در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟

شنبه ۸ مرداد ۱ سلامت
  • تصویر شماره دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟
  • تصویر شماره دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟
  • تصویر شماره دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟
  • تصویر شماره دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟
  • تصویر شماره دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟
  • تصویر شماره دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟
  • تصویر شماره دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان نشانه چیست ؟

دانه های سفید روی آلت مردان معمولا بی خطر هستند مگر این که رابطه جنسی پرخطر برقرار کرده باشید یا شرکای جنسی متعدد داشته باشید. 

وجود دانه های سفید روی آلت تناسلی مردان در اغلب موارد بی خطر است و ممکن است ناشی از آکنه ، کورک مروارید یا دانه های فوردایس باشد. 

در مواردی که رفتارهای جنسی پرخطر ندارید یا شرکای جنسی متعدد نداشته باشید معمولا نیازی به نگرانی وجود ندارد.

 

البته در برخی موارد دانه های سفید جزو علایم بیماری های مقاربتی محسوب می شوند بنابراین باید در این موارد دقت لازم را داشته باشید و از برقراری رابطه جنسی بدون کاندوم یا به طور کلی اجتناب کنید. 

در صورتی که برآمدگی های روی آلت تناسلی بهبود پیدا نمی کنند و در حال بدتر شدن هستند برای پیشگیری از انتقال عفونت ،باید از رابطه جنسی اجتناب کنید  و حتما برای تشخیص علت زمینه ای و درمان به موقع باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

علل بروز دانه های سفید روی آلت تناسلی مردان

جوش های سرسفید روی آلت تناسلی

آکنه ها یا جوش های سرسفید بیشتر روی پایه و تنه آلت تناسلی دیده می شوند. جوش های سرسفید زمانی بوجود می آیند که منافذ پوستی با چربی طبیعی ، عرق و پوست مرده بسته شده باشد. زمانی که باکتری ها وارد این منافذ می شوند میتوانند باعث بروز بر آمدگی های گرد و کوچک و سفید شوند. 

 

جوش های سر سفید معمولا بی ضرر هستند و خود به خود از بین می روند. 

شما میتوانید از پراکسید بنزوئیل یا اسید سالیسیک برای پاکسازی باکتری ها و پوستهای اضافه روی آلت استفاده کنید ولی از داروهای ضد آکنه که برای صورت یا سایر قسمتهای بدن استفاده می شوند برای درمان جوش های ناحیه تناسلی استفاده نکنید. 

پاپول یا کورک مرواریدوار آلت تناسلی

کورک های مروارید وار به شکل برآمدگی های کوچک و گوشتی دیده می شوند که معمولا دور تا دور سر آلت تناسلی ایجاد می شوند.  این کورک ها خطری برای سلامتی ندارند و علتشان مشخص نیست و معمولا در بین 14 تا 48 درصد مردان بعد از بلوغ ایجاد می شوند. 

این پاپول های بی خطر هستند ولی اگر باعث نگرانی و کاهش اعتماد به نفستان  می شوند میتوانید از روش های جراحی برای برداشتن پاپول ها ، لیزر برای جدا کردن لکه های سفید یا کرایو تراپی برای منجد کردن  از بین بردن پاپول ها استفاده نمایید. 

دانه های فوردایس

دانه های فوردایس ، برآمدگی های کوچک سفید یا زرد رنگ هستند که ممکن است حالت خوشه ای پیدا کنند و روی اندام مختلف به خصوص لب و درون لب و گاهی روی تنه و سر آلت تناسلی ایجاد می شوند. 

این دانه ها غده های چربی هستند که فولیکول مو ندارند و کاملا بی خطرند و علائمی ایجاد نمی کنند ولی ممکن است با علایم بیماریهای جنسی اشتباه گرفته شوند.

دانه های فوردایس را میتوانید با جراحی میکروپانچ بردارید یا از لیزر برای کوچک کردن ظاهرشان استفاده کنید.

 

موی زیر پوستی

موی زیرپوستی میتواند هر جایی رشد کند مانند ناحیه شرمگاهی و پایه آلت تناسلی . موی زیرپوستی زمانی ایجاد می شود که مو به جای خارج شدن از پوست زیر پوست فر میخورد و در زیر پوست به رشد خود ادامه میدهد و باعث ایجاد خارش برآمدگی قرمز و حتی گاهی چرکی و سفید رنگ می شود. با وجودی که موی زیرپوستی میتواند دردناک باشد ولی خطرناک نیست. 

