در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

کاندوم فضایی

یکشنبه ۲۷ شهریور ۱ روانشناسی
  • تصویر شماره  کاندوم فضایی
  • تصویر شماره  کاندوم فضایی
  • تصویر شماره  کاندوم فضایی

یکی از مدل های شناخته شده و مطرح در بازار محصولات زناشویی، کاندوم فضایی است که در این مطلب تلاش می کنیم با پرداختن به آن، دانش شما را در این زمینه افزایش داده و انتخاب محصول بهینه را تسهیل کنیم.

 

بدون شک، نقش رابطه جنسی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از نیازهای طبیعی انسان ها را نمی توان کتمان کرد. ارضای صحیح و درست این نیاز بدون دچار شدن به بیماری ها و همچنین جلوگیری از بارداری در موقعیت هایی که زوجین به هر دلیلی در شرایط فرزندآوری نیستند، جزو نکات بسیار مهم بهداشت جنسی است. 

 

بارداری ناخواسته برای بسیاری از زوج ها، به خصوص زوج های جوانی که به تازگی ازدواج کرده اند، می تواند مشکلات متعددی به وجود آورد و طبیعتاً نمی توان انتظار داشت زن و شوهر پس از ازدواج، از ترس بارداری، غرایز جنسی خود را نادیده بگیرند. همه این موارد در کنار یکدیگر منجر به نیاز برای طراحی و تولید لوازم زناشویی شده است که به شکل های مختلف به رفع نیازهای افراد در کنار رعایت بهداشت آنها می پردازند. یکی از مهمترین این لوازم کاندوم است: ابزاری که از سال ها پیش به عنوان یک وسیله کاربردی و ساده در بهداشت زناشویی شناخته شده است. 

شناخت کاندوم های فضایی

نخستین گام در بررسی کاندوم های فضایی این محصول، دانستن این است که اصولاً چه نقشی بر عهده کاندوم قرار دارد. در میان لوازم و وسایل زناشویی، کاندوم ها یکی از شناخته شده ترین و پرطرفدارترین محصولات به شمار می روند. این محصولات که هم در مدل های زنانه و هم در مدل های مردانه در بازار یافت می شوند، با ایجاد یک لایه ارتجاعی نازک میان اندام های جنسی طرفین قادرند از انتقال مایعات میان شرکای جنسی جلوگیری نمایند.

 

به دلیل اینکه این محصولات بدون دردسر و عوارض جانبی قابل توجه قادرند از بارداری ناخواسته جلوگیری کنند و در عین حال افراد را با هزینه اندک از شر بیماری های مقاربتی مصون نگه می دارند، در اکثر کشورهای جهان به عنوان یک گزینه ارزان و در دسترس شناخته می شوند. گرچه پیشگیری از بارداری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، اما به لحاظ پزشکی مقابله با بیماری های مقاربتی بیشتر از تصورتان اهمیت دارد. بیماری هایی مانند سوزاک، سیفلیس، زگیل تناسلی و مهمتر از همه ایدز همگی توسط رابطه منتقل می شوند و حضور یک لایه محافظ می تواند تا حد زیادی ایمنی و سلامت شما را تضمین کند.

 

مدل های متعدد و گوناگونی از کاندوم ها در بازار مشاهده می شوند که اکثراً نمونه های مردانه شناخته شده تر هستند، مانند آنتی باکتریال، خاردار، تأخیری و حجم دهنده. مدل های فضایی اغلب به خاطر ظاهر منحصر به فرد خود در دسته جداگانه ای قرار می گیرند و توجه قشر خاصی از زوجین، به خصوص زوج های جوان، به آنها جلب می شود. اگر به دنبال تنوع بخشی و ماجراجویی در رابطه خود و همسرتان هستید و از امتحان کردن روش های جدید و نو هم ابایی ندارید، استفاده از مدل های فضایی می تواند گزینه بسیار جذابی برای شما باشد. در ادامه به بررسی این محصول، انواع و خصوصیات آن می پردازیم.

کاندوم فضایی چه تفاوتی با دیگر مدل ها دارد ؟

این کاندوم ها اغلب به عنوان محصولاتی فانتزی شناخته می شوند و با برجستگی ها و زائده هایی همراه هستند که به آنها ظاهر منحصر به فردی می بخشند. خارج از ویژگی های ظاهری، در این مدل ها با طول بیشتر، بدنه ضخیم تر و ساختار مقاوم تری روبرو هستیم که از این نظر تقریباً هم سطح مدل های حجم دهنده هستند. 

 

ساختار این محصولات بر اساس اضافه کردن برجستگی ها و خارهایی است که با تحریک بیشتر اندام های جنسی به افزایش لذت رابطه کمک می کنند. به خاطر حضور این برجستگی ها، نزدیک ترین مدل ها به این نوع، مدل های خاردار هستند و حتی قرار دادن آنها تحت مدل خاردار هم به وفور مشاهده می شود. استفاده همزمان از اسپری تاخیری و این مدل خاص از کاندوم میتواند، نقش موثری در بهبود رابطه جنسی ایفا کند. 

 

آرایش خاص این برجستگی هاست که باعث جدا شدن این دسته محصول از همتایان خود در بازار می شود، آرایش هایی که مشخص کننده دسته بندی هستند و در ادامه برای پرداختن به انواع کاندوم های فضایی آنها را به بحث می گذاریم.

