در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

آبیاری گل در مسافرت

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱ خانه داری
  • تصویر شماره آبیاری گل در مسافرت
  • تصویر شماره آبیاری گل در مسافرت
  • تصویر شماره آبیاری گل در مسافرت
  • تصویر شماره آبیاری گل در مسافرت
  • تصویر شماره آبیاری گل در مسافرت
  • تصویر شماره آبیاری گل در مسافرت

تعطیلات رسیده و شما عازم سفرهای چند روزه هستید اما نمیدانید با گل و گیاهان‌تان چه کنید و نگران نگهداری از آنها هستید؟

 

حتما این سوال رو از خودتون پرسیدید که "چطور در زمان مسافرت به گلدان های منزل یا محل کار آب بدهیم؟"

 

همه ما ممکن است گیاهانی داشته باشیم که برای ما ارزشمند باشند و اصلا دلمان نخواهد در صورت عدم حضور ما آسیب ببینند، از طرفی هم دوست نداریم از کسی بخواهیم که به منزل ما بیاید و به گلدان های ما رسیدگی کند.

 

در این صورت لازم است قبل از این‌که از خانه بیرون بروید، اقدامات لازم برای نگهداری و آبیاری گیاهان‌تان را درنظربگیرید تا  خدای نکرده موقع بازگشت از سفر با گلدان‌های خشک‌ و گیاهان پژمرده رو‌به‌رو نشوید.

 

شاید روش‌های مختلفی مانند  استفاده از بطری وارونه، نخ گذاشتن (فتیله گذاری)، پر کردن زیر گلدانی از آب و....  را امتحان کردید ولی خیلی خوب می‌دانید که این جور روش‌ها راه‌کار اساسی نیستند. پس ما باید هوشمندانه‌تر به گلدان‌های خود آب بدهیم.

 

وقت کافی برای رسیدگی و آبیاری هر روز گیاهانتان ندارید؟

به غیر از مسئله مسافرت چالش دیگری که در مورد آبیاری گلدان ها با آن مواجه هستیم این است که در روزهای گرم و خشک تابستان، گاهی باید هر روز دو بار گلدان ها را آبیاری کنیم، در غیر این صورت؛ گیاهان دچار تنش کم آبی می شوند ممکن است پژمرده و یا حتی نابود شوند. آبیاری دستی بسیاری از گیاهان گلدانی در تابستان هر بار زمان زیادی از ما می گیرد، بنابراین روزانه زمان زیادی صرف آبیاری گلدان می شود که ممکن است ما امکان تخصیص این زمان را برای گلدان ها نداشته باشیم.

 

ما مشکلات شما را درک می‌کنیم و علاوه بر آن یک راه حل خوب برای شما داریم.

سیستم آبیاری اتوماتیک گلدان، یک سیستم آبیاری قطره ای خودکار برای گلدان ها است. این سیستم به طور مستقیم به شیر آبی که در منزل دارید، وصل می شود و هنگامی که شیر آب را باز می کنید، تمام گلدان ها به طور همزمان آبیاری می شوند.

سیستم آبیاری قطره ای اتوماتیک گلدان

شما می توانید شیر آب را به صورت دستی باز کنید یا از یک تایمر خودکار استفاده کنید و آبیاری را به صورت اتوماتیک انجام دهید. استفاده از تایمر آبیاری قطره ای، راه بسیار بهتری است، چرا که تهیه ی این تایمرها، هزینه زیادی ندارد و کار شما را بسیار راحت تر کرده و گلدان ها نیز در زمان های مشخصی آبیاری خواهند شد. بدین ترتیب شما یک سیستم آبیاری اتوماتیک گلدان خواهید داشت. 

یک سیستم آبیاری قطره ای گلدان خانگی ساده و خودکار که آب را به آرامی و مستقیماً به ریشه ها می رساند، شما را از شر آبیاری دستی رها می کند و با آبیاری منظم و دقیقی که انجام می دهد به رشد بهتر گیاهان شما نیز کمک زیادی می کند. همچنین باعث  صرفه جویی در مصرف آب نیز خواهد شد.

 

پکیج آبیاری اتوماتیک گلدان 

استفاده از پکیج های آبیاری اتوماتیک گلدان، مجموعه ای  از ابزارهای آبیاری قطره ای گلدان  است که شما می توانید با استفاده از این سیستم بدون نیاز به حضور در محل، گیاهان خود را آبیاری کنید، با خیال راحت به مسافرت بروید و موقع برگشت هم  گیاهان‌تان را سرحال و شاداب‌ ‌تان ببینید.

