در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

حشرات در خانه

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱ خانه داری
  • تصویر شماره حشرات در خانه
  • تصویر شماره حشرات در خانه
  • تصویر شماره حشرات در خانه
  • تصویر شماره حشرات در خانه

خانه مکان آسایش انسان هاست و ما دوست نداریم این آرامش به هیچ عنوان به هم بخورد. ولی حشرات مزاحم به این مسئله اهمیتی نمی دهند و باید جلوی این حشرات مزاحم را بگیریم، روش هایی است که مانع از ورود و یا زنده ماندن آنها در محیط داخل ساختمان می شود.

شیوه های گوناگونی برای از بین بردن حیوانات موذی خانگی وجود دارد. از شیوه های سنتی تا اسپری‌ها و سموم شیمیایی، که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به بررسی راههای جلوگیری از ورود حیوانات موذی در خانه و دفع آن‌ها می‌پردازیم.

 

راهکارهایی برای جلوگیری از ورود حشرات به خانه

درزها و شکاف‌های ساختمان را ببندید

مرحله اول برای جلوگیری از وارد شدن حیوانات موذی به خانه، بستن شکاف‌ها و درزهای موجود در منزل است. این شکاف‌ها امکان دارد در قسمت نما، کف، سقف و دیوارهای خانه باشند. همه بخشهای خانه را به دقت بررسی کنید و هر شکافی را با مواد مناسب مانند فویل آلومینیومی یا ملات پر کنید. استفاده از درزگیر برای این کار توصیه نمی‌شود چون بعضی حشرات و حیوانات درزگیرها را می‌جوند و وارد منزل می شوند.

 

دائما منزل را تمیز کنید

تمیزی خانه نقش مهمی در پیشگیری از رشد حشرات و میکروب‌ها دارد. تلاش کنید ظرف‌ها را به طور مرتب بشویید، فرش‌ها را جارو کنید و زمین را با مواد شوینده مناسب تی بکشید. همین طور تا حد ممکن، از قرار دادن آشغال‌های کاغذی در خانه پیشگیری کنید. این مواد برای رشد سوسری‌ها ضروری هستند.

استفاده از پوشش هایی برای درب و پنجره

با گرم شدن هوا حشرات گوناگونی مثل پشه و مگس می توانند از راه درب و پنجره وارد خانه شوند بنابراین بهتر است با پوشش های مخصوص درب و پنجره، آن ها را بپوشانید تا بتوانید به آسانی درب و پنجره های خود را باز نگه دارید.  

استفاده از درپوش برای چاه ها

ورودی های متصل به چاه ها محل انباشه شدن آلودگی ها است، بنابراین بهترین مکان ها برای رشد سوسک و مگس های ریز هستند، نیاز است هر چند وقت یکبار این ورودی های را تمیز و رسوبگیری کنید و بر روی آن ها درپوش های مخصوص بگذارید.

درب ورودی را مسدود کنید

اگر درب شما با فاصله از چارچوب قرار گرفته است، از درزگیر در استفاده کنید و این فاصله را پرکنید تا از ورود حشرات به خانه جلوگیری شود. احتمال ورود حشرات از بیرون خانه بالاست. این مسئله را جدی بگیرید.

 

اتصالات پشت‌بام را بررسی کنید

اتصالاتی مثل لوله یا دودکش در پشت‌بام که به داخل خانه راه دارند، می‌توانند راه ورود حشرات به خانه باشند. درزها و شکاف‌های اطراف این اتصالات را هم در پشت‌بام و هم در داخل خانه، بپوشانید. مثلا روی دهانه آن‌ها را توری بچسبانید یا از کلاه دودکش استفاده کنید و راه ورود حشرات را ببندید.

 

از ایجاد رطوبت پیشگیری کنید

چنانچه فاضلاب ظرفشویی و یا ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر دارد، اینکار را در اولویت قرار دهید و مانع از نشت آب به داخل کابینت و یا زمین شوید. چرا که رطوبت یکی از عوامل مهم در رشد حشرات مزاحم مثل سوسک‌های ریز و سوسری‌هاست.

حواستان به سطل زباله باشد

زباله و سطل زباله، محل مناسبی برای حشرات خصوصا سوسک‌ است. زباله‌ها را در محل مناسبی جمع‌آوری کنید. سطل زباله درب‌دار انتخاب کنید و هر شب آن را تخلیه کنید. سطل زباله را مرتبا تمیز و ضدعفونی کنید.

 

مواد غذایی را در ظروف دربسته نگه‌داری کنید

مواد غذایی، برنج، آرد، مکمل‌های غذایی و ادویه را در ظروف دربسته نگهداری کنید. برای مواد غذایی که حساسیت بیشتری دارند از ظروف شفاف شیشه‌ای استفاده کنید که بتوانید داخل آن را در کوتاه‌ترین زمان بررسی کنید. برنج و آرد را در ظرف پلاستیکی دربسته نگهداری کنید و در داخل ظرف برنج یک یا چند قطعه سیر کوچک یا فلفل خشک‌شده بگذارید و آن را در محیط سرد و خشک نگهداری کنید. بوی سیر برای خیلی از حشرات بویی آزاردهنده به حساب می آید. نخستین عامل جذب حشرات بوی مواد غذایی است.

مراقب کانال کولر باشید

هرچند احتمال این اتفاق کم است، ولی سوسری ها می توانند تا بالای پشت بام نفوذ کنند و از طریق کانال کولر خود را به داخل منزل برسانند. پس کانال کولر را نادیده نگیرید و توری های مناسب را به دور کانال بچسپانید.

فاضلاب‌ها را مسدود کنید

یکی از راه‌های ورودی حشراتی مانند سوسک‌ها (یا بهتر بگوییم سوسری‌ها)، ورودی فاضلاب‌ها و چاه توالت هستند. بنابراین تلاش کنید برای چاه توالت از چاه بست و از توری‌های مناسب برای بستن کفشور و فاضلاب‌های ظرفشویی و حمام استفاده کنید. این شیوه، تا مقدار زیادی اثرگذار خواهد بود.

 

از جرم گیرها برای فاضلاب استفاده کنید

سعی کنید مارتب، فاضلاب ظرفشویی و توالت را با جرم گیرهای مناسب بشویید. اینکار مانع از انباشت مواد کثیف در لوله می شود و در نتیجه جلوی رشد حشرات موذی را می گیرد.

 

از سم‌کش‌های قوی استفاده کنید

معمولا در ابتدای بهار و یا ماه آخر زمستان، آغاز به سمپاشی دوباره خانه کنید. این دوره زمانی، حشرات به ویژه سوسک‌ها و ساس‌ها آغاز به تخم‌ریزی می‌کنند. اینکار مانع از زادو ولد و رشد تعداد خیلی زیادی از حشرات در فصل بهار و تابستان می‌شود.

 

بهتر است اول با بررسی هزینه های سمپاشی سوسک ریز، ساس و پشه این کار را با کمک کسانی انجام دهید که کار سمپاشی خانه را انجام می‌دهند. این افراد به علت دستگاه‌هایی که دارند، می‌توانند جای جای ساختمان را سمپاشی کنند تا هیچ جایی برای رشد این حشرات باقی نماند.

 

برچسب ها :
#حشرات
  ثبت آگهی رایگان