در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

فواید گلیسیرین برای مو

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱ زیبایی
  • تصویر شماره فواید گلیسیرین برای مو
  • تصویر شماره فواید گلیسیرین برای مو
  • تصویر شماره فواید گلیسیرین برای مو
  • تصویر شماره فواید گلیسیرین برای مو

استفاده از گلیسیرین برای مو و ابرو میتواند به بهبود بافت تارهای مو و آبرسانی بهتر موها کمک کند.

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین از روغن های گیاهی ، فراورده های حیوانی یا نفت بدست می آید و یک ماده بی رنگ و بی بو و مقرون به صرفه است.

برای مراقبت از موها همیشه از گلیسیرین طبیعی  استفاده کنید . گلیسیرین طبیعی از دو منبع گیاهی و حیوانی بدست می آید . گلیسیرین گیاهی  از گیاهانی مانند نارگیل ، نخل ، سویا و غیره گرفت می شود و گلیسیرین حیوانی از چربی حیوانات مشتق می شود.

 

از گلیسیرین مصنوعی که بر پایه نفت است برای مصارف مراقبت از پوست و مو استفاده نکنید. با این که گلیسیرین حالت چرب و چسبنده دارد ولی در واقع یک یک الکل قندی و محلول در آب است. 

گلیسیرین یک ماده مرطوب کنده برای مو محسوب می شود و به معنی واقعی کلمه می  تواند رطوبت هوا را جذب کند و به این ترتیب موها را آبرسانی کند.

 

استفاده از گلیسیرین برای موی سر در آب و هوای خشک یا قبل از استفاده از وسایل گرم کننده میتواند نتیجه عکس بدهد و رطوبت موها را جذب کرده و به هوا بفرستد. بهترین هوا برای استفاده از گلیسیرین برای موی سر، آب و هوای معتدل و مرطوب یا استفاده از آن به همراه آب یا روی موهای مرطوب است. 

گلیسیرین میتواند رطوبت را قفل کند و در محل نگه دارد در نتیجه هیدراتاسیون را بهبود بخشیده و خشکی پوست و مو پیشگیری کند.

 

فواید گلیسیرین برای مو و ابرو

گلیسیرین برای موهای فر فری ، ضخیم یا وز مفید ست. گلیسیرین برای موخوره و موهای شکننده بسیار مفید است ، به طوری که میتواند مانع از شکستگی موها شود. 

استفاده از گلیسیرین برای موهای فر کمک میکند تا فر موها حالت مرتبی به خودشان بگیرند.

 

گلیسیرین برای مو خوب است ولی نمیتواند باعث تقویت موها شود و صرفا میتواند به بهبود حالت و ظاهر موهای موجود کمک کند و موهایان را براق و زیباتر کند.

اگر در آب و هوای گرم و خشک زندگی میکنید شاید استفاده از گلیسیرین برای شما مضر باشد و باعث شود گلیسیرین رطوبت را از موهای شما بگیرد و به هوا بفرستد ولی اگر در منطقه مرطوب زندگی می کنید ، گلیسیرین با جذب رطوبت هوا می تواند موهای شما را حجیم تر نشان دهد. 

 

بهترین عملکرد گلیسیرین برای موها در آب هوای معتدل و مرطوب است.

بررسی هایی که کارگروه محیط زیست EWG در مورد گلیسیرین انجام داد ، گلیسیرین را در گروه A برای سلامت موها قرار داد ، یعنی گلیسیرین ماده ای نگران کننده برای سلامت انسان و محیط زیست نیست. 

 

مرطوب کردن موها

گلیسیرین در کنار عسل یکی از قوی ترین مواد مرطوب کننده است. گلیسیرین رطوبت لازم برای الیاف مو را از هوا یا رطوبت روی موها جذب کرده و به موها منتقل میکند و باعث کاهش خشکی موها میشود و در نتیجه موهایی نرم و براق و ابریشمی خواهید داشت.  همین خاصیت مرطوب کننده باعث شده  گلیسیرین برای موخوره مفید باشد. 

 

درمان موخوره با گلیسیرین

زمانی که انتهای موها یا ساقه موها خشک و ساییده می شود ، موخوره ایجاد می شود. گلیسیرین به دلیل خاصیت جذب کننده رطوبتی که دارد ، یک ماده عالی برای درمان موخوره و پیشگیری ازوز شدن موها است و باعث ایجاد لطافت در موها میشود. 

فواید گلیسیرین برای ابرو

رنگ کردن مداوم ابرو یا سایه زدن روی ابروها با پودرها و مدادها و ماژیک های آرایشی میتواند باعث تضعیف تارهای موی ابرو ، شکنندگی ابروها یا ریزش موی ابرو شود.

 

• ماسک گلیسیرین و روغن بادام تلخ برای ابروها : یک روش مفید برای درمان کم پشتی ابروها ترکیب روغن گلیسیرین و روغن بادام تلخ و چرب کردن ابروها با این ترکیب است. 

این ترکیب میتواند به رشد سریعتر موهای ابرو کمک کند و تارهای ابرو را بازسازی کند. از این ترکیب شبها قبل از خواب میتوانید 1 قطره روی هر کدام از ابروهای مرطوب بکشید و اجازه دهید تا صبح روی ابروها بماند.