محتوای پکیج آبیاری اتوماتیک گلدان 

در داخل پکیج های آبیاری اتوماتیک گلدان ابزارهای لازم جهت راه اندازی سیستم آبیاری به صورت قطره ای از جمله قطره چکان های مناسب گلدان، لوله آبیاری و اتصالات مورد نیاز و .... وجود دارد. در صورت تنوع نياز آبی گياهان می توان نازل هاي آبیاری بیشتری را در محدوده گلدان هایی که نیاز به آب فراوان دارند، قرار داد و دست ما برای این مورد کاملا باز است.

 

بخش ویژه این پکیج های آبیاری اتوماتیک گلدان، سیستم آبیاری قابل تنظیم آن است. که شما می تواند به کمک یک شیر برقی یا تایمر اتوماتیک، آبیاری گیاهان خود را به صورت خودکار و بدون دخالت دست انجام دهید. از مزایای جالب تایمرهای آبیاری اتوماتیک گلدان کارکرد آن با باطری است. این یعنی نیازی به سیم کشی و نگرانی قطعی برق و غیره نداشته باشید. به راحتی با دو عدد باطری نیم قلمی به مدت زیادی کار می کند. بنابراین اگر پریز برق در نزدیکی گلدان ها وجود ندارد و یا نگران قطعی برق و از کار افتادن شیر برقی هستید استفاده از تایمرهای آبیاری اتوماتیک بهترین گزینه برای شما است. برخی از تایمرها قابلیت کنترل از راه دور و کنترل با wifi را دارند که با اتصال به wifi با تلفن های Android مناطق خود را از راه دور کنترل کنید.

 

لازم است بدانید: 

منبع تامین آب برای پکیج های آبیاری اتوماتیک با توجه به نوع پکیج می تواند شیر آب شهری و یا حتی یک سطل آب باشد.

نصب و راه اندازی سیستم آبیاری اتوماتیک گلدان

نصب این پکیج های آبیاری اتوماتیک گلدان به قدری ساده است که شما خودتان میتوانید آنرا نصب و راه اندازی کنید و این یکی از جذابیت های این پکیج ها می باشد. هرچند به همراه این پکیج ها آموزش تصویری نصب و نکات مهم در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

 

کلیات کار به این صورت است که کافی است لوله را از بین گلدان‌ها رد کنید، یا قیچی آن را ببرید و نازل آبیاری را به آن متصل کنید و در آخر داخل تایمر باطری بندازید و میزان آبیاری را مشخص کنید.

 

مدت زمان نصب و راه اندازی این دستگاه: 30 الی 45 دقیقه

البته می توانید برای نمای بهتر گلدان ها لوله های آبیاری را از پشت گلدان ها طوری رد کنید که لوله ها معلوم نباشند و این کار ممکن است زمان بیشتری از شما بگیرد ولی نتیجه قطعا شما را راضی تر خواهد کرد.

 

پس از نصب اتصالات و جانمایی لوله ها و قطره چکان ها در گلدان ها نوبت به تنظیم میزان آبیاری می رسد، در واقع مهم‌ترین قسمت کار، برنامه ریزی تایمر آبیاری است که فقط با تنظیم کردن چند دکمه و طبق دستور العمل انجام می‌شود. تنظیمات تایمر به دو قسمت تقسیم می شود یکی اینکه چند روز یکبار گلدان ها آبیاری شوند و دیگر اینکه هر بار چه مدت زمانی عملیات آبیاری انجام شود.

 

شما می‌توانید برنامه زمان بندی را طوری تعریف کنید که مثلاً هر روز به مدت یک دقیقه آبیاری را شروع کند. 

چند قطره چکان برای هر گلدان مورد نیاز است؟

باید گفت تمامی گلدان هایی که در مسیر آبیاری قطره ای گلدان های خانگی قرار دارند برای مدت زمان یکسانی آبیاری می شوند، اما ممکن است به یک میزان آب نیاز نداشته باشند. به همین دلیل، لازم است سیستم آبیاری قطره ای گلدان را برای گلدان های کوچک تر راه اندازی کنید، سپس برای گلدان های بزرگ تر که قطعا به نسبت گلدان های کوچک به آب بیشتری نیاز دارند قطره چکان های اضافی قرار دهید.

 

از کجا بفهمم زمان تنظیم شده مناسب گلدان است؟

سیستم آبیاری قطره ای  اتوماتیک گلدان را با اجرای آن به مدت 5 تا 10 دقیقه تست کنید. بعد از انجام آبیاری، خاک باید کاملا مرطوب باشد و مقداری آب از کف گلدان خارج شود. اگر میزان آب خارجی از پایین گلدان بیشتر بود، به  این معنی است که بیش از اندازه آبیاری کرده اید. اگر آب بیرون نمی‌آید و خاک کاملاً مرطوب نیست، باید سیستم آبیاری قطره ای آبیاری گلدان را برای مدت زمان طولانی‌تر اجرا کنید یا از قطره چکان‌های بیشتری استفاده کنید. برخی تایمر های آبیاری اتوماتیک  به شما اجازه می دهند سیستم آبیاری قطره ای را چندین بار در روز اجرا کنید، که به ویژه در آب و هوای گرم و در زمان تابستان بسیار  مفید است.

