در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

دیدنی های ایران در تیرماه

یکشنبه ۲۲ خرداد ۱ گردشگری
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه
  • تصویر شماره دیدنی های ایران در تیرماه

گرمای تابستان ما را ترغیب به سفر در کشور می کند تا هم حال و هوایمان عوض کنیم و هم از گرم دور شویم. ولی برای تعطیلات تابستانی و تیر ماه کجا برویم؟ به نظر شما بهترین مکان برای سفر داخلی در تیرماه کدام شهر است؟

کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری

کوهرنگ یک جای زیبا و به یاد ماندنی در چهارمحال و بختیاری است  که هم آب معدنی‌  معروفی دارد و هم دشت لاله‌های واژگونش بسیار زیبا است. و خوبی این مکان این است که زیبای ها آن در هر فصلی تفاوت می کند. دلیل اینکه این منطقه را بهشت سفید ایران می‌دانند، به این علت است که ۱۰ درصد همه آب‌های ایران از این ناحیه تامین می‌شود و در زمستان ها همیشه با برف سفید پوش است.

اوپرت سمنان

در کشور ایران، شگفتی های خیلی زیادی وجود دارد. جاهایی که حتی به فکرتان نیز نمی رسد که می توانند وجود داشته باشند. جایی که بیابان به جنگل رسیده و مرز بسیار زیبایی را به وجود آورده است. در حقیقت باید بگوییم که منطقه گردشگری اوپرت، یکی از خاص ترین، عجیب ترین و بهترین مقصدهای گردشگری برای سفر در تیر ماه است. چرا که با سفر به آن، می توانید بر روی مرز کویر و جنگل راه بروید و چشم اندازی فوق العاده از هر دو منطقه داشته باشید. مکان اوپرت، یکی از بهترین مکان های سفر در تیر است که در ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد. 

 

در استان سمنان، در جایی که شاید هیچ فردی حتی فکرش را هم نکند که بهترین و عالی ترین مکان های گردشگری می تواند وجود داشته باشد، جایی وجود دارد که می توان بر قله ی کوه ایستاد و چشم انداز خیلی زیبا و فوق العاده ای را دید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه، جاهای خیلی زیادی برای گردشگری وجود دارد. مقاصدی که هر کدام از آن ها جذابیت های خاص خود را دارند. ولی باید اشاره کنیم که با سفر به اوپرت، در جایی قدم خواهید زد که در هیچ کجای دیگر وجود ندارد. چرا که می توانید عجیب ترین و بی نظیرترین مناظر و چشم انداز ها را ببنید و زمان بسیار خوبی را در این منطقه بگذرانید. 

 

اوپرت جزو جاذبه هایی است که در مرز میان دو استان مازندران و سمنان قرار گرفته است. و به همین دلیل، یک قسمت آن خیلی سرسبز و سر پوشیده از جنگل بوده، و قسمت دیگر، خیلی خشک و بدون هیچ گونه درخت و منظره زیبا است. لازم به ذکر است که با سفر به اوپرت، می توانید محلی که کوهستان و جنگل به یکدیگر می رسند را هم تماشا کنید. یکی از بهترین و جذاب ترین بخش های سفر به اوپرت این است که چنانچه هنگامی برای مشاهده منطقه ییلاقی اوپرت بروید که ابر ها در آسمان وجود نداشته باشند، می توانید به آسانی، مرز بین دریا و خشکی را هم ببنید. دریای خزر به راحتی از این منطقه قابل مشاهده است.

آلاشت مازندران

از مناطق دیگری که می توانید در فصل تیر ماه به آن سفر کنید مازندران است. در استان مازندران منطقه ای به نام آلاشت وجود دارد و مردم آن هم به زمان آلاشت مازندران حرف می زنند. منطقه آلاشت هم با طبیعت زیبای خود خالی از آبشار نیست. یکی از این آبشارها به نام آبشار نارم در روستای چرات در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب آلاشت قرار گرفته است، چرات یکی از روستاهای اطراف آلاشت سوادکوه در استان مازندران ایران است.

سرعین اردبیل

استان اردبیل دارای جاذبه‌ های دیدنی خیلی زیادی است که افراد بسیاری را در تابستان و زمستان به سوی خود می کشاند. با وجود این همان گونه که می دانید اردبیل خیلی سرد بوده و شاهد سرما و برف فراوانی در آن هستیم. پس بهتر است در صورت نداشتن تحمل کافی برای سرمای اردبیل، در تابستان به آنجا سفر کنید. در حقیقت بهترین زمان برای سفر به اردبیل از خرداد تا آذر است.

 

سرعین هم از معروف ‌ترین و مهم ‌ترین شهرهای دیدنی و جذاب استان اردبیل است که برای فرار از گرمای تیرماه، سرعین بهترین گزینه خواهد بود. از جمله جاهای دیدنی اردبیل و سرعین هم می ‌توان به طبیعت خیلی زیبا و فوق العاده در روستای آلوارس و جنگل فندقلو، آثار و بناهای تاریخی، دریاچه نئو و چشمه‌ های آب گرم معدنی اشاره نمود.

کوه گل دنا

یکی از بکرترین مناطق ایران از نظر گیاهی و جانوری، منطقه ای در دامنه ی قله دنا و نزدیکی شهر سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد است. با سفر به آن می توانید جنگل های بلوط و گیاهان مختلفی را ببینید و چنانچه شانس داشته باشید، می توانید انواع جانوران مانند خرس قهوه ای، گرگ، کل و بز کوهی، کبک دری، انواع چکاوک ها و کلاغ نوک سرخ را از دور و نزدیک تماشا کنید.

روستای کندوان

کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این دلیل جذابیت فوق العاده آن شده است. اینجا تنها روستای صخره ای و مسکونی جهان است.

