در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

سیاه نشدن آب سیب

یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱ تغذیه
  • تصویر شماره سیاه نشدن آب سیب
  • تصویر شماره سیاه نشدن آب سیب
  • تصویر شماره سیاه نشدن آب سیب
  • تصویر شماره سیاه نشدن آب سیب

دقیقه پس از گرفتن آب سیب، با اکسیژن هوا واکنش خواهد داد و رنگ آن تغییر خواهد کرد. پس باید سریع آن را نوشید، ولی اگر بخواهید مدت آن را بیشتر کنید، ما در اینجا چند راهکار برای شما آورده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید. با ما همراه باشید.

از آب و نمک استفاده کنید

1/8 قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب حل کنید. آنگاه برش های سیب را اضافه کنید، بگذارید چند دقیقه بماند بعد آبکش کنید. بعد از آبکشی، برش ها را زود در آب شیرین بشویید تا میوه ها شور نشوند و بعد آب بگیرید.

سیب ها را در آب معمولی بریزید

پیش از آبگیری، سیب ها را در آب معمولی بریزید. مهمترین کاری که می توانید برای پیشگیری از سیاه شدن آب سیب انجام دهید این است که قرار گرفتن سیب های برش خورده در معرض هوا را کم کنید و ساده ترین راه برای انجام این کار این است که برش های سیب را در ظرف پر از آب نگهداری کنید. تا جایی که برش ها تا بالای آب شناور می شوند، یک حوله کاغذی تمیز روی آن بگذارید. شیوه دیگر این است که برش های سیب را در کیسه های زیپ دار با فشار هوا قرار دهید. هیچ یک از این تکنیک ها به مواد اضافی احتیاج ندارند، و هر دو برای جلوگیری از تیره شدن سیب ها بسیار عالی است.

آب مرکبات یا آناناس

برای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب می توانید از آب مرکبات هم استفاده کنید. آنها دارای اسید سیتریک هستند که واکنش شیمیایی را کند می کند و از قهوه ای شدن آن پیشگیری می کند. ولی دو راه برای استفاده از آب میوه برای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب وجود دارد:

 

- می توانید دو قاشق غذاخوری آب میوه را به آب اضافه کنید و برش های سیب را آغشته کنید.

- می توانید به راحتی یک لیمو را فشار دهید یا آن را مستقیماً روی سطح یک سیب خرد شده قرار دهید. فقط عیب استفاده از این راه این است که آب آن قدری طعم لیمو می دهد.

علت اینکه آب لیمو از تیره شدن آب سیب جلوگیری می کند این است که آب لیمو دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان است و ویتامین C به کاهش سرعت اکسیداسیون کمک می کند.

آب و عسل

دو قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب بریزید و برش های سیب خود را به مدت 30 ثانیه در این مخلوط خیس کنید و آنگاه آب آن را بگیرید. این کار به این علت است که ترکیبی در عسل وجود دارد که آنزیم اکسیداسیون را متوقف می کند. همچنین، این یکی از راه هایی است که مزه سیب را عوض نمی کند.

  ثبت آگهی رایگان