در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

زمان مناسب سفر به وان

سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۲ گردشگری
  • تصویر شماره زمان مناسب سفر به وان
  • تصویر شماره زمان مناسب سفر به وان
  • تصویر شماره زمان مناسب سفر به وان
  • تصویر شماره زمان مناسب سفر به وان

زمان مناسب سفر به وان

وان، شهری در شرق کشور ترکیه است. این شهر تاریخی که بر کرانه دریاچه وان واقع شده، در یک آبادی سرسبز در میانه کوه‌های سنگی منطقه آناتولی قرار دارد. تور وان یکی از تورهای پرطرفداری است که ایرانیان از آن استقبال زیادی می‌کنند. در این مطلب از رشت گشت شما را را زمان سفر به شهر وان آشنا می کنیم.

شهر وان کجاست؟

شهر وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است. این شهر بسیار نزدیک به ایران است. شهر وان به لطف دریاچه‌ای به همین نام که در شرق آن قرار دارد در طول سالیان زیادی زیستگاه مردمان آناتومی بوده است.

 

شهر وان به دلیل قرارگرفتن در میان کوه‌ها دارای آب و هوایی سرد و خشن است. این شهر دارای زمستان‌های طولانی و سرد و تابستان‌های کوتاه است. گردشگران بسیاری از ایران سفر خود به ترکیه را از این شهر آغاز می‌کنند.

 

این شهر دارای جذابیت‌ها و جاهای دیدنی زیادی مانند قلعه وان با قدمتی از قرن نهم قبل از میلاد مسیح، کتیبه‌هایی مربوط به خشایار شاه اول پادشاه ایرانی قرن پنجم قبل از میلاد، مسجد اولو، مسجد کایا چلبی، آرامگاه دوقلوی ایکیز کومبت و موزه باستان شناسی وان و... است. با سفر به وان علاوه بر خرید می توانید سفری با چاشنی طبیعت گردی داشته باشید.

بهترین زمان سفر به وان براساس آب و هوا

آب و هوای وان ترکیه کوهستانی است در نتیجه این شهر دارای زمستان‌های سرد و برفی می‌باشد و در حدود بیش از سه ماه و نیم، این شهر هوای سرد و خشک دارد. آب‌وهوای وان تقریباً مانند شهرهای غربی ایران مانند اردبیل یا تبریز است.

 

با توجه به این تفاسیر، بهترین سفر به وان فصل بهار و تابستان است و مناسب‌ترین ماه‌های سفر به این شهر زیبای ترکیه را می‌توان اواخر اردیبهشت تا اواسط مهرماه دانست در این ماه‌ها  آب و هوای وان گرم و دلپذیر است. در گرم‌ترین روزهای سال دمای هوا به‌ندرت به 30 درجه می‌رسد در نتیجه این آب و هوا برای ما ایرانی‌ها که در تابستان گرمای 40 درجه را تجربه می‌کنیم بسیار معتدل است.

 

بهترین زمان سفر به وان براساس جمعیت گردشگران 

شلوغ‌ترین ماه‌های سال از نظر گردشگری، سه ماه فروردین و اردیبهشت و خرداد است. در فصل بهار هوای وان بسیار خنک و مطبوع است و به خاطر همین گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند. قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما در این ماه‌ها بسیار گران است. در نتیجه برای این که کمی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید بهتر است چند ماه قبل حل اقامت و پرواز خود را رزرو نمایید.

ارزان‌ترین زمان سفر به وان

به طور کلی سفر به وان هزینه‌های زیادی ندارد. اما با این حال اگر به فکر سفر اقتصادی و ارزان‌قیمت هستید، زمستان را انتخاب کنید. در فصل زمستان و خصوصاً در ماه ژانویه (دی‌ماه) این شهر تعداد گردشگران کمتری دارد در نتیجه هزینه رزرو هتل کاهش می‌یابد. در این فصل هتل‌های زیادی فعال نیستند، اما می‌توانید اقامت ارزانی در وان داشته باشید. همچنین هزینه بلیط هواپیما نیز در فصل زمستان کمتر از فصل های دیگر سال است.