 

روستایی که خیلی از سالخورده هایش می گویند تنها زیر همین سقف های سنگی، یا به قول خودشان «گایا» خوابشان می برد.

 

به احتمال زیاد سابقه ی سکونت در اینجا به زمان حمله ی مغول ها باز می گردد که اهالی روستا به آن پناه آورده اند، ولی همین جا ماندگار شده اند.

 

تقریبا تمام خانه های این راستا مانند سکونت گاه های اولیه ی انسانهاست و همه آنها مخروطی شکل هستند. اینجا یک موزه ی کوچک مردم شناسی نیز دارد که برخی از وسایل در رابطه با زندگی مردم کندوان را در آن به نمایش گذاشته اند. حدود یک کیلومتر روستا نیز در سمت چپ جاده خانه هایی شبیه خانه های کندوان به نان هیله ور وجود دارد.

 

برای رسیدن به کندوان باید از تبریز باید وارد جاده آذرشهر شوید و بعد از گذراندن شهرک سهند، به روستای کندوان می رسید.

فیروزکوه

فیروزکوه از شهرهای زیبای استان تهران در مسیر جاده تهران محسوب می شود که میانگین دمای سالانه آن حدود هشت درجه سانتی‌گراد است. طبیعت بکر و زیبای این شهر، به‌عنوان مقصد سفرهای تابستانی در بین گردشگران مطرح بوده است؛ از جمله تنگه واشی که در دل تابستان، آب‌وهوای خنکی دارد. تنگه میشینه مرگ که از آن به‌عنوان چهارمحال تهران هم یاد می‌شود؛ چشمه آب معدنی خمده با خاصیت درمانی، روستای هرانده و غار بورنیک و... از دیدنی‌های منطقه‌ی فیروزکوه هستند که می‌توانند برای هر فردی جذاب باشند.

گرگان

گرگان را شاید بتوان جزو زیباترین و بهترین شهرهای شمال در تابستان دانست که با طبیعت دیدنی‌اش از کوه، جنگل و چمنزار گرفته تا جلگه و دشت، بیابان و شوره‌زار، دریا و خلیج، رودخانه و تالاب و زمین‌های کشاورزی، افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. در سفر به این منطقه می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند آبشار زیارت، جنگل ناهارخوران، آبشار شصت کلاته، جنگل النگدره، طبیعت سردانسر، خانه‌ تقوی‌ها، باغ روس‌ها و کاخ آقا محمد خان قاجار دیدن کنید.

کرمانشاه

کرمانشاه در فصل تابستان به جز آب‌وهوای خوبش جاذبه‌های زیبای دیگری نیز دارد. به طور مثال سرآب نیلوفر در ۲۰ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد و در فصل‌های گرم سال به استخر گسترده ای از گل‌های نیلوفر تبدیل می‌شود و آب تالاب به قدری زلال است که می‌توانید زیر آب و ساقه‌های نیلوفرها را ببینید. باغ گل کرمانشاه نیز جاذبه گوناگونی دارد که شاید شبیه ایرانی آن را را تنها بتوانید در اصفهان پیدا کنید. چنانچه از پرسه‌زدن در تاریخ نیز لذت می‌برید حتما دیدن مجموعه تاریخی بیستون و طاق‌ بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی، و تکیه معاون‌الملک را در فهرست جاهایی که از آن‌ها دیدن خواهید کرد قرار دهید.

لرستان

استان لرستان، سرزمین لاله‌های واژگون، عروس آبشارهای ایران، اقلیم قلعه‌ها و چشمه‌های خروشان و جنگل‌های بلوط با ده‌ها سوغات و خوردنی و پوشیدنی رنگارنگ است که در روزهای گرم تابستان به‌عنوان یکی از مناطق خوش آب‌وهوا و خنک ایران، پذیرای افراد زیادی است.

 

لرستان را با بروجرد، درود، الیگودرز، ازنا، خرم آباد، کوهدشت، پلدختر و الشتر می‌شناسند که هر یک، تاریخی از فرهنگ و هنر و قدمت را در خود جای داده‌ است. خرم آباد، مرکز استان لرستان، مقصد اول لرستان‌گردی به حساب می آید و به همین علت گردشگران زیادی در طول سفر تابستانی به لرستان، بازدید از قلعه فلک‌الافلاک، دریاچه کیو، مجموعه توریستی مخمل‌کوه و بام خرم آباد را در برنامه‌ خود می گذارند.

کردستان

شاید بهتر بود کردستان را به عنوان نخستین مکان سفر داخلی در تیرماه معرفی می کردیم. کردستان یکی از مناطقی است که به جز داشتن آب و هوایی خیلی عالی برای سفر در تابستان، دارای مناطق دیدنی خیلی زیادی نیز هست. در هر فصلی از سال که به کردستان سفر کنید جاذبه های بسیار زیادی پیش روی شماست، ولی از آنجا که کردستان آب و هوای سردی دارد، بهترین زمان سفر به آن تابستان است.

 

یکی از بهترین مکان هایی که در سفر تابستانه به کردستان باید از آن دیدن کنید دریاچه زریوار است. دریاچه زریوار که دریاچه ای آب شیرین است، دارای چشمه هایی جوشان از کف بوده و قدری از آب آن نیز با بارش باران تامین می شود.

 

از جاذبه های دیدنی کردستان باید به جاذبه های دیدنی ای مثل عمارت تاریخی آصف، عمارت مشیردیوان و حمام خان،  چشمه آب معدنی باباگرگر، کوه آبیدر، دشت بیلو و منطقه تفریحی قمچیان اشاره کنیم.

برچسب ها :
#دیدنی های ایران
  ثبت آگهی رایگان