در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

تبخال در دوران شیردهی

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱ سلامت
  • تصویر شماره تبخال در دوران شیردهی
  • تصویر شماره تبخال در دوران شیردهی
  • تصویر شماره تبخال در دوران شیردهی

ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) در نوزادان می تواند شدید باشد. مادران مبتلا به HSV اگر هیچ ضایعه ای روی سینه ها وجود نداشته باشد و اگر ضایعات در نقاط دیگر بدن به دقت و به طور کامل پوشانده شده باشند، می توانند به شیردهی ادامه دهند. مادرانی که تبخال روی سینه دارند باید شیردهی را از آن سینه قطع کنند و نباید شیر دوشیده شده را از سینه درگیر به نوزاد بدهند.

تبخال یا هرپس در دوران شیردهی

زنانی که در ایالات متحده مبتلا به ویروس نقص ایمنی انسانی یا HIV هستند، نباید از شیر مادر تغذیه کنند. 1 اما در مورد افراد مبتلا به سایر عفونت‌های مقاربتی، مانند تبخال، چطور؟ پاسخ کمی پیچیده تر از یک «بله» یا «نه» ساده است.

 

بیایید در این مقاله از نگاهی دقیق تر به تبخال بیندازیم و اینکه آیا این عفونت منع مصرف شیردهی است یا خیر.

 

تبخال چیست؟

تبخال یک عفونت مقاربتی است که از نظر پزشکی به عنوان ویروس هرپس سیمپلکس یا HSV شناخته می شود. دو نوع وجود دارد:

 

– ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1)

– ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 (HSV-2)

 

در حالی که هر دو نوع می توانند باعث تبخال تناسلی یا دهان/لب شوند، HSV-2 معمولاً باعث تبخال تناسلی می شود و HSV-1 معمولاً باعث ایجاد تبخال در دهان می شود که به تبخال معروف است.

 

علل تبخال سینه چیست؟

در حالی که تبخال معمولاً دهان/لب ها و اندام تناسلی را آلوده می کند، اما می تواند هر بخشی از پوست را آلوده کند. اگرچه غیر معمول است، اما ممکن است روی سینه نیز ایجاد شود.

 

تبخال از طریق تماس با فرد مبتلا به عفونت تبخالی منتقل می شود. برای مثال، تبخال تناسلی از طریق تماس تناسلی-تناسلی یا تماس تناسلی-دهانی با فرد دیگری که تبخال دارد، منتقل می شود.

 

در مورد تبخال سینه، پوست سینه باید با پوست آلوده ی فرد مبتلا به تبخال تماس داشته باشد.

 

توجه به این نکته مهم است که ویروس می تواند روی پوست بدون اینکه زخمی آشکار از تبخال وجود داشته باشد. این بدان معنی است که یک فرد می تواند تبخال را به شخص دیگری منتقل کند حتی اگر هیچ علامت یا نشانه ای از عفونت نداشته باشد.

تبخال سینه چه شکلی است و چه احساسی دارد؟

تبخال روی سینه مانند برجستگی های ریز پر از مایع روی یک پایه قرمز است که حساس هستند. برخی از افراد با شیوع تبخال علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه خواهند کرد، به خصوص اولین مورد. شیوع بیماری در آینده ممکن است رخ دهد، اما تقریباً همیشه مدت کوتاه تری طول می کشد و آنقدرها هم دردناک نیستند.

 

در افراد مبتلا به HIV، شیوع تبخال می تواند شدیدتر باشد و به دلیل نقص سیستم ایمنی آنها طولانی تر شود. مهم است که برای تشخیص به پزشک خود مراجعه کنید، زیرا تبخال سینه می تواند شبیه یک عفونت مخمری یا باکتریایی مجاری شیر را ببندد.

ایمنی شیردهی با تبخال

اگر زنی در بدن خود تبخال داشته باشد، اما در سینه او نه، شیردهی بی خطر است. ویروس نمی تواند از طریق بدن زن به شیر او منتقل شود.

 

از سوی دیگر، اگر زنی بر روی سینه خود زخم تبخال داشته باشد، نباید شیر بدهد.

 

با این حال، اگر قسمتی از سینه تبخال داشت می توانید از شیردوش استفاده کنید بدون اینکه به تبخال برخورد کند. و باید شیر دور ریخته شود. این کار برای دوشیدن شیر سینه است که اذیت نشوند.

 

خطرات تغذیه از سینه با زخم های تبخال

• نوزادی که از سینه دارای زخم های تبخالی شیر می خورد، در معرض خطر ابتلا به عفونت سیستم عصبی قرار می گیرد.

 

• اگر زنی مشکوک باشد یا به تبخال سینه مبتلا شده باشد، بسیار مهم است که شیردهی را از سینه آسیب دیده متوقف کند.

 

• در کل تبخال در صورتی واگیر دار است که با زخم های آن در ارتباط باشد و لمس شود. تبخال در بدن مادران شیرده به نوزاد انتقال داده نمی شود. فقط در صورت داشتن تبخال سینه، باید شیردهی متوقف شود.

برچسب ها :
#پوست#کودک
  ثبت آگهی رایگان