 

• ماسک گلیسیرین و تخم مرغ برای ابروها : برای تقویت رشد  ابرو ها و مژه ، یک تخم مرغ کامل را با 1 قاشق غاخوری گلیسیرین مخلوط کرده و هم بزنید تا کرم رنگ و غلیظ شود.

با یک پنبه یا پلیکاتور این مخلوط را روی مژه ها و ابروها بکشید و بعد از 15 دقیقه آبکشی کنید. از این روش میتوانید هفته ای 3 بار استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. 

 

• ماسک گلیسیرین و روغن کرچک برای ابروها : مقدار مساوی روغن کرچک و گلیسیرین را مخلوط کنید. ابروها را مرطوب کرده و  شب قبل از خواب 1 قطره از این ترکیب را روی هر ابرو بزنید و پخش کنید و اجازه دهید تا صبح روی ابروها بماند. 

روش استفاده از گلیسیرین برای مو و ابرو

از گلیسیرین میتوانید در انواع ماسک های خانگی یا اسپری مو استفاده کنید.

تهیه ماسک خانگی از ترکیب ژل آلوئه ورا و گلیسیرین به آبرسانی و تغذیه بیشتر پوست سر کمک میکند و باعث از بین رفتن شوره سر می شود. 

 

از آنجا که گلیسیرین خاصیت  جذب کننده رطوبت دارد بهترین روش استفاده از آن روی موها ترکیب گلیسیرین با آب است بهاسن  ترتیب گلیسیرین رطوبت آب را در خود نگه داشته و به موها منتقل میکند.

میتوانید 6 – 10 قطره گلیسیرین را به نرم کننده مویتان اضافه کنید. 

 

گلیسیرین را نباید روی پوست آسیب دیده استفاده کرد.

گلیسیرین را باید  با روغن های دیگر مخلوط کنید در غیر اینصورت موها را چرب و چسبناک میکند.

قبل از استفاده از وسایل حرارتی نباید از گلیسیرین روی مو استفاده کنید چون باعث تشدید گرما شده و به ساقه مو آسیب می رساند.

 

طرز تهیه اسپری مو گلیسیرین

اسپری مو گلیسیرین و گلاب : با ترکیب یک چهارم فنجان گلیسیرین ، یک چهارم فنجان آب مقطر ، یک چهارم فنجان گلاب و 2- 3 قطه اسانس معطر مانند نعنا فلفلی یا رزماری ، میتوانید اسپری مو برای آبرسانی و حالت دهی به موها تهیه کنید و روی موهای خشک یا مرطوب اسپری نمایید.

 

اسپری مو گلیسیرین و روغن نارگیل : روغن نارگیل یه حالت دهنده عمقی برای موها و سرشار از ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری است. 1 قاشق غذاخوری از روغن نارگیل و گلیسیرین را به یک فنجان آب اضافه کنید و روی موها اسپری  کنید. 

 

اسپری مو گلیسیرین و روغن جوجوبا : روغن جوجوبا از موها در برابر خشکی و شکنندگیو موخوره محافظت میکد و باعث افزایش ضخامت موها می شود. 2 – 3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و گلیسیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و روی موها اسپری کنید.

 

ماسک مو گلاب و گلیسیرین

نصف فنجان آب مقطر ، نصف فنجان گلاب و 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین را مخلوط کنید و روی موهای خشک یا مرطوب قرار دهید و بعد از نیم ساعت موها را آبکشی  کنید.

در روش دیگر میتوانید 1 فنجان گلاب و نصف فنجان گلیسیرین را مخلوط کرده روی موها از ریشه تا نوک مو بمالید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کرده با شامپو بشویید به طوری که اثری از مواد روی پوست سر باقی نماند.

ماسک مو گلیسیرین و آلوئه ورا 

مقدار مساوی ژل آلوئه ورا و گلیسیرین را مخلوط کنید و روی موها بمالید و بعد ازنیم ساعت با آب گرم آبکشی نمایید.

اگر میخواهید چربی موها کمتر باشد میتوانید 5 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید و ماسک آماده شده را روی موهای مرطوب بمالید و بعد از نیم ساعت با آب گرم ، آبکشی کنید. 

 

ماسک مو عسل و گلیسیرین

یک چهارم فنجان عسل و یک چهارم فنجان گلیسیرین و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را مخلوط کنید و روی موها بمالید و بعد از نیم ساعت با آب گرم بشویید.

 

ماسک مو روغن کرچک و گلیسیرین

1 قاشق غذاخوری گلیسیرین مایع را با 1 عدد زرده تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک، 2 قاشق غذاخوری آب و نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و روی پوست سر و موها بکشید. 

روغن کرچک موها را ضخیم و محکم میکند و به رشد موها کمک می نماید.

بعد از نیم ساعت موها را آبکشی کرده و شامپو بزنید. 

 

ماسک مو گلیسیرین و روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری گلیسیرین را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی موها بمالید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید. 

 

ماسک مو گلیسیرین و اسانس لیمو

3 – 4 قطره روغن اسانس لیمو را به همراه 2 عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری گلیسرین مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت روی پوست سر و موها بگذارید و سپس آبکشی کنید.

اسانس لیمو از تجمع چربی روی پوست سر پیشگیری میکند، خاصیت ضد باکتری دارد و شوره سر را کاهش میدهد. 

تخم مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است که برای تغذیه موهای آسیب دیده ضروری است.

 

برچسب ها :
#مو
  ثبت آگهی رایگان