در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

توضیح بچه دار شدن برای کودکان

پنجشنبه ۳۰ تیر ۱ سلامت
  • تصویر شماره توضیح بچه دار شدن برای کودکان
  • تصویر شماره توضیح بچه دار شدن برای کودکان
  • تصویر شماره توضیح بچه دار شدن برای کودکان

برای والدین اغلب چیزی سخت تر از این نیست که درمورد مسائل زناشویی با بچه های خود صحبت کنند ولی حقیقت این است که ما نمی دانیم آنها چه زمان این پرسشها را با ما مطرح می کنند. اکنون از خودمان می پرسیم، چنانچه آن روز بیاید، چه جوابی به فرزندانمان خواهیم داد. در این باره نکات خیلی مهمی را برای شما شرح داده ایم.

نکاتی درباره توضیح بچه دار شدن برای کودکان 

تحقیق کنید چگونه کودک درباره بچه دار شدن کنجکاو شده است

چنانچه بچه‌ها به‌ صورت طبیعی کنجکاو هستند ولی امکان دارد برای بعضی سوالات خاص علتی داشته باشند. مثلا، امکان دارد معلم کودکتان باردار باشد یا امکان دارد یک شخص باردار را در مکان عمومی دیده باشد.

با دقت به حرف های فرزندتان گوش دهید

کلید اصلی برای جواب دادن به این سوال این است که با دقت به سوال فرزندتان گوش داده و معلوم کنید که او چه چیزی را مورد پرسش قرار می‌دهد. خیلی از زمان ها والدین طبق پیش فرض‌های خودشان آغاز به حرف زدن اشتباهی می‌کنند که نه فقط جواب فرزندشان را در بر ندارد بلکه اطلاعات نامناسبی با توجه به سن کودک به او داده و کودک را حسابی گیج و نگران می‌کند.

 

مثلا وقتی که یک کودک سه ساله و یک کودک 6 ساله در ارتباط با تولد کودک سوالی را مطرح می‌کنند؛ با توجه به سنشان، انگیزه‌های متفاوتی در کار خواهد بود. کودک سه ساله امکان دارد فقط بخواهد بداند که نوزاد چگونه از شکم شما بیرون می‌آید. این در حالی است که یک بچه شش ساله احتمالاً در این مورد می‌پرسد که کودک چطور به وجود می‌آید؟ گوش دادن با دقت، سبب می‌شود که شما سرنخ‌هایی را در این مورد به دست آورید که چگونه به سوال فرزندتان جواب دهید که با سن او تناسب داشته باشد.

به کودک زیر پنج سال پاسخ‌های ساده ولی صادقانه بدهید

کودکان کم سن بیشتر دوست دارند در مورد بارداری اطلاعات داشته باشند تا نزدیکی و رابطه زناشویی. فقط لازم است برای کودک توضیح دهید که زن و مرد با داشتن رابطه زناشويي بچه دار می‌شوند و نوزاد در رحم زن شکل می‌گیرد.

 

استفاده مناسب از کلمات زمان توضیح بچه دار شدن برای کودکان

در جواب دادن به سوال فرزندان، از کلماتی استفاده کنید که او قبلاً استفاده کرده و می‌فهمد. مثلا از کلماتی استفاده کنید که کودک شما معنی آن را نمی‌داند احتمال ایجاد سوالات اضافه و سوءتفاهم‌ها بیشتر خواهد بود.

همین طور صحبت‌های شما با استفاده از کلمات نامناسب، می‌تواند سبب ترسیدن فرزند شما بشود. مثلا وقتی که او از شما پرسیده کودکان چطور به دنیا می‌آیند و شما در پاسخ به این سوال شیوه عمل سزارین را با عباراتی مانند جراحی، چاقو یا بریدن توضیح می‌دهید این موضوع سبب ترس او خواهد شد. در این راه کمک گرفتن از مشاوره کودک می‌تواند به شما کمک کند تا روش صحبت با کودک خود در سنین مختلف را بدانید.

احتیاجی نیست به همه سوال های فرزندتان با جزئیات جواب دهید

اگر حس می‌کنید برای پاسخ دادن به این سوال در فرزندتان نیاز به فکر کردن دارید و در حال حاضر آمادگی پاسخگویی ندارید نیازی نیست که در لحظه به همه سوالات فرزندتان پاسخ دهید. از او درخواست کنید که این گفت‌وگو را به زمان دیگری موکول کند و آنگاه به بررسی و تفکر در این باره بپردازید که چطور می‌خواهید این سوال را پاسخ دهید.

 

هیچ وقت لازم نیست که شما همه جزئیات بارداری و تولد فرزند را برای کودکتان توضیح دهید شما فقط می‌توانید یک نمای کلی از تولد فرزند به کودکتان بدهید تا کنجکاوی‌های او را برطرف کند. فراموش نکنید که فرزند شما هیچ دیدگاهی درباره به روابط جنسی نداشته و شما نمی‌باید بی علت او را در جریان این مسائل قرار دهید چرا که وجود چنین مسائلی می‌تواند سبب پیدایش مشکلات روحی در فرزند شما شود.

 

موقع توضیح بچه دار شدن برای کودکان صادقانه پاسخ دهید

بیان پاسخ‌های تخیلی و به دور از واقعیت به خوبی از جانب کودک شما تشخیص داده می‌شود. همین طور زمانی که شما سعی می‌کنید از زیر بار پاسخ دادن به فرزندتان شانه خالی کنید، کودک به خوبی متوجه شده و حس خجالت زدگی پیدا خواهد کرد چرا که او احساس می‌کند نباید چنین سوالی از شما می‌کرده است. در توضیح این مسئله برای فرزندتان، اگرچه لازم است مسائل را در حد فهم و درک کودکتان ساده کنید با این حال توصیه می‌شود از بیان مطالب غیر واقعی خودداری کنید.

  ثبت آگهی رایگان