در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز رایگان ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

مراقبت بعد از واژینو پلاستی

دوشنبه ۲۸ خرداد ۳ سلامت
  • تصویر شماره مراقبت بعد از واژینو پلاستی

در این مقاله از رشت گشت به بررسی مراقبت های بعد از واژینوپلاستی می پردازیم. واژینوپلاستی نوعی عمل جراحی است که برای تغییر شکل یا بازسازی واژن انجام می شود. این عمل می تواند به دلایل مختلفی انجام شود. مراقبت های بعد از واژینوپلاستی برای بهبودی کامل و کسب نتایج مطلوب از جراحی بسیار مهم است.

با تصمیم گیری برای انجام عمل واژینوپلاستی، ممکن است سوالاتی در مورد بهبودی بعد از واژینوپلاستی داشته باشید. جراحی جوانسازی واژن در دهه گذشته رایج‌تر شده است. بسیاری از افراد فواید جوانسازی واژن را کشف کرده اند و از نتایج آن راضی هستند.

در حالی که روند بهبودی واژینوپلاستی متفاوت است، اما انتظار می رود مرخصی استعلاجی از کار، استراحت از برنامه های ورزشی و حتی توقف موقت در زندگی جنسی خود نیاز داشته باشید.

 

گذراندن داوطلبانه این دوره نقاهت طولانی ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما درک این فرآیند می تواند به شما کمک کند قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این روش برای شما مناسب است، احساس آمادگی بیشتری داشته باشید. به طور کلی، جوانسازی واژن میزان رضایت بالایی دارد، می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد و به رفع عوارض پزشکی ناشی از ضربه، ژنتیک یا سن کمک کند.

واژینوپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی بر سفت کردن عضلات و بافت های واژن تمرکز دارد. گاهی اوقات این بافت ها در حین زایمان دچار پارگی یا کشیدگی می شوند و گاهی اوقات با افزایش سن تغییر شکل داده یا شل می شوند. این جراحی زیبایی زنان بازسازی کننده علاوه بر رفع آسیب ناشی از زایمان، می تواند به رفع عوارض پزشکی مانند مشکلات کف لگن و بی اختیاری ادرار نیز کمک کند. پس از بهبودی واژینوپلاستی، بسیاری از این مشکلات برطرف شده و می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و راحتی شما شود.

 

از آنجایی که زایمان می تواند عامل اصلی ایجاد ضربه و پارگی بافت های اطراف واژن باشد، تیم پزشکی شما احتمالاً توصیه می کنند قبل از انجام عمل، تا تکمیل خانواده خود صبر کنید. در زایمان، برخی از تغییرات در واژن موقتی و برخی دیگر دائمی هستند. اگر احساس می کنید در حال حاضر برای انجام واژینوپلاستی آماده هستید اما مطمئن نیستید که دوباره باردار شوید، توصیه می کنیم با متخصص زنان زایمان خود صحبت کرده و در مورد برنامه ریزی خانوادگی خود به طور مفصل صحبت کنید.

 

در طول دوره نقاهت چقدر درد انتظار داشته باشم؟

در طول عمل، به دلیل بیهوشی عمومی هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. در روزها و هفته های آینده، درد شما بیشتر به تورم، سوزش، حساسیت و کبودی مربوط می شود. بعد از عمل واژینوپلاستی، دردی که انتظار دارید بیشتر به صورت درد و ناراحتی خفیف توصیف می شود. به طور کلی، ما معمولاً توصیه می کنیم در زمان بهبودی فقط استراحت کرده و به خودتان سخت نگیرید.

 

برای مرخصی استعلاجی از کار، زمان کافی در نظر بگیرید و برای گذراندن زمان قابل توجهی در خانه آماده شوید. احساس درد یا تورم شدید غیرمعمول است و در صورت تجربه درد شدید، باید بلافاصله با متخصص خود مشورت کنید. این موضوع در صورتی که درد به مرور زمان افزایش یابد، به ویژه در هفته اول، نیز صدق می کند. اگر کمی ترشح یا خونریزی خفیف از ناحیه وجود دارد، نگران نباشید، اینها علائم طبیعی هستند که با گذشت هفته ها کاهش می یابد.

پس از عمل واژینوپلاستی 

بلافاصله پس از عمل، شما را به بخش ریکاوری منتقل می کنند، جایی که متخصصان روند بهبودی شما را تحت نظر خواهند داشت. به محض اینکه احساس بهبودی کردید، مرخص می شوید. بهبودی واژینوپلاستی را در خانه و با قرارهای ملاقات منظم برای اطمینان از روند بدون مشکل ادامه خواهید داد. در اتاق ریکاوری، می توانید اطلاعات دقیق در مورد مراقبت های بعد از عمل را با متخصص خود مرور کنید.

