در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

کلیتورال هود چیست؟

چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱ سلامت
  • تصویر شماره کلیتورال هود چیست؟
  • تصویر شماره کلیتورال هود چیست؟
  • تصویر شماره کلیتورال هود چیست؟

کلیتوریس حساس ترین نقطه بدن زن محسوب می شود و حتی از سر آلت مردانه حساسیت بسیار بالاتری دارد و پایانه های عصبی متعددی به آن می رسند ، به همین دلیل پوستی روی آن را پوشانده تا مانع از سایش و تحریک آن شود ، این لایه محافظ به نام کلیتورال هود شناخته می شود. 

در قسمت بالای واژن جایی که دو لابیای کوچک به هم می رسند کلیتوریس قرار گرفته است ، پوستی که روی کلیتوریس را پوشانده به نام کلاهک کلیتوریس یا کلیتورال هود شناخته می شود. اگر بخواهیم معادل آن را در بدن مردان پیدا کنیم ، پوست ختنه گاه مردانه است. 

 

کلاهک کلیتوریس درست مانند لابیاها در اشکال ، رنگها و اندازه های متفاوت وجود دارد و در بدن هر زنی منحصر به فرداست. 

اگر نگرانی طبیعی بوندن یا نبودن کلیتورال هود خود هستید باید بگوییم که هیچ حالتی به عنوان طبیعی برای اجزای اندام تناسلی وجود ندارد چون کاملا منحصر به فرد  و مخصوص خود فرد هستند.

 

چطور کلیتورال هود را پیدا کنیم؟

کلیتورال هود در بالا ترین قسمت شکاف آلت تناسلی زنانه درست بین لابیای بزرگ و لابیای کوچک قرار می گیرد که برجستگی کلیتوریس را پوشانده است. در برخی از زنان لابیان کوچک گسترده تر است و تا کلیتورال هود کشیده می شود ولی برخی دیگر که لابیای کوچکشان گسترده نیست ، کمی از کلیتورال هود فاصله عمودی دارد. 

 

برای پیدا کردن کلاهک کلیتوریس میتوانید از روش زیر استفاده کنید. 

یک آینه دستی بردارید و از کمر به پایین برهنه شوید.

روی صندلی یا لبه تخت بنشینید و پاهایتان را از هم باز کنید. یک پا را روی تخت یا صندلی بگذارید.

آینه را طوری مقابل ناحیه تناسلی بگیرید تا بتوانید با چشم این قسمت را ببیند.

در صورت نیاز با دست دیگر لابیای بیرونی و داخلی خود را از هم باز کنید.

 

به قسمت شکاف بالای آلت تناسلی که بالای لابیاها محسوب می شود نگاه کنید ، یک لایه پوست برجسته را خواهید دید که لابیاهای داخلی را به هم متصل میکند ، این قسمت دکمه مانند ، کلاهک کلیتوریس یا کلیتورال هود است. 

برانگیختگی جنسی باعث متورم شدن  و سفت شدن کلیتوریس می شود در نتیجه کلیتورال هود که رویش را پوشانده است حالت برجسته تری پیدا کرده و راحت تر پیدا می شود. 

وظیفه کلیتورال هود چیست؟

کلیتوریس حساس ترین بخش بدن زنان است و حساسیت آن نسبت به آلت تناسلی مردانه بسیار بیشتر است. این دکمه بسیار کوچک که به نام کلتوریس شناخته می شود دارای 15 هزار پایانه عصبی است ، کلیتورال هود برای محافظت از این بافت حساس در برابر تحریک بیش از حد در اثر سایش عوامل خارجی ، روی کلیتوریس را پوشانده است. 

از سوی دیگر غدد چربی موجود در کلیتورال هود با تولید سبوم ، حالتی روان بین کلاهک و کلیتوریس ایجاد می کنند تا به آسانی روی بدنه کلیتوریس بدون ایجاد هیچ گونه تحریکی بلغزد.

 

آیا کلیتورال هود جمع میشود؟

در برخی زنان بله ، زمانی که بخش بالایی کلیتوریس یا گلنس کلیتوریس در زمان تحریک جنسی متورم و بزرگ می شود در برخی زنان که کلیتوریس بزرگ یا کلاهک کوچکتری دارند ، کلاهک جمع شده و بخشی از کلیتوریس بیرون می زود. 

ولی اگر کلیتورال هود شما بزرگ باشد یا کلیتوریس شما کوچک باشد ، حتی هنگام تحریک هم کلیتوریس نمیتواند به قدری بزرگ شود که کلاهک را کنار بزند. 

 

گاهی اوقات مشکلی به نام چسبندگی کلیتورال مانع از جمع شدن کلاهک کلیتوریس می شود. چسبندگی زمانی ایجاد می شود که سلولهای پوست و سبوم زیر کلیتورال هود جمع شوند و دچار عفونت باکتریایی شوند. 

