در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

دیدنی های سیاهکل

دوشنبه ۱۱ دی ۲ گردشگری
  • تصویر شماره دیدنی های سیاهکل
  • تصویر شماره دیدنی های سیاهکل
  • تصویر شماره دیدنی های سیاهکل
  • تصویر شماره دیدنی های سیاهکل

دیدنی های سیاهکل به دلیل وجود جاذبه های طبیعی و همچنین قدمت این منطقه دارای جذابیت بسیار بالایی است. سیاهکل در شرق گیلان واقع شده و حدود یک ساعت از اقامتگاه بومگردی گیلمار فاصله دارد.

دیدنی های سیاهکل

  • جاده جنگلی سیاهکل

دیدنی های سیاهکل

جاده سیاهکل دیلمان یکی از جاده‌های زیبا و مسخ کننده شمال ایران و از جاهای دیدنی سیاهکل است. در جاده جنگلی « سیاهکل » به دیلمان هرچه به سمت جنوب بروید، از رطوبت هوا کاسته می‌شود و در مسیر کوهستانی ارتفاع می‌گیرد. این مسیر ۵۰ کیلومتری، از شالیزارهای سرسبز برنج شروع می‌شود، از جنگل های انبوه می‌گذرد و در انتها از ییلاق‌های سرسبز سر در می‌آورد.

داخل جنگل چشمه‌ها و آبشارهای زیبایی در کنار پوشش درختانی چون ممرز، افرا، انجیلی، لرگ وجود دارد. در اطراف این جنگل به وسیله منابع طبیعی برای استراحت و امکاناتی از قبیل منقل‌های بتونی برای کباب، سرویس بهداشتی و آب لوله‌کشی قرار دارد.

 

  • آبشار لونک

دیدنی های سیاهکل

آبشار لونک در ۲۲ کیلومتری جنوب سیاهکل قرار دارد. با دو آبشار، این مجموعه ۲۰ متر عرض و ۶ متر ارتفاع دارد و در نهایت به رودخانه شیم می‌ریزد. در فصول بهار و پاییز میزان آب در این مجموعه آبشارها حداکثر میزان خود است. در تابستان مقدار آب آن کمتر است. هنگام افزایش آب، دو آبشار به یک‌دیگر می‌پیوندند و چشم‌اندازی زیبا را خلق می‌کنند. آبشار لونک از دیدنی های سیاهکل محسوب می‌شود که از جمله امکانات رفاهی و تفریحی در نظر گرفته‌شده در این منطقه می‌توان به منقل های بتونی کباب، سرویس بهداشتی و آب لوله‌کشی اشاره کرد.

  • تی تی کاروانسرا

دیدنی های سیاهکل

کاروانسرای تی تی، از جاهای دیدنی سیاهکل و یکی از بناهای تاریخی استان گیلان، با چندین قرن قدمت است. بنایی واقع در یکی از مناطق مرتفع و خوش‌آب‌وهوای سیاهکل که با بازدید از آن، می‌توان به گذشته سفر کرد. این کاروانسرا شبیه به قلعه‌های تاریخی و خزه گرفته اروپا می باشد. زیرا تمام دیوارهای قلوه سنگی آن‌ مملو خزه است.

  • چشمه های آب معدنی غازی گوابر و خورتاب

دیدنی های سیاهکل

در منطقه کوهستانی غازی گوابر و همچنین خورتاب چندین چشمه آب طبیعی وجود دارد که به عنوان یکی از مکان های دیدنی سیاهکل به شمار می‌روند.

البته با توجه به توپوگرافی خاص و کوهستانی بودن چشمه غازی گوابر امکان توسعه این چشمه محدود است. بیشتر افراد محلی و کشاورزان روستا از آب گوارای این چشمه استفاده می‌کنند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به سیاهکل

حال که از گشت‌وگذار لذت برده‌اید و روز را به پایان رسانده‌اید، باید برای اقامت تان نیز فکری بکنید. امکان کمپینگ در سیاهکل وجود دارد. همچنین می توانید برای دیدن سایر مناطق دیدنی گیلان، همچون قلعه رودخان و ماسوله ، به سمت فومن بروید و در شفت از اقامتگاه بومگردی گیلمار دیدن فرمایید و پس از صرف یک غذای دلچسب و خوشمزه، شب را در آنجا اقامت کنید و از تفریحات داخل بومگردی نیز لذت ببرید.

  ثبت آگهی رایگان