 

متخصص شما روش تمیز کردن و شستشو را به شما آموزش خواهد داد که باید برای مراقبت از ناحیه حساس و جلوگیری از عفونت به دقت رعایت کنید. پیروی دقیق از این دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی در هفته های آینده بسیار مهم است. اگر روش های جایگزین برای مراقبت های بعد از عمل را انتخاب کنید یا دستورالعمل های ارائه شده توسط متخصصان را نادیده بگیرید، ممکن است روند بهبودی را طولانی کنید یا احتمال عفونت یا عوارض را افزایش دهید.

 

در دو روز اول پس از عمل واژینوپلاستی، همچنان به استراحت طولانی در طول روز نیاز خواهید داشت، اما در بیشتر مواقع می توانید در خانه بلند شوید و قدم بزنید.

 

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی

۱ تا ۲ هفته اول بهبودی بعد از واژینوپلاستی

در طول دو هفته اول پس از عمل، به احتمال زیاد برای بهبودی نیاز به مرخصی استعلاجی از کار خواهید داشت. همچنین ممکن است لازم باشد در این مدت برای بررسی ناحیه از نظر تمیز کردن زخم و اطمینان از روند بهبودی، قرارهای ملاقات بعدی را تنظیم کنید.

 

در چند هفته اول، نشستن برای مدت طولانی همچنان ممکن است ناراحت کننده باشد و به شما توصیه می شود از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. اگر در هفته دوم بعد از عمل واژینوپلاستی امکان دورکاری دارید، صحبت با کارفرمای خود در مورد این گزینه مفید است.

 

ترکیبی از ایستادن، دراز کشیدن و نشستن برای شما راحت‌تر است و در خانه به راحتی قابل انجام است. اولویت دادن به گوش دادن به بدن و استراحت به اندازه نیاز است.  در این مرحله همچنان باید از رابطه جنسی خودداری کنید و باید این موضوع را به همسر خود اطلاع دهید. در طول این مدت، درد شما بیشتر به صورت سوزش و ناراحتی همراه با تورم و کبودی در ناحیه خواهد بود.

 

خواب و استراحت بهترین کاری است که می توانید برای بهبودی واژینوپلاستی در این مرحله اولیه انجام دهید. اگر تورم باعث ناراحتی می شود، می توانید با کمپرس سرد و هر دارویی که توسط جراح تجویز شده است، درد را کنترل کنید.

 

۴ تا ۶ هفته بعد از واژینوپلاستی

پس از چهار هفته بهبودی، ممکن است بتوانید برخی فعالیت های سبک را شروع کنید. در حالی که در چهار تا پنج هفتگی هنوز برای شروع دوباره رابطه جنسی زود است، اما پس از مشورت با متخصص خود، ممکن است بتوانید فعالیت های جنسی غیردخولی را امتحان کنید. همچنین می توانید پیاده روی های سبک و فعالیت های فیزیکی معمولی را دوباره شروع کنید.

 

از هر گونه فعالیتی که ممکن است ناحیه را تحریک کند، باید اجتناب شود. فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، کلاس های ورزشی، دویدن یا هر چیزی که ناحیه را تحریک می کند بهتر است بعد از بهبودی کامل انجام شود. معمولاً بعد از شش هفته می توانید به برنامه کاری کامل خود بازگردید، تمرینات را دوباره شروع کنید و رابطه جنسی با دخول را داشته باشید.

بعد از ۶ هفته بهبودی

بهبودی کامل از عمل جراحی به طور معمول حدود شش هفته طول می کشد. در هفته ها و ماه های بعد از آن، همچنان طبیعی است که برخی عوارض جانبی باقی بماند زیرا بدن شما به طور کامل بهبود می یابد و به حالت عادی باز می گردد.

از آنجایی که عضلات و بافت های داخل و اطراف واژن ترمیم می شوند، طبیعی است که همچنان دامنه حرکتی محدود، کمی درد و احتمالاً التهاب احساس کنید. در این مرحله می توانید با متخصص خود در مورد شروع فعالیت هایی برای کمک به خشکی یا درد، مانند یوگا، پیلاتس یا سایر تمرینات سبک صحبت کنید تا به شما کمک کند دوباره احساس بهتری داشته باشید.

 

نکات مراقبتی بعد از واژینوپلاستی

بهترین توصیه برای بهبودی بعد از واژینوپلاستی را جراح زنان شما خواهد داد. هر توصیه ای که آنها ارائه می دهند باید بر سایر روش های جایگزین اولویت داشته باشد. داروهایی برای مدیریت علائم درد به شما داده می شود و باید طبق دستور مصرف کنید. با این حال، چند راه ساده برای مدیریت درد و کمک به بهبودی شما وجود دارد.

 

روش‌های ساده‌ای مانند پوشیدن لباس‌های راحت در دوران نقاهت می‌تواند بسیار مفید باشد. لباس‌های گشاد، شلوارهای راسته و پوشیدن لباس زیر راحت. همچنین برای جلوگیری از عفونت، تمیز نگه داشتن ناحیه در طول بهبودی مهم است.

