در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

لغو مسابقه شطرنج جام خزر

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰ علمی
  • تصویر شماره لغو مسابقه شطرنج جام خزر
  • تصویر شماره لغو مسابقه شطرنج جام خزر
  • تصویر شماره لغو مسابقه شطرنج جام خزر
  • تصویر شماره لغو مسابقه شطرنج جام خزر

رییس هیات شطرنج استان گیلان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام خزر در رشت لغو شد.

حسین میربلوک افزود: نوزدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام خزر قرار بود از ۲۳ الی ۳۰ بهمن ماه با حضور زبده‌ترین شطرنجبازان داخلی و چند کشور خارجی در رشت برگزار شود که این مسابقات با توجه به شیوع کرونا، لغو شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت نام این دوره از رقابتها آغاز شده بود، تاکنون ۷۰۹ شطرنجباز از ایران و چند کشور خارجی برای حضور در نوزدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام خزر ثبت نام کرده بودند.

رئیس هیات شطرنج گیلان بیان کرد: البته از این تعداد ثبت‌نام کننده ، ۹۰ شطرنجباز از کشورهای روسیه ، جمهوری آذربایجان، ارمنستان ، گرجستان ، عراق ، افغانستان ، پرتغال ، اترش و اکراین برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی در ادامه گفت: اگر این رقابتها لغو نمی‌شد و با توجه به اینکه زمان ثبت‌نام تا پایان روز ۲۱ بهمن ماه ادامه داشت، پیش‌بینی می‌شد که بیش از یکهزار شطرنجباز داخلی و خارجی در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام خزر ثبت نام و شرکت کنند.

میربلوک خاطرنشان کرد: به هرحال سلامتی ورزشکاران مهمتر از برگزاری مسابقات است و با وجود شیوع کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به لغو این دوره از رقابتها را گرفت که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هر چه سریعتر شاهد فروکش کردن موج جدید کرونا باشیم تا دوباره مسابقات ورزشی از سرگرفته شود.

رقابتهای شطرنج بین المللی جام خزر هر سال در ایام دهه فجر با حضور شطرنجبازان ملی پوش ایران و شطرنجبازان چند کشور خارجی به میزبانی گیلان برگزار می‌شود که این مسابقات سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و ۲ سال گذشته نیز با عنوان جام کاسپین برگزار شده بود.

در چند دوره این رقابتها شطرنجبازان ایرانی عنوان قهرمانی را کسب کردند که می‌توان به احسان قائم مقامی، همایون توفیقی و پرهام مقصودلو اشاره کرد و همچنین در چند دوره نیز شطرنجبازان سایر کشورها مقام قهرمانی این مسابقات را تصاحب کردند که می‌توان به فرانس برکس از مجارستان و مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان اشاره کرد.  

روز سه‌شنبه نیز اعلام شد رقابتهای کونگ فو قهرمانی نیمه آزاد مردان کشور که قرار بود از روز پنجشنبه هفته جاری ۱۴ بهمن ماه به مدت ۲ روز در رشت برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا لغو و به زمان دیگری موکول شد. 

برچسب ها :
#شطرنج#مسابقات
  ثبت آگهی رایگان