مدل های مختلف کاندوم فضایی

دسته بندی آنها نه بر اساس جنس بدنه یا طعم دار بودن یا نبودن، بلکه بسته به آرایش خارهای سطحی و شکل محصول انجام می شود. به طور کلی این محصولات را بر اساس طرح و چگونگی پخش برجستگی های سطحی به دسته های زیر تقسیم می کنند:

 

• چرخشی: خارهای این مدل به صورت مارپیچ دور آن از ابتدا تا انتها قرار گرفته اند.

• دکمه دار: روی آن زائده هایی شبیه به دکمه پخش شده اند که بیشتر هم در نزدیکی کلاهک متمرکز هستند.

 

• طوقی: روی بدنه این مدل حلقه ای از خارهای درشت تعبیه شده و کلاهک آن نیز دارای دو شاخک است که آن را از دیگر مدل ها متمایز می کند.

 

• اره ماهی: استفاده از دندانه های بزرگ و برجستگی های اضافی در کنار آنها به این نمونه ظاهر شلوغی می بخشد که به شدت هم تحریک کننده است. به خاطر اسم آن حساسیت پیدا نکنید، چون این محصولات هیچ صدمه ای به اندام های داخلی وارد نمی کنند.

 

• شمشیری: در این مدل زائده های بلند لاتکسی در قسمت کلاهک تعبیه شده اند که به خصوص برای تحریک کلیتوریس در بانوان موثر هستند و به خانم ها برای رسیدن به اوج لذت جنسی کمک فراوانی می کنند.

 

همه این انواع در بازار ایران یافت می شوند و می توانید از هر کدام که مد نظرتان بود استفاده کنید. بدیهی است که همانند تمام محصولات دیگر، در اینجا هم با مزایا و معایب خاصی روبرو هستیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

مزایا و معایب کاندوم های فضایی

مزیت هایی که چنین محصولی ارائه می دهد، علاوه بر جنبه های بهداشتی و جلوگیری از بارداری ناخواسته، به تحریک بیشتر و برآورده سازی فانتزی ها بر می گردند. در عین حال، معایبی هم که با آن همراه است آنقدر اساسی نیست که استفاده از این محصولات را به خطر یا چالش برای زوجین تبدیل کند.

 

• مهمترین مزیت در اینجا به تحریک شدیدتر قسمت های مختلف واژن به خصوص نقطه جی برمی گردد. از آنجایی که عدم دستیابی به اوج لذت جنسی یک مشکل شایع در میان خانم هاست، این تحریک اضافی می تواند فوق العاده تأثیرگذار ظاهر شود. در عین حال، اگر به انواع مختلف آن نگاه کنید متوجه می شوید هر نوع برای تحریک به شیوه متفاوتی طراحی شده است، پس گزینه های متعددی هم در اختیارتان قرار می گیرد.

 

• اما برای مردان چطور؟ حضور برجستگی ها و خارها در این محصولات به شکل قابل توجهی به احساس افزایش حجم آلت تناسلی کمک می کنند که می تواند برای آقایان باعث تقویت اعتماد به نفس باشد. جدا از آن، طراحی بدنه به گونه ای صورت گرفته است که مردان هم لذت بیشتری از رابطه خود ببرند.

 

• در مبحث معایب هم به نکات مهمی برمی خوریم. مهمترین آنها این است که این کاندومها، مانند نمونه های خاردار دیگر، می توانند در استفاده درازمدت برای لذت جنسی مشکل زا باشند. به این شکل که اگر به مدت طولانی و دائماً از آنها استفاده کنید، واژن به حضور برجستگی های آنها عادت می کند و بنابراین بدون حضور آنها دیگر دستیابی به ارگاسم ممکن نخواهد بود. 

 

• این مشکل می تواند به اختلاف حجم بین آلت تناسلی آقایان با و بدون لایه اضافی برجسته و خاردار هم تعمیم پیدا کند. در نتیجه آن ویژگی افزایش حجم که پیش از این یک مزیت به شمار می رفت، تبدیل به یک عیب می شود. چون خانم حالا آلت برهنه همسر خود را بیش از حد کوچک حس می کند و به کمک آن ارضا نخواهد شد. 

 

• آخرین عیب هم به استفاده نامناسب مربوط می شود. مدل های این چنینی بیشتر برای زوجینی طراحی شده اند که یا با معضل دستیابی به ارگاسم مواجهند یا به دلیل بالا رفتن سن و کاهش سطح استروژن با کاهش سطح تحریک روبرو هستند. لذا برای زوج های جوان و تازه ازدواج کرده به کار بردن آنها پیشنهاد نمی شود. 

 

به طور کلی این طور نتیجه گیری می شود که زیاده روی در به کارگیری این محصولات می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باید حتماً تعادل را در به کارگیری حفظ کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب به چیستی کاندومهای فضایی پرداختیم و بحث کردیم که چه انواعی دارند و چه مزایا و معایبی در استفاده از آنها نهفته است. مهمترین نکته ای که وجود دارد، این است که هدف از طراحی آنها تحریک بیشتر زوجین و افزایش لذت از رابطه است. با این وجود این عامل افزایش لذت در صورتی که بیش از حد به کار برود، زمینه ساز عادت کردن بدن مردان و زنان را فراهم می کند که می تواند برای سلامت رابطه زناشویی زیان آور باشد. بنابراین، تعادل را در استفاده از این محصولات حفظ کنید تا بتوانید بهره برداری از آنها را با لذت، شادابی، ایمنی و بهداشت همراه کرده و تا حد امکان از تهیه آنها رضایت پیدا کنید

 

  ثبت آگهی رایگان