در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

سرخ کردن بادمجان

یکشنبه ۶ شهریور ۱ خانه داری
  • تصویر شماره سرخ کردن بادمجان
  • تصویر شماره سرخ کردن بادمجان
  • تصویر شماره سرخ کردن بادمجان
  • تصویر شماره سرخ کردن بادمجان

برای سرخ کردن بادمجان اغلب روغن بسیاری استفاده می شود. چنانچه دنبال روشی برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

رازهای سرخ كردن بادمجان با روغن كم

روش اول سرخ کردن بادمجان: 

نخست درون یک قابلمه آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید، قدری روغن و نمک به آن بیفزایید آنگاه بادمجان‌ها را داخل آب جوش بریزید و پس از پنج دقیقه آن ها را درون آبکش بریزید و در آخر بادمجان‌ها را سرخ کنید.

روش دوم سرخ کردن بادمجان:

ابتدا پوست بادمجان ها را بگیرید، به دلخواه آن‌ها را برش بزنید و داخل آب نمک زیاد حداقل نیم ساعت بگذارید.

 

سپس بادمجان‌ها را آب بکشید که شور نباشند. یک عدد سفیده تخم مرغ را داخل کاسه هم بزنید.

 

پیش از اینکه بادمجان را داخل روغن بگذارید، با قلمو روی سطح آن در حد یک لایه‌ی خیلی نازک، سفیده تخم مرغ بکشید. 

 

در این شیوه یک عدد سفیده برای تعداد زیادی بادمجان کافی است و اصلاً بادمجان بوی سفیده تخم مرغ را نمی‌گیرد. چون مقدار سفیده‌ای که روی سطح بادمجان می‌کشیم، خیلی کم است و همین طور همان مقدار کم نیز سرخ می‌شود.

روش سوم سرخ کردن بادمجان:

پوست بادمجان ها را بگیرید و به تکه های دلخواه در آورید. آنگاه در ماهیتابه بچینید و قدری نمک روی آن‌ها بپاشید و تقریبا نصف استکان آب به آن بیفزایید. اگر بادمجان‌ها نازک برش داده شده آب کمتری بریزید، در ماهیتابه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. وقتی که آب آن تمام شد، یکی دو قاشق روغن و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و بگذارید سرخ شود.

روش چهارم سرخ کردن بادمجان:

پس از پوست کندن بادمجان ها، با قلمو آشپزی روی آنها روغن بمالید. آنگاه آن ها را درون سینی بچینید و داخل مایکروفر بگذارید. به مدت ۱۰ دقیقه با مایکروفر بادمجان ها را سرخ کنید.

 

توجه: هرچه بیشتر بادمجان داخل آب با نمک زیاد بماند در هنگام سرخ کردن کم‌تر روغن می‌ گیرد. چنانچه می توانید یک شب تا صبح آن ها را داخل آب نمک قرار دهید.

 

برچسب ها :
#ترفند خانه داری
  ثبت آگهی رایگان