غده تایسون

غده تایسون، غده چربی کوچکی است که در هر دو طرف فونولوم ایجاد می شود. فونولوم بافت کشسانی است که ختنه گاه  را به سر آلت تناسلی وصل میکند. اغلب غدد تایسون خود به خود رفع می شوند ولی گاهی اوقات ممکن است عفونت کنند. نیاز به استفاده از کرم های ضد باکتری برای درمان داشته باشند.

 

پلاک های پوستی

پلاک های پوستی ، رشد پوست نرم و کوچک هستند که معمولا در مردان میانسال دیده می شود و جای نگرانی ندارد. 

مولوسکوم کونتاژیوزوم

مولوسکوم کونتاژیوزوم عفونت واگیردار پوستی است که باعث ایجاد خوشه های سفت و کوچک با گودی وسط روی روی پوست آلت می شود. گود بودن وسط برآمدگی ها ویژگی مهمی برای تشخیص این عفونت است. این عفونت ممکن است با خارش همراه باشد و در اطراف و روی آلت تناسلی دیده شود.

در اغلب موارد خود به خود برطرف می شود ولی در برخی موارد برای درمان نیاز به استفاده از کرم و ژل موضعی دارد. 

لیگن پلانوس

لیگن پلانوس بثورات قرمز – بنفش است که در هر جای بدن میتواند دیده شود . معمولا همراه با خارش و ناراحتی است ولی اغلب بی علامت است و برای درمان نیاز به استفاده از کرم های استروئیدی دارد.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی ظاهری ، کوچک ، سفید و گوشتی دارد و در تنه ، سر آلت و زیر ختنه گاه ایجاد می شود. زگیل تناسلی در اثر تماس جنسی با شخص مبتلا به ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود و گاهی بدون درمان از بین می رود.

برای درمان  ظاهری زگیل تناسلی  هنگام عود کردن بثورات از کرم و کرایو تراپی استفاده می شود. 

سفلیس

سفلیس هم یکی از بیماری های مقاربتی است که میتوانید باعث بروز زخم های سفید یا قرمز روی آلت تناسلی و اطراف آن شود. این بیماری مقاربتی دز اثر تماس با باکتری تروپونما پالیدوم ایجاد می شود و نیاز به درمان آنتی بیوتیک دارد.

هرپس تناسلی

هرپس تناسلی باعث بروز زخم های سفید – خاکستری روی آلت تناسلی و اطراف آن می شود . این بیماری مقاربتی در اثر تماس با ویروس HSV ایجاد می شود. زخم ها میتواند همراه با ترشح و خارش باشد و به دیگر نواحی بدن هم منتشر شوند. 

ظاهر بیماری را میتوان با داروی ضد ویروس کنترل کرد ولی ویروس هیچگاه در بدن از بین نمی رود و هر از گاهی دوباره عود میکند و شاهد بثورات روی آلت تناسلی خواهید بود.

 

درمان های خانگی برای دانه های سفید روی اندام تناسلی مردان

در صورتی که دانه های سفید روی آلت تناسلی به دلیل آکنه باشد میتوانید از درمان های خانگی برای از بین رفتن سریعتر آن ها و پیشگیری از بروز مجددشان استفاده کنید.

از لمس کردن جوش های سرسفید اجتناب کنید.

برای توقف تجمع چربی و باکتری به طور مرتب ناحیه را بشویید. 

از ترکاندن جوش ها خودداری کنید تا مانع از تحریک بیشتر و زخم شدن محل آکنه شوید.

از داروی های بدون نسخه موضعی ضد آکنه استفاده کنید. البته از آنجا که پوست آلت خیلی حساس است در صورت تحریک شدن پوست، استفاده از داروها را باید کنار بگذارید و از داروهای خانگی برای کاهش انتشار جوش های سرسفید استفاده کنید.

 

برخی از درمان های خانگی مانند سرکه سیب و آبلیمو برای پوست حساس آلت تناسلی بسیار خشن هستند و نباید از آنها استفاده کنید.

روغن درخت چای : این روغن خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارد که به بهبود جوش های سرسفید کمک می کند.

نارون کوهی : نارون کوهی مده ای پاک کننده دارد که منافذ پوستی را تمیز کرده و باعث کاهش جوش های سر سفید می شود.

برچسب ها :
#بیماری#مردان
  ثبت آگهی رایگان