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی جنسی حدود یک پنجم خانم هایی که به مطب زنان مراجعه میکنند چسبندگی کلیتورال دارند که در صورت عدم درمان باعث ایجاد درد شدید به خصوص هنگام لمس کلیتوریس واختلال در لذت جنسی و ارگاسم می شود. 

برای از بین بردن چسبندگی کلیتورال میتوانید  در وان حمام گرم بخوابید یا در تشت آب گرم قرار بگیرید و اگر این ترفند اثری نداشت بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. 

 

آیا میتوان کلیتورال هود را به عقب کشید؟

در واقع بخشی که به عنوان کلیتوریس می شناسید و هنگام رابطه جنسی برای لذت بیشتر با انگشت مالش میدهید ، کلاهک کلیتوریس است و خود کلیتوریس زیر این پوست قرار گرفته است. 

لمس و مالش کلیتوریس به طور مستقیم به دلیل حساسیت بسیار بالایی که دارد بیشتر دردناک است تا لذت بخش.

اگر انگشت خود را بالای کلاهک قرار دهید و پوست را به سمت  بالا بکشید میتوانید کلیتوریس را که زیر آن قرار گرفته مشاهده کنید.

آیا اندازه کلیتورال هود بر توانایی ارگاسم اثر می گذارد 

اگر کلیتورال هور بزرگ یا ضخیمی داشته باشید شاید نیاز باشد هنگام مالش آن فشار بیشتری به آن وارد کنید یا از پوزیشن های مختلفی استفاده کنید تا تحریک لازم به کلیتوریس برسد. اغلب خانمها تحریک از روی کلیتورال هود را ترجیح میدهند و بالا کشیدن پوست کلاهک و تحریک مستقیم کلیتوریس برایشان بیش از حد شدید است و دردناک و اذیت کننده است. 

 

نکات لازم برای تحریک کلیتورال هود

با خواندن مقاله تا به اینجا متوجه شدید برجستگی بالای شکاف الت تناسلی زنانه که برای تحریک جنسی و احساس لذت بیشتر ، لمس میکنید و مالش می دهید و به نام کلیتوریس میشناسید ، در واقع کلاهک کلیتوریس است و خود کلیتوریس زیر آن قرار گرفته است. 

با حرکات مناسب روی کلیتورال هود بدون توجه به اندازه و شکل آن میتوانید لذتی که میخواهید را بدست بیاورید.

 

کلیتورال هود در بخشی از پوزیشن های جنسی با آلت مردانه تماس پیدا کرده و ساییده شدن آلت تناسلی مردانه روی کلیتورال هود باعث لذت جنسی بیشتر می شود.

در اغلب پوزیشن های جنسی میتوانید از انگشت برای مالش کلیتورال هود استفاده کنید تا علاوه بر احساس لذت جنسی بیشتر ، به روان کنندگی بیشتر واژن کمک کنید.

 

مالش کلیتوریس به صورت دورانی ، بالا به پایین یا به حالت ضربه ای میتوانید برای هر زنی رابطه جنسی را لذت بخش تر کند. 

در صورت نیاز از لوبریکانت استفاده کنید ، لوبریکانت همیشه باعث می شود احساس بهتری از رابطه جنسی داشته باشید و درد و ناراحتی کمتری را احساس کنید.

 

جراحی کلاهک کلیتوریس یا ریداکشن کلیتورال هود

ریداکشن کلیتورال هود یا جراحی کلاهک کلیتوریس در خانم هایی انجام می شود که کلاهک کلیتوریس بزرگی دارند به قدری که آن ها را مستعد عفونت قارچی ، کاهش حساسیت جنسی و ناراحتی هنگام رابطه جنسی میکند.

این جراحی به نام هودکتومی با برداشتن کلیتورال هود هم شناخته می شود. در این روش بافت اضافه کلاهک کلیتوریس برداشته می شود.

 

از آنجا که بزرگی کلیتورال هود معمولا در افرادی دیده می شود که لابیای کوچک خیلی گسترده ای داند به طوری که از وسط شکاف بین پاها بیرون میزند. این جراحی معمولا  همراه با لابیا پلاستی انجام می شود و علاوه بر برداشتن بافت اضافه لابیای کوچک ، بافت اضافه کلیتورال هود هم برداشته می شود.

 

هودکتومی را نباید با ختنه کردن زنان اشتباه بگیرید. در ختنه کردن زنان ، تمام لابیای کوچک و کلیتوریس برداشته می شود ولی در هودکتومی هیچ اسیبی به کلیتوریس نمی رسد و فقط پوست اضافه لابیای کوچک و کلاهک کلیتوریس برداشته می شود.

 

برچسب ها :
#زنان
  ثبت آگهی رایگان