در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

دستگاه سنباده

یکشنبه ۲۹ خرداد ۱ خانه داری
  • تصویر شماره دستگاه سنباده
  • تصویر شماره دستگاه سنباده
  • تصویر شماره دستگاه سنباده
  • تصویر شماره دستگاه سنباده

برای انجام کارهای گوناگون مانند ساخت تخته‌ها و نرده‌های چوبی و .. احتیاج به ابزاری قدرتمند دارد. یکی از این ابزار که بسیار در کار نجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد دستگاه سمباده زنی است. این دستگاه انواع گوناگونی دارد و به شما کمک می‌کند که سطح چوب را به آسانی صیقل دهید. چنانچه جز آن گروه از کسانی هستید که به کار تعمیرات و یا ساخت وسایل مختلف علاقه دارید حتما به یک دستگاه سنباده زن نیاز خواهید داشت.

دستگاه سنباده زن چیست؟

دستگاه سنباده‌زن وسیله‌ای برقی است که برای پولیش و صاف‌کاری انواع سازه‌های چوبی مانند کمد، درب و پنجره، میز و صندلی‌های چوبی و غیره استفاده می‌شود.

 

انواع دستگاه سنباده زن

دستگاه سنباده زن مدل تسمه ای 

دستگاه های سنباده زن تسمه ای که گاهی آن ها را سنباده زن های تانکی هم می گویند، یکی از بهترین مدل ها برای صاف و پاکسازی کردن انواع سطوح چوبی مسطح و تخت می باشد. این نوع از سنباده های برقی دارای یک موتور در قسمت پُشتی خود هستند و کلا در دو سایز کوچک و بزرگ هم در بازار وجود دارند که قدرت مدل های بزرگتر آن ها حتما بیشتر و مدل های کوچکتر هم از قابلیت کنترل بهتری برخوردار هستند.

دستگاه سنباده زن مدل مشتی 

یکی دیگر از دستگاه های سنباده زنی که قدرت کمتری نسبت به مدل های تسمه ای دارند، مدل های مشتی می باشند که کوچکتر طراحی و ساخته می شوند و می توان حتی با یک دست هم از آنها استفاده کرد. قدرت سنباده زنی این نوع دستگاه ها بیشتر به درد سطوح نرم و یا از قبل سنباده زده شده می خورد و نباید از آن ها برای انجام کارهای کارگاهی سنگین استفاده کرد. در ضمن پد سنباده ای این مدل از دستگاه ها شکل مربعی دارد.

دستگاه سنباده زن مدل گرد لرزان

سنباده گرد و لرزان دقیقا شبیه همان مدل مشتی است با این فرق کوچک که در سنباده زن های مشتی پد مخصوص سنباده به شکل مربع است و در مدل های گرد و لرزان این پدها به شکل دایره ای طراحی شده اند و به همین علت می توان از آن ها در حالت های بیشتری جهت صاف و پاکسازی کردن سطوح از هر نوع برآمدگی و خراشیدگی استفاده کرد.

 

شیوه کار کردن با دستگاه سنباده زن

استفاده از سنباده زن‌های برقی احتیاج به قدری مهارت دارد. چون که این وسیله‌ی سنگین سرعت بالایی دارد و دقت در زمان کار با آن خیلی مهم است. مثلا برای استفاده از سنباده‌زن‌های لغزشی صفحه سنباده را روی دستگاه نصب کنید و صفحه‌ی دستگاه را روی سطح موردنظر حرکت دهید. هنگامی که دستگاه روشن می‌شود حرکت لغزشی خیلی سریع صفحه سبب می‌شود تا سطح مورد نظر به هر اندازه و میزانی که ما می‌خواهیم صاف و یکدست و هموار گردد.

 

نکات مهم هنگام خرید دستگاه سنباده زن

- پیش از خرید دستگاه سمباده زن دقت کنید که برای کدام نیازتان تصمیم به خرید این نوع از محصول را دارید.

 

- زمان خرید سرعت دستگاه را حتما در نظر بگیرید. طراحی و ارگونومیک دستگاه برای کار کردن و حمل اهمیت دارد.

 

- برخی از دستگاه‌ها دارای سیستم مکش گرد و غبار هستند گرد و خاک مستقیم به داخل کیسه‌ای مخصوص می‌ریزد. این خصوصیت برای افرادی که به شکل حرفه‌ای کار نجاری می‌کنند اهمیت دارد.

 

- قابلیت نصب و جدا کردن راحت کاغذ سنباده هم از دیگر نکاتی است که موقع خرید این وسیله بهتر است به آن توجه کنید.

 

برچسب ها :
#تجهیزات
  ثبت آگهی رایگان