در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

لیفت یا تزریق چربی صورت

شنبه ۳ دی ۱ زیبایی
  • تصویر شماره لیفت یا تزریق چربی صورت
  • تصویر شماره لیفت یا تزریق چربی صورت
  • تصویر شماره لیفت یا تزریق چربی صورت
  • تصویر شماره لیفت یا تزریق چربی صورت

چگونه می‌توان علائم پیری پوست صورت را به تاخیر انداخت؟ در روزگار ما بیشتر افراد بر خلاف تمایل به زیبایی با میکاپهای غلیظ،  بیشتر طرفدار زیبایی طبیعی هستند . اگر پوست  جوانی می‌خواهید یا باید سبک زندگی خود را عوض کنید و یا اینکه از جراحی های ضد پیری استفاده کنید. اما در این میان لیفت با نخ بهتر است یا تزریق چربی، بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ، لیفت با نخ چقدر دوام دارد، قیمت بهترین مارک نخ لیفت صورت چقدر است. با ما باشید تا به سوالات شما پاسخ داده و درباره تفاوت لیفت با نخ و تزریق چربی صحبت کنیم. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام مورد برای شما بهتر است. در این مقاله از رشت گشت به این موضوع می پرئازیم.

چرا حجم استخوانی صورت تغییر می کند؟

به مرور زمان و با افزایش سن، پوست انسان تغییر کرده و حالت شل یا افتاده به خود می گیرد . افتادگی بافت های نرم صورت در اثر چین و چروک و نیروی جاذبه زمین باعث بروز خطوط ریز در پوست شده و به مرور این خطوط عمیق تر می شوند. چین های اطراف بینی، دور چشم، خط خنده و خطوط پیشانی از جمله مواردی هستند که به مرور زمان بر روی چهره اثر می گذارند.

 

تغییر کانتور صورت چه در ناحیه بینی و چه در سایر برجستگی های طبیعی صورت، بیشتر به دلیل کاهش لایه چربی صورت است.  با افزایش سن، چربی زیر پوست به تدریج کاهش می یابد و باعث شل شدگی و افتادگی پوست و کاهش استحکام بافت پوست می شود.

 

علاوه براین، افزایش سن باعث نازک شدن پوست، آتروفی عضلانی، کاهش حجم چربی ، کاهش حالت کشسانی و کاهش حجم استخوانی می شود. برای جبران حجم از دست رفته بافت پوست یا چین و چروک عضلات، روشهای زیبایی راهی برای احیای زیبایی های از دست رفته هستند.

 

لیفت و جوانسازی با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

برای پاسخ به این سوال بد نیست در ابتدا شناختی کلی ازهر دو روش داشته باشید.

تزریق چربی

تزریق چربی برداشتن بافت و سلول‌های چربی از برخی نواحی بدن (سایت دونور)  مانند ران‌ها، شکم، باسن و تزریق آن به نواحی  کم چربی مورد نظر است. نواحی مختلف صورت  از جمله  اطراف  لب ها،  خط خنده (چین  و چروک های های عمیق   اطراف دهان تا بینی) ،  گودی و تیرگی زیر چشم ها ، گونه، چانه ، شقیقه ها و خط فک، نواحی داوطلب برای این نوع تزریق هستند.  البته تزریق چربی فقط به برداشتن و تزریق آن محدود نمی‌شود. ما بین این دو مرحله باید چربی برداشته شده پاکسازی شود و سپس عمل تزریق صورت گیرد.

 

کدام افراد تزریق چربی انجام می دهند؟

• افرادی که چربی کافی در بافت بدنشان (سایت دهنده یا دونور) برای برداشت داشته باشند.

• افراد که به ثبات وزنی مناسب که مد نظرشان است رسیده باشند.

• تزریق چربی مناسب افراد جوانی است که دچار نقص و یا کمبود حجم  در نقاط خاصی از صورت شده اند.