 

ممکن است برای جلوگیری از باکتری، پماد آنتی بیوتیکی برایتان تجویز شود که نیاز به استفاده روی برش ها و نواحی اطراف آن دارد. در مورد نحوه استفاده از آن و دفعات مصرف پماد آنتی بیوتیک، دستورالعمل هایی به شما داده خواهد شد.

 

توصیه می شود جراحی واژینوپلاستی را پس از اتمام دوره قاعدگی خود انجام دهید تا روند بهبودی را آسان تر کند. همچنین به بیماران توصیه می شود که بلافاصله پس از جراحی از استفاده از تامپون خودداری کنند، زیرا ممکن است بخیه ها را تحت تاثیر قرار دهند. به جای تامپون، بیماران می توانند از پد بهداشتی استفاده کنند.

 

خطرات و ریسک های واژینوپلاستی

مانند هر عمل پزشکی دیگری، واژینوپلاستی نیز با خطرات ذاتی همراه است.

از دست دادن حس، ایجاد اسکار، درد و عفونت همگی عوارض جانبی یا عوارضی هستند که می توانند از این عمل جراحی ناشی شوند. از آنجایی که هر عمل جراحی همیشه با ریسک همراه است، ما به شدت توصیه می کنیم که توصیه های مراقبت های بعد از عمل واضح و موثر ارائه دهیم، جلسات پیگیری را تنظیم کنیم.

 

سوالات متداول درباره مراقبت های از واژینوپلاستی

1. چه مدت طول می کشد تا بعد از واژینوپلاستی بهبود یابم؟

بهبودی کامل از واژینوپلاستی به طور معمول حدود شش هفته طول می کشد. با این حال، ممکن است تا چند ماه پس از عمل، عوارض جانبی خفیفی مانند درد، تورم و ناراحتی را تجربه کنید.

 

2. آیا واژینوپلاستی دردناک است؟

در طول خود عمل، شما بیهوش خواهید شد و هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. در چند روز اول بعد از عمل، احتمالاً درد، تورم و ناراحتی را تجربه خواهید کرد. پزشک شما برای کمک به مدیریت درد شما دارو تجویز می کند.

 

3. چه نوع فعالیتی را باید بعد از واژینوپلاستی محدود کنم؟

شما باید به مدت شش هفته از هر گونه فعالیت شدید، از جمله بلند کردن اجسام سنگین، ورزش و رابطه جنسی خودداری کنید. همچنین باید از حمام کردن در آب گرم، استفاده از وان و استخر خودداری کنید.

 

4. چه زمانی می توانم رابطه جنسی را بعد از واژینوپلاستی از سر بگیرم؟

شما باید به مدت شش هفته از رابطه جنسی خودداری کنید. پس از این مدت، باید به تدریج رابطه جنسی را دوباره شروع کنید و به بدن خود گوش دهید. اگر در حین رابطه جنسی درد یا ناراحتی را تجربه کردید، باید فعالیت را متوقف کرده و با پزشک خود صحبت کنید.

 

5. چه نوع عوارض جانبی ممکن است بعد از واژینوپلاستی تجربه کنم؟

برخی از عوارض جانبی شایع واژینوپلاستی عبارتند از: درد ، تورم ، کبودی ، خونریزی ،  عفونت، بی حسی ، اسکار ، خشکی واژن ،  درد هنگام رابطه جنسی

 

6. اگر بعد از واژینوپلاستی عوارض جانبی را تجربه کنم، چه باید بکنم؟

اگر بعد از واژینوپلاستی هر گونه عوارض جانبی را تجربه کردید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

 

7. آیا واژینوپلاستی دائمی است؟

نتایج واژینوپلاستی دائمی است. با این حال، مهم است که برای حفظ نتایج خود، یک سبک زندگی سالم را حفظ کنید. این شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و حفظ وزن سالم است.

 

سخن پایانی

واژینوپلاستی می تواند یک عمل جراحی که زندگی را تغییر می دهد برای بسیاری از زنان باشد. این می تواند به افزایش اعتماد به نفس، بهبود زندگی جنسی و در نهایت منجر به احساس رضایت بیشتر از بدن فرد شود. با این حال، مانند هر عمل جراحی، مهم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام آن، خطرات و مزایای واژینوپلاستی را به دقت در نظر بگیرید.

 

اگر در حال بررسی واژینوپلاستی هستید، حتما با یک جراح واجد شرایط که تجربه زیادی در این روش دارد مشورت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید که آیا این روش مناسب شما است یا خیر و می توانند در مورد تمام سوالات و نگرانی های شما پاسخ دهند.

با مراقبت و برنامه ریزی دقیق بعد از عمل، می توانید از بهبودی ایمن و موفق و لذت بردن از نتایج طولانی مدت مثبت واژینوپلاستی خود اطمینان حاصل کنید.

 

  ثبت آگهی رایگان