در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

روز جهانی شبکه های اجتماعی

یکشنبه ۲۹ خرداد ۱ هنری
  • تصویر شماره روز جهانی شبکه های اجتماعی
  • تصویر شماره روز جهانی شبکه های اجتماعی
  • تصویر شماره روز جهانی شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، راه‌های ارتباطی بین افراد، گروه‌ها به خصوص صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌باشد. شبکه‌های مجازی بیشتر با هدف برقراری ارتباط با دیگر افراد و تبادل اطلاعات از روش مسیرهایی همگانی به وجود آمده است. این روزها شبکه‌های اجتماعی مرکز اصلی ارتباطات جهانی در نظر گرفته می‌شوند. به دلیل اهمیت آن هر سال روز پنجم ژوئن را به روز جهانی شبکه های اجتماعی اختصاص داده‌اند.

تاریخ دقیق روز جهانی شبکه های اجتماعی:

تاریخ روز جهانی شبکه های اجتماعی در تقویم میلادی برابر است با  ۳۰ ژوئن

 

روز جهانی شبکه‌های اجتماعی چه روزی است؟

برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ روز سی‌ام ژوئن به وسیله شرکت Mashable به‌عنوان روز جهانی شبکه‌های اجتماعی معرفی گردید. این شرکت با هدف معرفی کاربرد و دقت به اثر این شبکه‌ها مبادرت به نام‌گذاری این روز کرد.

نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره مردم

نصب شبکه‌های اجتماعی نخستین و آسان ترین اقدام برای دسترسی به دنیای مجازی است که این روزها اشخاص بسیاری در آن غرق شده‌اند. دنیای مجازی مانند بیشتر تکنولوژی‌های ساخته شده به وسیله انسان مزایا و معایب مخصوص خودش را دارد. حتما شما نیز خیلی از خبرها و اطلاعات اطرافتان را از راه فضای مجازی به دست می‌آورید و این یکی از مزایای استفاده از آن است ولی امکان دارد برخی از این اطلاعات اشتباه باشند.

 

شایعه‌پراکنی در این شبکه‌ها یکی از معایب آن‌هاست. یکی دیگر از اثراتی که این شبکه‌ها بر زندگی روزانه افراد می‌گذارند پر کردن اوقات فراغت، دسترسی آسان به فامیل و دوستان و تشکیل گروه‌های دوستانه است. اشخاص به‌ آسانی می‌توانند با عزیزانشان، که در کشورهای دیگری زندگی می‌کنند، ارتباط برقرار کنند و از یکدیگر باخبر شوند.

 

ولی امکان دارد استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی سبب گردد که زمان زیادی بیهوده از دست برود و همه افراد نتوانند برای استفاده درست از این شبکه‌ها و امکاناتشان به‌درستی برنامه‌ریزی کنند.

شبکه های اجتماعی، مفید است یا مضرر ؟

چیزی که در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی واضح است این است که اگر با احتیاط و در مسیر رشد و توسعه مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد، ولی هیچ‌ وقت نمی‌توان از اثرات مخرب و تأثیرات منفی آن بر زندگی غافل بود، لذا بهتر است عضویت و استفاده از هرکدام از شبکه‌های اجتماعی با آگاهی و کسب اطلاعات قبلی در مورد آن فضا انجام گیرد.

  ثبت آگهی رایگان