در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در تالش

یکشنبه ۲۴ بهمن ۰ اخبار گیلان
  • تصویر شماره راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در تالش

اسدالله عباسی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری تالش با تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای خدمت رسانی به مردم تالش، اظهار کرد: طرح‌های نیمه تمام بسیاری وجود دارد که باید با تلاش مضاعف برای تکمیل و بهره برداری از آنها تلاش شود.

وی بر لزوم وجود وحدت رویه و انسجام در میان مدیران برای رفع کاستی‌ها تأکید کرد و افزود: پیمانکارانی برای رسیدن به منفعت‌های شخصی پروژه‌ها را طولانی می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش قیمت برنج و با بیان اینکه سود این افزایش قیمت به جیب کشاورز نمی‌رود، گفت: با جدیت از مردم حمایت می‌کنیم و دست اندازی به سفره مردم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید جلوی سو استفاده‌ها گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان گیلان باید با قدرت و سرعت بیشتری انجام شود، تأکید کرد: مدیران بدون توجه به حواشی زمینه کسب رضایت مردم تلاش کنند.

عباسی در ادامه به اشاره به ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی و نیروی انسانی فراوان شهرستان تالش، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته بازدیدی از این شهرستان انجام و دستوراتی برای رفع برخی مشکلات همانند حل مشکل شکسته شدن درختان ناشی از وزش باد داده شده بود که هنوز همچنان رها شده است.

وی با بیان اینکه این نمونه سو مدیریت بوده و پذیرفتنی نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه تالش قطب تولید کیوی است باید زنجیره ارزش را ایجاد کنیم و در همین راستا راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در گیلان در سفر رئیس جمهور تصویب شد.

استاندار گیلان خواستار تعریف زمینی از سوی فرماندار و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تالش برای راه اندازی این مرکز شد، ادامه داد: نباید کشاورزان و تولید کنندگان کیوی به‌دنبال سردخانه‌ها در شهرستان‌های دیگر باشند.

وی ادامه داد: در استان گیلان در سه بخش اقتصاد کشاورزی بر اساس آمایش سرزمینی، اقتصاد دریا محور و اقتصاد گردشگری، برنامه‌های راهبردی تهیه شده است و باید عملیاتی شود.

عباسی با اشاره به پیگیری ایجاد اقتصاد گردشگری، دریا محور و کشاورزی، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و تسهیل زمینه فعالیت آنها می‌توان برنامه‌های بهبود معیشتی گیلان را به پیش برد.

وی با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری با ایجاد پنجره واحد کسب و کار در گیلان راه اندازی شده است، افزود: تاکنون حدود ۶۰ مجوز بی نام برای سرمایه گذاری صادر شده است.

استاندار گیلان با تأکید بر بازگشایی سریع یک لاین پل اسالم تالش، گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای بازگشایی پل اسالم اختصاص یافته است.

ر پایان این جلسه با تشکر و قدردانی از «محمد حسین شاهکویی» فرماندار سابق تالش، «کیا عاشوری» به عنوان سرپرست جدید این فرمانداری معرفی شد.

  ثبت آگهی رایگان