طور صریح در مورد بحران آب سیستان در میان گذاشتند. آنها همچنین بر پیگیری موثرتر حقآبه هیرمند از سوی دستگاه دیپلماسی تاکید کردند.

پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از نخبگان استان برای ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی به منظور حل معضلات استان سیستان و بلوچستان، درخواست از وزیر امور خارجه برای طرح مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد استان سیستان و بلوچستان در هیأت دولت و پیگیری تشکیل نشست‌های کمیساران آب بین ایران و افغانستان از دیگر محورهای مطرح شده از سوی نمایندگان نخبگان استان سیستان و بلوچستان بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این نشست با اشاره به پیگیری‌های مستمر سرگزی، دهمرده و همه نمایندگان استان در مجلس، پیگیری موضوع حقآبه هیرمند را از وظایف ذاتی وزارت امور خارجه برشمرد و تأکید کرد: همه گزینه‌ها و اقدامات جهت آبادانی و زندگی بهتر ساکنان استان سیستان و بلوچستان در دولت با جدیت دنبال می‌شود.

وزیر امور خارجه عنوان کرد آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه‌ای به مسائل و مشکلات  استان سیستان و بلوچستان دارد.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: وزارت امور خارجه از ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرز بین ایران و افغانستان و افزایش مراودات اقتصادی و داد و ستد بین مردم دو طرف مرز حمایت می‌کند و اجرایی شدن مصوبات نهادهای بالادستی در این رابطه را پیگیری می‌کند.  

در این جلسه همچنین مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی سخنانی اقدامات و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در خصوص توسعه استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار، گسترش ترانزیت از استان سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه به عنوان یکی از محورهای پیشرفت در این استان، مذاکرات با مقامات حکومت سرپرستی موقت افغانستان در مورد حق‌آبه هیرمند و افزایش تبادلات اقتصادی مرزی را تشریح کردند.

  ثبت آگهی رایگان