در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

خواص فلفل دلمه قرمز

دوشنبه ۱۴ شهریور ۱ تغذیه
  • تصویر شماره خواص فلفل دلمه قرمز
  • تصویر شماره خواص فلفل دلمه قرمز
  • تصویر شماره خواص فلفل دلمه قرمز
  • تصویر شماره خواص فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز نسبت به فلفل دلمه سبز طعم شیرین تری دارد و منبعی عالی برای تامین ویتامین آ و ویتامین ث مورد نیاز روزانه محسوب می شود.

فلفل دلمه ای ( به انگلیسی : Bell Pepper ) در چهار رنگ سبز ، قرمز ، زرد و نارنجی تولید می شود. فلفل دلمه ای های رنگی در غذا و سالاد مورد استفاده قرار می گیرند و از نظر طعم کمی متفاوتند. 

فلفل دلمه سبز کمی تلخی دارد و فلفل دلمه قرمز کاملا شیرین است و رنگ نارنجی و زرد ، طعمی میان این دو دارند.

ولی اصلی ترین تفاوت فلفل دلمه ای ها عطر و طعم شان نیست بلکه رنگدانه هایی است که آن ها را به این رنگ ها در می آورند. 

 

رنگ سبز، فلفل دلمه سبز به دلیل وجود مقدار بالای کلروفیل است . 

رنگ نارنجی، فلفل دلمه نارنجی به  دلیل وجود مقدار بالای کاروتن است. 

رنگ زرد،  فلفل دلمه زرد به دلیل وجود مقدار بالای لوتئین و زاگزانتین است. 

زنگ قرمز، فلفل دلمه قرمز به دلیل وجود مقدار بالای لیکوپن است. 

 

ارزش غذایی فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین آ ، ویتامین ث ، ویتامین ب 6 و  منبع خوبی برای فیبر است ، فاقد گلوتن ، چربی و کلسترول است. 

 

ارزش غذایی هر 100 فلفل دلمه ای قرمز عبارت است از :  

آب  92.21 گرم 
 پروتئین  0.99 گرم معادل 2 درصد موردنیاز روزانه یا DV
 کربوهیدرات  6.03 گرم معادل 2 درصد DV
چربی  0.3 گرم معادل 0.4 درصد DV
 فیبر غذایی   2.1 گرم معادل 8 درصد DV
 ویتامین آ  170 درصد DV
ویتامین ث   470 درصد DV
 ویتامین ب 6  17 درصد DV

خواص فلفل دلمه قرمز Red Bell Pepper

به طور کلی فلفل دلمه حاوی مقدار بالای فیبر ، ویتامین های گروه ب و آهن است. 

فلفل دلمه قرمز منبع خوبی از ویتامین آ ، ویتامین ث ، ویتامین ب 6 ، ویتامین ای ، ویتامین کا ، فولات و پتاسیم است. 

 

فلفل دلمه قرمز منبع ویتامین ث

مقدار ویتامین ث در فلفل قرمز نسبت به سایر رنگ ها بیشتر است. یک عدد فلفل دلمه قرمز میتواند دو برابر ویتامین ث مورد نیاز بدن را تامین کند در حالی که فلفل دلمه زرد نصف این مقدار ویتامین ث دارد. 

از این رو فلفل دلمه قرمز یکی از مواد غذایی است که در بهبود سریعتر عفونت ها ، ترمیم زخم ها و جراحات پوست ، تولید بیشتر کلاژن در پوست ، غضروف ها و مفاصل ، سلامت استخوان و دندان ، استحکام و انعطاف پذیری عروق خونی موثر است. 

 

فلفل دلمه ای قرمز منبع آنتی اکسیدان

مقدار آنتی اکسیدان های فلفل دلمه قرمز بالاتر از سایر رنگ ها است . لیکوپن که عامل رنگ قرمز فلفل دلمه است یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می شود. اگر فلفل دلمه را به صورت کبابی یا گرم مصرف کنید ، آنتی اکسیدان لیکوپن بهتر جذب بدن می شود. 

