در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

صمیمت مرد با خانواده اش

چهارشنبه ۳۰ آذر ۱ زناشویی
  • تصویر شماره صمیمت مرد با خانواده اش
  • تصویر شماره صمیمت مرد با خانواده اش
  • تصویر شماره صمیمت مرد با خانواده اش

اگر میخواهید ازدواج موفقی داشته باشید، باید جایگاه والدین بعد از ازدواج را بشناسید، افرادی که همچنان بعد از ازدواج وابستگی خود به والدین را حفظ میکنند و آنها را اولویت اول خود قرار می دهند در زندگی دچار مشکلات عدیده می شوند که در این مقاله از رشت گشت به این موضوع می پردازیم.

ازدواج مهم ترین مرحله زندگی است که فردی جدید را وارد زندگی ما میکند. البته از آنجا که دو نفری که در دو محیط مختلف رشد کرده اند قرار است با هم زیر یک سقف زندگی کنند طبیعی است که با یک سری اختلافات روبرو شوند. ولی زمانی مشکل شروع می شود که والدین با دخالت های نا به جای خود زندگی را بر زوجین تلخ میکنند.

 

برخی از والدین تصور میکنند فرزندشان بعد از ازدواج همچنان باید آن ها را در اولویت زندگی اش قرار بدهد و همسرش در اولویت بعدی باشد که این طرز فکر پایه اختلافات بعدی می شود. اگر بعد از ازدواج والدین را به همسرتان ارجح بدانید، زمینه های طلاق عاطفی را فراهم کرده اید.

همسرتان اولویت اول شما است

باید بدانید که اگر میخواهید زندگی خوبی را تجربه کنید همسرتان باید اولویت اول شما باشد. زمانی که مشکلی پیش می آید شما باید طرف همسرتان باشید و وقتی تنهایید اشتباهاتش را به او متذکر شوید تا متوجه شود که اجازه ندارد هر رفتاری با خانواده شما داشته باشد.

 

در مقابل دیگران به همسرتان احترام بگذارید

هر کسی با احترام گذاشتن به خودش و همسرش دیگران را مجاب میکند که به ان ها احترام بگذارند. وقتی در جمع به همسرتان احترام می گذارید ، دیگران هم خودشان را موظف می دانند که به او احترام بگذارند در نتیجه  رضایت قلبی ای که برای همسرتان ایجاد می شود ، رابطه شما محکم تر می شود. 

مشکلاتتان را پیش خانواده نگویید

اگر زوجین به جای این که مشکلاتشان را با یکدیگر در میان بگذارند ، به سراغ پدر و مادرشان بروند این پیام را به همسر و خانواده شان می رسانند که اولویت اول پدر و مادرم هستند و به همه نشان میدهد که اعتمادی به همسرش ندرد. اگر شما رازها و مشکلات زندگی خودتان را با همسرتان در میان  بگذارید به او نشان می دهید که بیشتر از دیگران به او اعتماد درید و بنیان زندگیتان قوی تر می شود. 

در مورد وابستگی زن به خانواده در این مقاله بخوانید.

زمان بیشتری را به همسرتان اختصاص دهید

اگر یکی از زوجین در طول روز ساعت های زیادی را به جای این که کنار همسرش بگذراند ، در کنار خانواده خودش باشد به این  معنی است  که زندگی با پدر و مادرش را به زندگی با همسرش ترجیح میدهد. چنین رفتاری از چشم همسر شما غیر قابل توجیه و غیر قابل تحمل است و میتواند زندگی تان را به میدان جنگ تبدیل کند. 

 

حمایت عاطفی

عشق و عاطفه ای که همسران به هم میدهند قوی تر از عشق خواهر و برادر و پدر و مادر است. بنابراین وقتی رفتارهایتان نشان دهد که همسرتان را در اولویت قرار میدهید در سختی ها و مشکلات پیش رو از حمایت عاطفی او برخوردار می شود حتی زمانی که والدین از دنیا میروند ، کنار همسر بودن میتواند این غم بزرگ را تسکین بدهد. 

عواقب اولویت دادن به والدین بعد از ازدواج 

متاسفانه برخی از همسران توانایی مستقل شدن از نظر عاطفی را ندارند و والدینشان را به همسرشان ترجیح می دهند. در چنین شرایطی معمولا زندگی زناشویی روی خوشش را از زوجین بر میگرداند و باید منتظر اتفاقات زیر باشند:

- آزردگی مداوم همسر شما به مرور باعث می شود که محبت و عاطفه اش نسبت به شما کم شود. 

 

- همسر شما احساس می کند پشتوانه محکمی ندارد و هر روز که می گذرد بیشتر به این نتیجه می رسد که انتخابش برای ازدواج اشتباه بوده است. 

 

- اعتماد همسرتان نسبت به شما از بین می رود چون متوجه می شود مسائلی را از او پنهان کرده اید و در مورد مشکلاتتان با والدین خودتان صحبت میکنید. 

 

- همسرتان در تلافی رفتار شما مشکلاتش را با والدینش در میان می گذارد و روز به روز از هم دورتر می شوید. 

 

- زمانی که همسرتان متوجه شود اولویت دوم شماست عشقش به شما کمرنگ شده و رابطه جنسی دیگر برایش لذت قبل را ندارد و نسبت به شما سرد می شود و از شما دوری میکند. او به این تصور می رسد که شما او را فقط برای رابطه می خواهید و علاقه اصلی شما نسبت به خانواده تان است. 

 

- اولویت ندادن به همسرتان مسلما در جمع های خانوادگی هم نمود پیدا می کند و باعث می شود اطرافیان دیگر به او احترام نگذارند که همین مسئله باعث میشود همسرتان نسبت به شما دل چرکین شود.

 

- زندگی کردن با کسی که همسرش را در اولویت قرار نمی دهد پایان خوشی ندارد و  منجر به کاهش اعتماد ، احترام و عشق می شود و خیلی زود با شکست مواجه خواهد شد.

  ثبت آگهی رایگان