 

اما زمستان زمان مناسبی برای خریدهای ارزان و مقرون به صرفه است. در این فصل برخی از مراکز خرید اجناس خود را با 50 درصد تخفیف عرضه می‌کنند؛ بنابراین بهترین فرصت برای آن دسته از مسافرانی است که قصد خرید از وان را دارند.

 

بهترین زمان سفر به وان برای خرید 

خرید یکی از بهترین سرگرمی‌های سفر می‌باشد. بخصوص اینکه وان مراکز خرید زیادی برای گردشگران دارد. خیلی از مراکز خرید و بازارهای این شهر در برخی از ماه‌های سال حراجی‌های جذابی دارند. به‌خاطر همین توریست‌های زیادی را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کنند.

 

اگر می‌خواهید از حراجی‌های وان خرید کنید یا باید در زمان حراجی‌های فصلی به وان بروید و یا در حراجی‌های مناسبتی. معمولاً مراکز خرید وان در پایان هر فصل،  قیمت اجناس را با تخفیف‌های ویژه‌ای به مشتریان عرضه می‌کنند مثلاً اگر قصد خرید اجناس زمستانه باقیمت‌های باورنکردنی را دارید می‌توانید در اوایل فصل بهار به وان سفر کنید.

 

حراجی‌های مناسبتی هم فرصت مناسبی برای خریدهای تخفیف‌دار هستند. در مناسب‌هایی مانند کریسمس، بلک‌بری، عید فطر، عید نوروز می‌توانید اجناس باکیفیت و برند را با قیمت ارزان و مقرون به صرفه خریداری کنید و از خرید خود لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به وان براساس فصل‌های سال

فصل بهار: در ماه‌های مارس تا می یعنی از 10 اسفند تا 10 خرداد، آب و هوای وان سرد می‌شود. دمای میانگین در این فصل 5 تا 22 درجه سانتی‌گراد است و هر چه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم هوا گرم‌تر می‌شود. در فصل بهار به طور متوسط 5 تا 6 روز بارش باران وجود دارد. فصل بهار از مواقعی است که گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند.

 

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا اوت یعنی 11 خرداد تا 9 شهریور، آب و هوای وان معتدل و به صورت مطلوبی گرم است. در فصل تابستان متوسط بارندگی 2 تا 1 روز می‌باشد و کمترین میزان بارش را در سال دارد. در این فصل گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند؛ بنابراین قیمت هتل‌ها و پروازها در این فصل بسیار گران است.

 

فصل پاییز: دمای میانگین در ماهای سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)  در شهر وان 7 تا 26 درجه سانتی‌گراد است. با توجه به میانگین بارش 2 تا 5 روز در هفته و رطوبت و وزش باد های سرد و خنک، این فصل سال، شهر وان خلوت از گردشگران است؛ بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

 

فصل زمستان: از 10 آذر تا 9 اسفند یعنی ماه‌های دسامبر تا فوریه هوای وان بسیار سرد است و میانگین دما در این ماه‌ها بین 1 الی 6 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در این فصل معمولا گردشگری به این شهر نمی‌آید.

جاهای دیدنی وان 

خیلی از گردشگران تنها برای خرید به وان سفر نمی‌کنند؛ بلکه برای دیدن جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های تاریخی این شهر به آنجا می‌روند. اگر به وان سفر کردید حتماً از چند جاذبه مهم دیدن نمایید. معروف‌ترین جاهای دیدنی وان عبارتند از:

• دریاچه وان

• جزیره آختامار (جزیره آکدامار)

• جزیره چارپاناک

• جزیره آدیر

• دودکش جن وانادوکیا

• آبشار مرادیه

• خانه گربه وان (دیدن گربه های معروف وان)

• قلعه وان

• موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی وان

• خیابان جمهوریت و غیره.

  ثبت آگهی رایگان