 

مواد معدنی موجود در فلفل دلمه قرمز

مواد معدنی موجود در فلفل دلمه ای قرمز بسیار متنوع هستند از جمله کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم و روی . به طوری که نصف نیاز روزانه بدن به این این ریز مغذی ها با مصرف فلفل دلمه قرمز تامین می شود. 

 

خواص ضد التهابی فلفل دلمه قرمز

مصرف فلفل دلمه قرمز از بروز التهاب در بدن  پیشگیری میکند ، اگر استرس دارید یا احساس خستگی میکنید ، از این معجزه انرژی زا غافل نشوید. 

 

دیورتیک طبیعی

وجود ویتامین ب 6 و منیزم در فلفل دلمه قرمز باعث کاهش نفخ به خصوص هنگام قاعدگی می شود. ویتامین ب 6 خاصیت ادرار آور طبیعی دارد و به کاهش نفخ و فشار خون کمک میکند. 

 

فلفل دلمه ای قرمز سرشار از ویتامین A

مقدار ویتامین A موجود در فلفل دلمه قرمز به قدری زیاد است که میتواند 75 درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه را تامین کند. ویتامین آ برای سلامت چشم ، دید در شب و پیشگیری از آب مروارید ضروری است. 

 

کاهش وزن و لاغری با فلفل دلمه قرمز

فلفل دلمه قرمز کالری بسیار کمی دارد و به علاوه باعث افزایش سرعت متابولیسم می شود ولی بر خلاف سایر فلفل های تند ضربان قلب را فشار خون را افزایش نمی دهد و در عین حال باعث کالری سوزی می شود. 

 

منبع فیبر غذایی

نصف فنجان فلفل دلمه ای قرمز 1 گرم فیبر دارد که باعث بهبود هضم ، کاهش سطح کلسترول و پیشگیری از سرطان روده بزرگ می شود و برای درمان یبوست و سندرم روده تحریک پذیر مناسب است. 

 

کاهش خطر بیماری های مزمن

یک عدد فلفل دلمه قرمز بزرگ میتواند حدود 4 برابر ویتامین ث مورد نیاز روزانه و حدود 2 برابر ویتامین آ مورد نیاز روزانه را تامین کند که هر دو این ویتامین ها باعث کاهش التهاب بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ، این دو ویتامین در کنار سایر مواد مغذی موجود در فلفل دلمه ای قرمز خطر بیماریهای مزمن از جمله سکته مغزی ، دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و سرطان را کاهش میدهد. 

تامین پتاسیم با فلفل دلمه قرمز

یک فنجان فلفل دلمه قرمز میتوانید 7 درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه را تامین کند . این ماده معدنی برای تنظیم فشار خون ، انقباض عضلات قلب و پریستالیس روده برای دفع مواد زائد بدن ضروری است. 

 

جذب بهتر آهن با فلفل دلمه قرمز

ویتامین ث موجود در فلفل دلمه قرمز به جذب بهتر آهن کمک میکند در نتیجه باعث سلامت کلی بدن ، پوست ، عروق ، عضلات و استخوان ها می شود. 

 

تقویت سلامت پوست با فلفل دلمه قرمز

ویتامین ث برای تولید کلاژن ضروری است ، کلاژن پروتئین اصلی در بافت پوست ، عضلات و عروق خونی است که باعث حفظ انعطاف پذیری این بافت ها و پیشگیری از پیری زودرس یا سفت شدن عروق می شود.

 

پیشگیری از ریزش مو با فلفل دلمه قرمز

فولیکولهای مو برای رشد سالم نیاز به کلاژن سازی بیشتر دارند که ویتامین ث موجود در فلفل دلمه به بهبود کلاژن سازی مورد نیاز فولیکولهای مو کمک میکند. کمبود ویتامین ث در بدن میتواند باعث بروز خشکی و شکنندگی موها شود. 

 

از سویی دیگر با تحریک گردش خون باعث بهبود تغذیه موها شده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

اگر چند تکه فلفل دلمه قرمز را 10 دقیقه در آب بجوشانید و سپس پوره کنید و به مدت 30 ثانیه روی پوست سر قرار دهید باعث تحریک رشد موها می شود. 

 

برچسب ها :
#سبزیجات
  ثبت آگهی رایگان