در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

کباب ترش گیلانی

شنبه ۲ دی ۲ آشپزی
  • تصویر شماره کباب ترش گیلانی

کباب ترش گیلانی

کباب ترش گیلانی یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی می باشد. برای مشاهده این آموزش آشپزی شمالی در ادامه با وب سایت گردشگری گیلمار همراه باشید.

کباب ترش گیلانی

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت راسته گوساله ۶۰۰ گرم
مغز گردو ۱ پیمانه
رب انار ترش ½ پیمانه
پیاز ۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۱ عدد متوسط
سیر ۱ حبه
چوچاق یا نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت کباب ترش

مرحله اول

برای تهیه کباب ترش شمالی ابتدا گوشت گوساله را مانند کباب چنجه خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و پس از رنده کرده به کاسه حاوی گوشت اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به همراه سیر رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مغز گردو را با آسیب یا  هاونگ پودر می کنیم و به کاسه می افزاییم. حالا چوقاق را خرد می کنیم و به همراه رب انار و کمی فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را با دست زیر و رو می کنیم تا به طور کامل به خورد گوشت بروند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت گوساله  کاملا نرم و طعم دار شود.

کباب ترش گیلانی

مرحله چهارم

نکته مهم در مورد نرم تر شدن و لذیذ تر شدن کباب ترش رستورانی همین است که به مدت طولانی در مواد قرار می گیرد. پس از گذشت ۲۴ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس کمی نمک اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله منتقل زغال را با زغال های یکدست روشن آماده می کنیم و در ادامه مشغول به سیخ کشیدن گوشت می شویم. پس از اینکه به سیخ کشیدن گوشت به پایان رسید، سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم.

مرحله ششم

این کباب اصلا نیاز به باد زدن ندارد، چون باد زدن باعث سوختن روی کباب و خام ماندن مغز آن می شود. برای پختن کباب ترش باید با صبر و حوصله بالای سر منقل بایستیم و سیخ ها را به صورت مداوم بچرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند.

مرحله هفتم

در میان پخت کباب ها می توانیم در صورت تمایل چند سیخ گوجه فرنگی و فلفل سبز هم به سیخ بکشیم و در کنار کباب ها بپزیم. در پایان کباب ها را به همراه گوجه کبابی و فلفل کبابی در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه کته قالبی سرو می کنیم.

کته قالبی شمالی

این کباب خوشمزه را در شمال به صورت سنتی به همراه کته قالبی سرو می شود، اگر شما هم تمایل دارید که کباب ترش خود را به روش شمالی سرو کنید می توانید برای تهیه کته قالبی به روش رستورانی مطلب زیر را مطالعه نمایید.

با مطالعه طرز تهیه کباب ترش گیلانی که در این مقاله از گیلمار بیان شد می‌توانید این کباب خوشمزه ترش گیلانی اصیل  خوشمزه‌ای را تهیه کنید. نوش جان

  ثبت آگهی رایگان