در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

شامپو کراتینه

یکشنبه ۲۶ تیر ۱ زیبایی
  • تصویر شماره شامپو کراتینه
  • تصویر شماره شامپو کراتینه
  • تصویر شماره شامپو کراتینه
  • تصویر شماره شامپو کراتینه

شامپو کراتینه برخلاف تصور باعث صاف شدن موها نمی شود و صرفا میتواند موهای وز و خشک و بی حالت را تا حدودی ترمیم کند و باعث بهبود ساختار و استحکام موها شود.

کراتین، پروتئینی است که به طور طبیعی ساختار 89 درصد موها را تشکیل میدهد به همین دلیل اهمیت آن برای سلامت کلی موها بسیار زیاد است.

 

کراتین نقش اساسی در ساختار مو، استحکام و انعطاف پذیری مو دارد. 

 

به طور کلی میتواند گفت استفاده از شامپوهای کراتینه در بلند مدت میتواند باعث بهبود بافت کلی موها شود البته باید سعی کنید از مصرف شامپوهای حاوی سولفات یا آمونیوم لوریل سولفات و شامپوای با PH بالا استفاده نکنید تا مدت زمان ماندگاری اثر شامپوی کراتینه شما بیشتر شود.

آیا شامپو کرتینه موها را صاف میکند؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که مواد کراتینه به تنهایی نمی توانند موها را صاف کنند و حتی برای کراتینه کردن مو در ارایشگاه در انتها موها را تو میکنند تا پیوندهای دی سولفید داخلی مو بشکند و موها صاف شود.

شامپو کراتینه صرفا میتواند حالت کدری و وز بودن موها را از بین ببرد و آسیب های ایجاد شده روی موها را برطرف کند تا موهایتان شفاف ، درخشان و خوش حالت شوند.

 

شامپو کراتینه چیست؟

شامپوهای کراتینه در فرمول خودشان از پروتئین کراتین استفاده می کنند و به نوعی جزو محصولات مراقبت از مو محسوب می شوند.

کراتینی که در شامپوها استفاده می شود کاملا حیوانی است که شباهت زیادی به کراتین موجود در موی انسان دارد. 

 

قسمت های اسیب دیده مو بار منفی دارند و قسمت های سالم مو بار مثبت دارند. کراتین فقط میتواند خودش را به قسمتهایی از مو که بار منفی دارند بچسباند و باعث سلامت دوباره موها شود. از آنجا که کراتین نمیتواند به موی سالم بچسبد بنابراین احتمال جذب بیش از حد کراتین یا اشباع شدن کراتین در موها وجود ندارد.

شامپوی کراتینه برای چه افرادی مناسب است؟

اگر از وسایل حرارتی برای حالت دهی موها استفاده می کنید.

اگر موهایتان را رنگ می کنید.

اگر زیاد شنا میکنید و مویتان در معرض آب کلر دار یا شور است. 

اگر از حالت دهنده های شیمیایی مو استفاده میکنید. 

اگر موهایتان زمان زیادی در معرض آفتاب است. 

اگر موهایتان خشک شده و موخوره دارد.

اگر در محیط آلوده از آلاینده های شمیایی کار میکند.

مزایای شامپو کراتینه

اگر موهایتان دچار خشکی ، شکنندگی ، وزی و بدحالتی شده وقتش رسیده که از شامپوی کراتینه استفاده کنید. افزودن شامپو کراتینه به محصولات مراقت از مو میتواند باعث شادابی و شفافیت و محکم و خوش حالت شدن موهای شما شود. 

 

مزایای استفاده از شامپو کراتینه عبارتند از :

- درمان موخوره

- درمان خشکی مو

- محافظت از موها در برابر نور خورشید و آلودگی هوا

- درمان وزی موها

- ترمیم موهای سوخته

- درمان موهای کدر

- ضخیم تر شدن موها

- درخشان و براق شدن موها

علت تفاوت قیمت شامپوهای کراتینه

تفاوت قیمت شامپوهای کراتینه را معمولا سه عامل زیر تعیین می کند :

 

اندازه مولکولهای کراتین : هر چه مولکولهای کراتین کوچکتر باشند میتوانند  بهتر به تار موهای آسیب دیده بچسبند و به عمق بیشتری از تارهای مو نفوذ کنند و بیشتر به تقویت موها کمک کنند. 

 

چسبندگی بیشتر : هر چه میل کراتین به چسبیدن به موی انسان بیشتر باشد بیشتر میتواند موها را تقویت کند و مانع از آسیب های بعدی به موها گردد. 

 

اسید آمینه فعال : 19 اسید آمینه موجود در کراتین هر کدام عملکرد خاص خودشان را دارند مثلا سیستئین ، ذرات مو را به هم وصل می کند و رطوبت را در موها به دام می اندازد. تیروزین رنگدانه ها را روی تارهای مو نگه میدارد. 

 

بنابراین هرچه مولکولهای کراتین بیشتر باشند و اسیدآمینه های فعال بیشتری داشته باشند ، کیفیت شامپوی کراتینه بهتر و قیمتش بالاتر می رود.

البته از آنجا که جزئیات برندها روی لیبل درج نمی شود ، گران تر بودن یک شامپو نمیتواند نشان دهنده بهتر بودن آن باشد. متاسفانه اگر شامپویی حاوی 1 درصد ماده موثر باشد میتواند همان ویژگیهای شامپویی که حاوی 5 درصد مواد موثر است را روی پشت بسته بندی خودش ارائه نماید.

برچسب ها :
#مو
  ثبت آگهی رایگان