• تزریق چربی به صورت، زیر چشم، بازو، سینه، شکم، دست، لب، ساق پا، چانه و گونه قابل انجام است.

• بیمارانی که چربی قسمت های مختلف بدن آن ها به دلیل ضربه،سوختگی و یا بیماری از بین رفته است. 

 

ریسک و عوارض تزریق چربی

اگرچه سعی شده ریسک تزریق چربی را با تکنیک‌های مختلف کاهش دهند. ولی این عمل کماکان امکان دارد با خطرات و عوارض جدی همراه باشد. از مهم‌ترین عوارض تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• ممکن است بدن واکنش مختلفی نسبت به تزریق چربی‌ها نشان دهد.

• دوره نقاهت ، کبودی و تورم نسبتا طولانی دارد.

• حساسیت و واکنش آلرژیک به بی‌حسی موضعی در تعدادی دیده می شود.

• بی نظمی‌های کانتور زمانی رخ می دهد که چربی بیش از حد استفاده شود یا زمانی که مایع مضاعف در ناحیه جمع شود.

• در برخی موارد ممکن است بافت بدن که در آن تزریق انجام شده، آسیب ببیند.

• با اصلاح بیش ازحد چربی امکان دارد حالت قسمت تزریقی ناموزون شود.

• لخته شدن خون یا تجمع مایع در زیر پوست از دیگر عوارض تزریق چربی است.

• امکان آمبولیزاسیون عروقی که با از دست دادن بینایی یا سکته مغزی همراه است.

• اختلال حسی یعنی حس‌های پوستی ممکن است دچار اختلال شوند.

• مشکل اسکار که به ندرت مشاهده می شود.

• ممکن است بعد از تزریق چربی التهاب وعفونت‌های پوستی ایجاد شود

• در مواردی نیاز به تزریق مجدد چربی وجود دارد که با نظر و تشخیص پزشک صورت می‌گیرد.

این مطلب برای شما مفید است: پی آر پی چشم

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

لیفت صورت با نخ یک روش جوانسازی پیشرفته و ادامه دار است که در آن از نخ‌های بخیه‌ی موقت یا جذبی استفاده می شود. این نخ‌های لیفت توسط سوزن‌های نوک تیز در لایه های مختلف پوست وارد و محکم می‌شود تا پوست شما لیفت یا به سمت بالا کشیده شود. سپس نخ های باقیمانده بریده می شوند. بخیه‌های موقت در زیر پوست کار می‌شوند و ۲ تاثیر جوانسازی فوق‌العاده بر صورت شما می‌گذارند. تا زمانی که نخ‌های بخیه در جای خود باشند، فرآیند ترمیمی بدن به طور مداوم فعال است چرا که بدن می‌خواهد بخش‌های بخیه خورده را ترمیم کرده و نخ‌های بخیه را از بین ببرد.

 

درمان لیفت با نخ فقط 20 تا 30 دقیقه طول می کشد و به دلیل ماهیت غیر تهاجمی خود به زمان ریکاوری بسیار کمی نیاز دارد، این عمل بدون درد و با بی حس کردن محل درمان و تزریق بی حسی موضعی همراه است.هر چند ممکن است مقداری سوزش داشته باشید اما هیچ جای زخمی نخواهید داشت. اکثر مراجعین در کمترین زمان ممکن درمان می شوند و پس از آن، شما آزاد هستید که به روال روزانه خود بازگردید.

 

چه کسانی لیفت با نخ انجام می دهند؟

خوشبختانه متقاضیانی که برای تحریک کلاژن سازی عمل لیفت با نخ انجام می‌دهند به تدریج متوجه بهبود حجم و سفتی پوست خود می شوند.  یک نکته عالی در مورد روش مذکور این است که، لیفت با نخ تقریباً بیشتر نگرانی های زیبایی صورت شما را برطرف میکند. این درمان جوانسازی اغلب برای رفع نگرانی های مربوط به ابرو ، گونه، گردن، ناحیه زیر چشم؛ چین های دور بینی، چین و چروک اطراف دهان و خط فک نرم شده استفاده می شود.

