در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

شستن لباس با دست

شنبه ۸ مرداد ۱ خانه داری
  • تصویر شماره شستن لباس با دست
  • تصویر شماره شستن لباس با دست
  • تصویر شماره شستن لباس با دست

گاهی اوقات بهتر است استفاده از ماشین لباسشویی را کنار بگذارید و برای شستن لباس‌هایتان از دستان خود استفاده کنید. این امر به‌خصوص برای لباس‌های ظریف، یعنی لباس‌های زیر اهمیت زیادی دارد. شستن لباس زیر با دست نه‌تنها موجب می‌شود که این لباس‌ها نوتر بمانند بلکه موجب می‌گردد که در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود. بااین‌حال، مهم است که بدانید چگونه لباستان را با دست بشویید تا هم این لباس‌ها سالم بمانند و هم به‌خوبی تمیز شوند. در ادامه با مراحل شستن لباس با دست در سینک ظرفشویی آشنا می‌شوید.

 

نحوه شستن سوتین و لباس زیر زنانه ظریف با دست

اگرچه انداختن لباس زیر در ماشین لباسشویی می‌تواند یک راه‌حل سریع باشد، اما این کار در طولانی‌مدت مضر است. بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان لباس زیر توصیه می‌کنند که لباس زیر ازجمله سوتین اسفنجی مجلسی جک دار پلانج با دست شسته شود تا شکل و فرم آن به‌خوبی حفظ شود. همچنین، اگر می‌خواهید لباس زیر نخی تابستانی چسبی ان بی بی و همچنین لباس زیر ینینچی شما سالم بماند، بهتر است آن را با دست بشویید. خبر خوب این است که انجام این کار بسیار آسان است. در ادامه با مراحل شستن این لباس‌ها آشنا می‌شوید.

 

1. سینک را با آب ولرم (یا در دمای مشخص‌شده بر روی برچسب لباس) پر کنید و یک شوینده ملایم را به آن اضافه کنید.

2. لباس را به‌دقت در آب قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه در آن بماند. محلول را به‌آرامی بچرخانید تا شوینده به گوشه و کنار لباس برسد.

3. لباس را آب بکشید. اگر روی شیر آب، سری آب‌پاش وجود دارد، لباس زیر را در یک صافی قرار دهید و آن را به‌خوبی آب بکشید. در غیر این صورت، سینک را با آب تمیز و خنک پر کنید، لباس زیر را در آن فرو ببرید و برای آب کشیدن لباس، آن را در آب فشار دهید.

4. برای گرفتن آب اضافه لباس، آب را به‌آرامی از بندها و پشت لباس بگیرید یا آن را در یک حوله خشک و تمیز بپیچانید. سپس لباس زیر را به حالت اولش برگردانید و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. به یاد داشته باشید که لباس نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

 

نحوه شستن سایر لباس‌های زیر با دست

مانند لباس زیر ظریف زنانه، برخی دیگر از لباس‌های زیر نیز باید با دست شسته شوند. اگر می‌خواهید انواع مختلف شورت توری مجلسی زنانه و لباس زیر عروسکی خود را تمیز کنید، راهنمای زیر می‌تواند در این مورد برای شما کمک‌کننده باشد. این دستورالعمل برای شستن شورت لامبادا گیاهی نیز مفید است. بااین‌حال، درصورتی‌که لباس زیر یک بار مصرف استفاده کنید، تنها لازم است پس از هر بار مصرف آن را دور بیندازید. مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید تا بتوانید کیفیت لباس زیر خود را حفظ کنید.

 

1. سینک ظرفشویی را با آب گرم (یا در دمای مشخص‌شده بر روی برچسب لباس) پر کنید. یک شوینده ملایم به آن اضافه کنید و آن را در آب هم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شود.

2. لباس زیر را در آب قرار دهید. می‌توانید چندین لباس زیر را که بافت و رنگ آن‌ها یکسان است، داخل آب قرار دهید. اجازه دهید لباس زیر به مدت 30 ثانیه در آب بماند. محلول شوینده را به‌طور متناوب در آب بچرخانید تا اطمینان حاصل کنید به‌خوبی در آب حل شده است.

3. لباس را با آب ولرم بشویید. اگر شیر آب، سری آب‌پاش دارد، لباس زیر را در یک صافی قرار دهید و آن را به‌خوبی با سری آب‌پاش، آب بکشید. در غیر این صورت، سینک را با آب سرد و تمیز پر کنید، لباس زیر را در آن غوطه‌ور کنید و برای آب کشیدن لباس، آن را در آب فشار دهید.

4. لباس زیر را به‌آرامی و بااحتیاط از آب بیرون بیاورید و آن را آرام فشار دهید تا آب اضافه لباس گرفته شود. سپس، آن را با یک حوله خشک کنید. لباس زیر را به حالت اول برگردانید و آن را در هوای آزاد آویزان کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که لباس زیر نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد.

 

نحوه شستن لباس با دست

شستن لباس با دست، ملایم‌ترین روش شستشوی لباس است و از مزایای زیادی برخوردار است. این بدان معناست که شما در طول مراحل شستشوی لباس، بیشترین مراقبت را از لباس دارید. برای صرفه‌جویی در وقت می‌توانید لباس‌هایی که بافت و رنگ یکسانی دارند را همراه با یکدیگر بشویید. در ادامه با مراحل شستن لباس با دست آشنا می‌شوید.

 

1. برای تعیین نوع پارچه لباس، برچسب آن را بخوانید و بر اساس آن بهترین ماده شوینده را انتخاب کنید. هر شوینده استاندارد برای بیشتر لباس‌ها قابل‌استفاده است. پارچه‌های ظریف‌تر نیاز به شوینده ملایم‌تری دارند.

2. در صورت لزوم، لکه‌ها را از بین ببرید. برای این کار، مایع شوینده را با انگشت به‌آرامی بر روی لکه قرار دهید و درحالی‌که آن را در آب فرو می‌برید، اجازه دهید که آب از روی آن رد شود.

3. سینک را با آب ولرم یا گرم (بسته به دمای نوشته‌شده بر روی برچسب لباس) پر کنید و لباس را در آن قرار دهید. سپس محلول شوینده را به آن اضافه کنید.

4. محلول شوینده را در آب به‌خوبی حل کنید و سپس لباس را در آن فرو ببرید.

5. لباس را آب بکشید. می‌توانید آن را در یک صافی قرار دهید و سپس شیر آب را بر روی آن بگیرید یا اینکه سینک ظرفشویی را از آب تمیز پر کنید و سپس لباس را در آن فرو ببرید.

6. آب اضافه لباس را بگیرید. لباس را بر روی یک حوله خشک و تمیز قرار دهید تا آب آن جذب حوله شود.

7. اجازه دهید لباس خشک شود. می‌توانید آن را به‌صورت صاف بر روی یک سطح پهن کنید.

 

درنهایت، شستن لباس با دست اگرچه نیاز به زحمت بیشتری نسبت شستن لباس با ماشین لباسشویی داشته باشد اما در برخی موارد، استفاده از این روش ضروری است. این امر به‌خصوص برای لباس‌های ظریف مثل لباس زیر اهمیت دارد. بااین‌حال، برای اینکه بتوانید با این روش از لباس خود مراقبت کنید، لازم است بدانید چگونه لباس را با دست بشویید که در این مقاله با این موضوع آشنا شدید.

 

  ثبت آگهی رایگان