 

مزایای سیستم آبیاری اتوماتیک گلدان

- مزیت اصلی آبیاری قطره‌ای گلدان، توانایی آبیاری هر گیاه گلدانی با مقدار مناسب آب، بدون سرریز شدن گلدان یا تشنه ماندن گیاه است. بهترین بخش آبیاری قطره ای گلدان این است که هر قطره آب مستقیماً در خاک می رود این بدان معنی است که شما می توانید شرایط آبیاری ایده آل را بدون هدر دادن آب به گیاهان خود ارائه دهید.

 

- استفاده از آبیاری قطره ای گلدان راحت است به این ترتیب که به راحتی با تنظیم یک تایمر، می‌توانید سیستم آبیاری قطره ای گلدان را خودکار کنید تا هر یک از گیاهان گلدانی شما را به طور منظم، بدون دخالت شما یا دیگران آبیاری کند.

 

- در سیستم آبیاری قطره ای گلدان، آب به آرامی به داخل خاک نفوذ می کند و گیاهان در گلدان ها و در شرایط کنترل شده رشد می کنند به این ترتیب، گیاهان دقیقاً مقدار مناسبی از رطوبت را دریافت می‌کنند و هرگز با آب زیاد خفه نمی‌شوند، اتفاقی که در صورت استفاده از انواع دیگر سیستم‌های آبیاری ممکن است رخ دهد.

 

- همچنین با بهره گیری از سیستم آبیاری قطره ای گلدان، خاک تمام مواد مغذی خود را حفظ می کند، زیرا این مواد با ریختن سریع آب در گلدان شسته نمی شوند. به این ترتیب، گیاهان شما بهترین مراقبتی را که احتمالاً می توانند به آن دسترسی داشته باشند، دریافت می کنند، در حالی که شما هم نیازی به هدر دادن زمان و انرژی ارزشمندتان ندارید.

 

- بسیاری از افراد ممکن است آبپاشی را راه حلی مناسب برای آبیاری گلدان ها بدانند. اما در حقیقت یک نقطه ضعف بزرگ در این روش آبیاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. آبی که به گیاه پاشیده می شود تا حدی روی برگ ها باقی می ماند و باعث بروز بیماری های مختلف می شود.

 

از آنجایی که سیستم آبیاری قطره ای گلدان ، آب را تنها به ریشه گیاهان انتقال می هد، می تواند از بروز چنین بیماری هایی جلوگیری کرده یا با آنها مبارزه کند.

 

معایب خرید پکیج های آبیاری اتوماتیک گلدان 

ممکن است همه آنچه که برای شرایط خاص شما مورد نیاز است، در پکیج آبیاری قطره ای گلدان وجود نداشته باشد.

 

معمولا پکیج های آبیاری اتوماتیک گلدان برای حدودا 10 تا 30 گلدان طراحی شده است که ممکن است مناسب تعداد گلدان های شما نباشد این به این معنی هست  که یا باید تجهیزات آبیاری قطره ای اضافی بخرید یا برای تجهیزات اضافی که واقعاً به آنها نیاز ندارید، هزینه کنید.

 

انواع پکیج های آبیاری قطره ای گلدان 

- پکیج هایی که به شیر آب متصل می شوند و با باز و بسته شدن دستی شیر آب آبیاری انجام میشود مثل پکیج آبیاری گلدان رویال ، پکیج آبیاری باغچه رویال، پکیج آبیاری قطره ای گلدان مناسب 40 عدد گلدان مدل آگرو برند Agro

 

- پکیج هایی که به کمک تایمر عملیات آبیاری را به صورت اتوماتیک انجام میدهد که خود شامل دو گروه هستن

 

• پکیچ هایی که به منبع شیر آب شهری متصل میشوند مثل پکیج لوازم آبیاری قطره ای اتوماتیک به همراه تایمر آبیاری RainPoint مناسب 40 گلدان، لوازم آبیاری هوشمند مناسب 20 گلدان برند Behco و...

 

• پکیج هایی که به منبع آب مثل سطل و بطری و... متصل می شوند مثل : پکیج آبیاری اتوماتیک گلدان ایزی گرو، پکیج آبیاری گلدان کلابر، پکیج آبیاری قطره ای اتوماتیک گلدان مدل Rainpoint و...

برچسب ها :
#گل#گیاه
  ثبت آگهی رایگان