 

روش لیفت با نخ برای افرادی مناسب است که نمی خواهند زیر تیغ جراحی بروند. میزان لیفتینگ با توجه به میزان چروک های پوستی و پزشکی برای هر شخص متفاوت است وشما می توانید نتایج ماندگار تری را از این عمل دریافت کنید.همچنین افرادی مناسب درمان افتادگی با نخ هستند که دارای ضایعات پوستی باشند  و سن آنها از نظر جامعه پزشکی برای انجام این عمل مناسب باشد.

 

روش لیفت با نخ 4 منظوره چیست؟ 

با تکنیک‌ جوانسازی صورت با لیفت، هم حجم پوست مانند تزریق چربی ترمیم می شود و هم یک روش طبیعی موثر جهت کلاژن سازی و تغییر موقعیت بافت نرم است. این روش با داشتن نتایج طولانی مدت با کمترین عوارض، قابل اجرا می باشد. در مقاله‌ای که در در مجله Aesthetic Plastic Surgery منتشر شده، محققین تکنیک پیشرفته و جدید لیفت با نخ  4 منظوره را معرفی کرده‌اند که اثرات بهتر و طولانی مدتی دارد. در این روش از چهار اقدام زیر استفاده شده است.

 

• چند هدف multi targe

• چند بُرداری multi vector

• چند لایه‌ای multi layer

• چند ماده‌ای multi material

 

نتیجه تحقیق درباره تکنیک جدید لیفت با نخ 4 منظوره :

براساس یک تحقیق، 73 بیماری که تحت تکنیک لیفت با نخ 4 منظوره  قرار گرفته بودند، در فاصله زمانی ژانویه 2016 تا فوریه 2018  برای ارزیابی عینی تحت پیگیری قرار گرفتند. بر اساس ارزیابی  مقیاس 5 درجه‌ای بهبود زیبایی شناسی جهانی (GAIS) بیشتر نتایج بر روی درجه 3("بهبود")  و 4  ("بسیار بهبود یافته") معطوف شده بود. 42درصد نمره4 و 58 درصد  درجه 3 را به خود اختصاص داده بودند. این یعنی اکثر افرادی که تحت عمل لیفت با نخ چهارمنظوره قرار می گیرند، بعد از عمل، از اینکه این روش جوانسازی را انتخاب کرده اند رضایت کامل دارند. به جرات می توان گفت هیچ عارضه جانبی‌ای در این  تکنیک وجود ندارد مگردر موارد نادر که به شرایط فیزیکی فرد مربوط می شود. 

 

مقایسه روش لیفت با نخ 4 منظوره با تزریق چربی: 

1. در تزریق چربی به پوست، چربی‌ها بافت زنده هستند که وارد تعامل و کنش با پوست و بافت می‌شوند و نمی‌توان بعد از تزریق کنترلشان کرد و عوارض قابل کنترلی ندارند. ولی لیفت با نخ یک روش تحریک جهت کلاژن سازی طبیعی است که خود پوست در محل مورد نظر شروع به جوان شدن می کند.

 

2. افرادی که لاغر می‌شوند، پوست صورتشان افتاده می‌شود و اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد این است که صورتشان را با چربی پر کنند به این نکته توجه نمی‌کنند که پوست کلاژن زیادی در اثر لاغری از دست داده و بدون احیای کلاژن پوستشان را تخریب می کنند . در حالی که لیفت با نخ 4 منظوره ، به صورت بلند کردن و جوانسازی چند لایه با استفاده از مواد مختلف و با اهداف متعدد صورت می گیرد و نتایج تا 12 الی 18 ماه پس از عمل حفظ میشود.

  ثبت آگهی رایگان