در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

تمیز کردن کپک از پارچه

یکشنبه ۱ خرداد ۱ خانه داری
  • تصویر شماره تمیز کردن کپک از پارچه
  • تصویر شماره تمیز کردن کپک از پارچه
  • تصویر شماره تمیز کردن کپک از پارچه

چنانچه لباس یا حوله خود را در مکان مرطوب گذاشته باشید، امکان دارد پس از مدتی لکه هایی سیاه روی آنها دیده شود که همان قارچ یا کپک است. کپک لباس به جز اینکه ظاهر لباس را خراب می کند می تواند برای سلامتی زیان آور باشد. همیشه پیشگیری بهترین راه است، ولی در صورتی که روی لباستان کپک دیدید، ناراحت نباشید.

راههای از بین بردن کپک روی لباس

آب داغ

آب داغ اولین و همین طور یکی از بهترین شیوه های طبیعی برای پاک کردن کپک از پارچه در منزل است. افرادی که به دنبال شیوه ای مفید برای پاک کردن لکه‌ها از پارچه هستند نباید این شیوه ساده را دست کم بگیرند، چون تردیدی در مفید بودن آن نیست.

مطمئن‌ترین راه حل این است که پارچه‌تان را هرچه زودتر با آب داغ بشویید. آب داغ موثرتر و زودتر از آب سرد جواب می‌دهد. همین طور برای از بین بردن مواد حساسیت‌زا و هاگ کپک موثر است. فقط باید آب خیلی داغ نباشد که به لباس صدمه بزند.

نمک و لیمو

خیلی از افراد نمی‌دانند کپک‌های سرسخت را با محلول آسانی که می‌توان در هر آشپزخانه‌ای درست کرد، می توان از بین برد. دو ماده‌ی اولیه‌ی که برای درست کردن این محلول استفاده می‌شود نمک و لیمو است.

 

برای این کار، آب‌لیمو را با قدری نمک مخلوط کنید تا خمیری سفت به دست بیاید. این خمیر را روی لکه‌ی کپک بمالید. پارچه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

 

در بعضی موارد شاید لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید تا کپک به طور کامل پاک شود.

آب و صابون 

مخلوطی از صابون و آب ولرم درست کنید. آب اضافی صابون را بگیرید و روی محل کپک بمالید، مکث کنید تا پارچه محلول آب و صابون را جذب کند. دو نکته را فراموش نکنید. ابتدا، هیچ وقت صابون یا دستمال را خیلی محکم روی پارچه‌ی کپک‌زده نکشید، چون کپک به عمق پارچه نفوذ می‌کند. دوم، آب را به اندازه‌ی کافی اضافه کنید، چون کپک با وجود آب اضافی زودتر رشد می‌کند. هدف شما پاک کردن کپک از پارچه است نه حمام کردن آن.

رطوبت اضافی پارچه را بگیرید و آن را خشک کنید. استفاده از سشوار به شما کمک می‌کند زودتر از شر رطوبت اضافی رها شوید. رطوبت اضافی پارچه را بگیرید و آن را خشک کنید. استفاده از سشوار به شما کمک می‌کند زودتر از شر رطوبت اضافی رها شوید.

  ثبت آگهی رایگان