در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

دریاچه لفور سوادکوه

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱ گردشگری
  • تصویر شماره دریاچه لفور سوادکوه
  • تصویر شماره دریاچه لفور سوادکوه
  • تصویر شماره دریاچه لفور سوادکوه
  • تصویر شماره دریاچه لفور سوادکوه
  • تصویر شماره دریاچه لفور سوادکوه

دریاچه لفور سوادکوه

دریاچه لفور سواد کوه، دریاچه ای مصنوعی است که پشت سد لفور یا سد البرز شکل گرفته است و تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری بسیار پرطرفدار بابل شده است.

دریاچه لفور ، دریاچه ای مصنوعی در سواد کوه است که با احداث سد لفور در نقطه تلاقی سه رود کارسنگ ، اسکلیم روها و آذر رود بوجود آمده است و تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری بسیار محبوب در دل جنگل لفور شده است. 

 

سد لفور به نام سد البرز و سد پاشا کلا هم شناخته میشود به منظور ایجاد آسیب کمتر به محیط زیست با سازه های طبیعی و سنگریزه ایجاد شده است و به همین دلیل آلودگی زیست محیطی کمی ایجاد نموده است.  

 

هدف از ساخت سد لفور تامین آب آشامیدنی و آب کشاورزی 54 هکتار زمین زراعی اطراف سد است. 

دریاچه لفور در منطقه دئوتک در ارتفاع 72 متری بر فراز تپه ای نسبتا بلند قرار گرفته  است و آب روستاها و شهرهای بابل ، قائمشهر ، جویبار ، امیر کلا ، خزر شهر و فریدون کنار را تامین میکند. 

دریاچه لفور سوادکوه کجاست؟

سد لفور در 45 کیلومتری جنوب شرق بابل قرار دارد بنابراین برای رسیدن به دریاچه لفور باید از مسیر جاده هراز یا فیروزکوه به سمت بابل بروید ، بعد از بابل وارد جاده گنج افروز به سمت منطقه بابلکنار بروید. این جاده با وجود زیبایی بسیار زیاد در کنار یک دره عمیق قرار گرفته است و بسیار پرخطر است بنابراین در زمان بارندگی بهتر است از سفر به این منطقه اجتناب کنید. 

این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: لوازم مورد نیاز کمپینگ

بعد از رسیدن به بابلکنار به سمت سه راهی شیردارکلا بروید. ادامه مسیر سر راست است و شما را به ضلع شرقی دریاچه می رساند. 

برای نزدیک شدن به سد لفور میتوانید از سمت روستای گالشکلا به سمت سد بروید. برای این منظور باید جاده را به اندازه 5 کیلومتر دیگر ادامه دهید. در طول مسیر منظره دریاچه سد لفور از فراز جاده قابل مشاهده است. 

تفریحات دریاچه لفور

یکی از جذاب ترین تفریحات دریاچه لفور ، ماهیگیری است ، انوع ماهی های سرخ باله ، زردپر و ماهی سفید در این سد را میتوانید با گرفتن موجوز صید کنید. 

قایقرانی در دریاچه هم جذابیت خاص خودش را دارد. 

عکس برداری از طبیعت بی نظیر اطراف دریاچه میتواند سوژه هایی جذاب به همراه داشته باشد. 

 

گشت و گذار در 29 روستای دهستان لفور و خوردن غذاهای خوشمزه شمالی هم خالی از لطف نیست. 

بازدید از تپه تاریخی چاشتخوران که آثار کشف شده از آن متعلق به عصر آهن است. 

بازدید از جنگل زیبا و سحر انگیز لفور و کمپ زدن در جنگل. این جنگل جزو جنگل های چند میلیون ساله هیرکانی محسوب می شود.

 

بازدید از  آبشارهای جنگل لفو از جمله آبشار پلنگ دره ، گزو و اسکلیم. 

پارک جنگلی آذر رود با پوشش گیاهی توسکا ، راش ، ممرز و انجیلی ، که در جنگل لفور واقع شده است و دارای امکانات رفاهی از جمله آلاچیق و سرویس بهداشتی است. 

بهترین زمان سفر به دریاچه لفور

تمام فصول برای رفتن به دریاچه لفور مناسبند و هر کدام زیبایی های خاص خودشان را دارند. این منطفه در ایام تعطیلات بسیار شلوغ است ، اگر به دنبال مکانی خلوت و سکوت طبیعت هستید بهتر است در ایام غیر تعطیل به این منطقه بروید. 

 

آب و هوا و زیبایی طبیعت منطقه در بهار و تابستان در بهترین شرایط است.

اگر سرما و بارندگی های شدید شما را آزار نمی دهد میتوانید از طبیعت رنگارنگ و سحر انگیز اطراف دریاچه لفور سوادکوه لذت ببرید. 

اقامت در دریاچه لفور سواد کوه

اولین و کم هزینه ترین گزینه پیش روی شما به خصوص اگر طبیعت گرد حرفه ای یا نیمه حرفه ای هستند کمپینگ و چادر زدن در جنگل لفور یا زمین های اطراف دریاچه است. 

در شهرهای اطراف دریاچه لفور از جمله بابل ، سواد کوه و شیرگاه ، ویلاها ، آپارتمان ها ، سوئیت ها و اقامتگاه های بومگردی ، کلبه های جنگلی و خانه های روستایی بسیار زیاد با قیمت های متنوع برای اجاره کردن وجود دارد. 

  ثبت آگهی رایگان