در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

تشخیص بارداری از نبض

پنجشنبه ۲۲ دی ۱ زناشویی
  • تصویر شماره تشخیص بارداری از نبض
  • تصویر شماره تشخیص بارداری از نبض
  • تصویر شماره تشخیص بارداری از نبض
  • تصویر شماره تشخیص بارداری از نبض

تشخیص بارداری از نبض

تشخیص بارداری با نبض یکی از روشهای طب سنتی چینی است که حتی قبل از زمان آزمایش خون بارداری میتواند بارداری را تایید کند. در این مطلب از رشت گشت شما را نحوه تشخیص بارداری با کمک نبض آشنا می کنیم.

تشخیص بارداری با نبض یکی از روش های طب سنتی چینی است ، طبیبان سنتی چینی معتقدند که این روش میتواند از تست بارداری هم دقیق تر عمل کند و حتی زودتر از بی بی چک بارداری را تشخیص دهد. 

 

از آنجا که از نظر علم پزشکی هیچ روشی به جز آزمایش خون برای تشخیص بارداری قطعی و مطمئن نیست ، با این وجود میتوانید از روش های جایگزین برای کاهش استرس و نگرانی استفاده کنید. از آنجا که خانم ها برای پی بردن به بارداری خود عجله دارند و نمیتونند تا مشخص شدن نتیجه تست بارداری صبر کنند می توانند از روشهای جایگزین مثل تشخیص بارداری با نبض استفاده کنند. 

روش تشخیص بارداری با نبض

در طب سنتی چین با استفاده از چهار فاکتور بارداری را تشخیص می دهند : معاینه ، بوییدن ، پرسش و پاسخ و لمس کردن. این چهار فاکتور پیش زمینه تشخیص بارداری با نبض است. 

عواملی مانند اضطراب یا فشار خون پایین و غیره میتواند روی ضربان نبض تاثیر بگذارد بنابراین در ابتدا فرد متخصص برای تشخیص باردرای از روی نبض باید از شرایط جسمی زن اطلاع دقیقی بدست آورد تا بتواند تشخیص دقیق تری داشته باشد.

انواع روش های تشخیص بارداری را بدانید.

خانم های باردار به طور کلی گردش خون بالاتری نسبت به افراد معمولی دارند که همین مساله باعث افزایش ضربان نبض خواهد شد. 

خانم بارداری 10 – 15 مرتبه نبض بیشتری نسبت به دیگر خانم ها دارد. 

چگونه با استفاده از نبض میتوان بارداری را تشخیص داد؟

برای تشخیص باردرای با نبض باید سه انگشت ، اشاره ، وسط و حلقه را روی شعاع نبض یا همان مچ دست قرار دهید. اگر ضربان نبضبسیار تند باشد یا به قول چینی ها نبض شاد باشد نشان دهنده بارداری است. 

در طب سنتی چین قرار گرفتن انگشتان برای تشخیص نبض اهمیت زیادی دارد. به این ترتیب که انگشت اشاره روی قسمت اینچ یا چان ، انگشت وسط روی قسمت بار یا وان و انگشت  حلقه روی قسمت کوبیت یا چی قرار می گیرد و با فشاری آرام به مچ دست متوجه تعداد ضربان نبض می شوند. 

اگر بارداری در مراحل اولیه باشد نبض قسمت اینچ بسیار آرام و کند و کمی لغزنده است. نبض قسمت کوبیت و بار هم لغزنده و بسیار آرام هستند. 

اگر نبض دست چپ در قسمت چان آرام و لغزنده باشد احتمال باردار بودن بسیار بالا است. 

هر چه سن بارداری بیشتر شود نبض دست  قوی تر می شود. 

 

منظور از لغزش نبض مثل این است که یک دانه مروارید را درون یک لوله انداخته اید اگر دستتان را روی این لوله قرار دهید متوجه لغزشی آرام و کوچک در اثر حرکت مروارید داخل لوله خواهید شد ، لغزش نبض هم همین حس را دارد. 

بهترین زمان تشخیص بارداری با نبض

بهترین زمان تشخیص بارداری با نبض و تشخیص جنسیت جنین ساعات اولیه صبح است. 

  

تشخیص جنیست جنین با نبض

در صورتی که نبض دست چپ زن باردار قوی تر از دست راست او باشد ، جنین دختر است. 

اگر نبض هر دو دست خانم باردار به یک اندازه آرام و لغزنده باشد ممکن است دوقلو باردار باشد. اگر نبض دست راست خانم باردار آرام و لغزنده باشد و نبض دست چپ ضعیف تر از دست راست باشد ، جنین پسر است. 

 

  ثبت آگهی رایگان