در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

اجسام مشکوک در فضا

سه شنبه ۳۱ خرداد ۱ علمی
  • تصویر شماره اجسام مشکوک در فضا
  • تصویر شماره اجسام مشکوک در فضا
  • تصویر شماره اجسام مشکوک در فضا

روز یکشنبه (۱۹ ژوئن) در ساعت ۱۲:۲۷ بامداد به وقت شرقی (۰۸:۵۷ به وقت ایران)، اسپیس ایکس یک موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹ را از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب کرد؛ این موشک یک ماهواره ارتباطی را برای شرکت گلوبال استار مستقر در لوئیزیانا در مدار قرار داد.

به گزارش ایسنا به  نقل از  اکسپلور، چند ساعت پس از بلند شدن موشک از زمین، مردم در سراسر جهان چیزهای عجیب و غریب (حلقه دود) در آسمان مشاهده کردند.

 

جرود وود، از شاهدان این مورد با ضبط تصاویر گفت: من معتقدم که این رویداد نصب مداری ماهواره گلوبال استار FM۱۵ را هنگام جدا شدن از مرحله بالایی فالکون ۹ نشان می‌دهد.

 

مرحله فوقانی فالکون ۹، ماهواره ارتباطی گلوبال استار را بیش از دو ساعت پس از پرتاب مستقر کرد. حلقه دودی که وود متوجه آن شد به صورت حلقه دود پفی منفرد بود. مردم این رویداد را در بیشتر مناطق آمریکای شمالی، از آریزونا تا میسوری و فراتر از آن مشاهده کردند زیرا بیش از ۷۰۰ مایلی بالای زمین رخ داده است.

همانطور که Spaceweather  گزارش کرده است، این حلقه دود ساعاتی بعد واقعا عجیب شد.

 

ستاره‌شناس، الَسدِیر برن گفت: «به نظر می‌رسید که یک کهکشان زیبا در آسمان ظاهر شده است. این پدیده یک مارپیچ بسیار آهسته در حال چرخش بود که از کوچک شروع شد و به تدریج گسترش یافت. سرانجام آنقدر بزرگ و کمرنگ شد که دیگر دیده نمی‌شد. گروهی از ما در بالکن خود مشغول تماشای آن بودیم و هیچ‌کس تا به حال چیزی شبیه آن را ندیده بود.»

 

در غرب کارولینای شمالی، دیوید کورتنر از کالج رادرفورد در کارولینای شمالی چیزی را دید که هیچ منطقی در آن وجود نداشت چیزی که وی مشاهده کرده بود شفق قطبی بود.

 

کورتنر گفت: «مسیر موشک بسیار بالاتر از آن چیزی بود که من انتظار داشتم. با این حال، زمانی که در شرق من قرار گرفت، ارتفاع آن تقریبا ۵۰۰ کیلومتر بود، نه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر که بیشتر پروازهای اسپیس ایکس در سواحل اقیانوس اطلس هستند. در نتیجه موشک بدون دیده شدن از کنار من عبور کرد.»

وی افزود: «من بیرون رفتم تا پرتاب نیمه شب فالکون ۹ را تماشا کنم. در اینجا یعنی غرب کارولینای شمالی، من به مشاهده چیزی شبیه ستاره دریایی کم نور و مهتابی امیدوار بودم. یک یا دو دقیقه بعد از نزدیک شدن موشک متوجه این شدم که درخشش قرمزی که در بخش وسیعی از آسمان شرقی پخش می‌شود.»

 

هیچ رویداد آب و هوایی فضایی در حال انجام نبود به این معنی که موشک به نوعی اتم‌های اکسیژن را با ارتفاع حدود ۵۰۰ کیلومتر تحریک می‌کند تا یک شفق مصنوعی تولید کند. شایان‌ذکر است، شفق‌های طبیعی قرمز رنگ در ارتفاع از ۱۵۰ کیلومتر تا ۲۵۰ کیلومتر و به ندرت تا ۶۰۰ کیلومتر متغیر هستند.

 

سایت Spaceweather خاطرنشان کرد: ما نمی‌دانیم چه چیزی این درخشش را ایجاد کرده است اما  خوانندگان را تشویق می‌کنیم که نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

برچسب ها :
#فضا
  ثبت آگهی رایگان