در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

مشتری مداری

یکشنبه ۱۲ آذر ۲ علمی
  • تصویر شماره مشتری مداری

مشتری مداری

مشتری مداری یک رویکرد و فلسفه تجاریست که مشتریان و نیازهایشان را در مرکز ارزش ها و اهداف سازمان قرار داده و تصمیمات سازمانی را با در نظر گرفتن نیازها و خواسته های آنها اتخاذ می کند. امروزه سازمان هایی که از مدل نوین کسب و کار به عنوان الگویی برای دستیابی به رشد اقتصادی و موفقیت تجاری استفاده می کنند، همواره درصدد شناخت مشتریان و ارائه پاسخی مناسب به نیازهای آنها هستند.

برای شرکت های مشتری مدار، اولویت مشتری است در حالی که شرکت های محصول محور که از رویکرد فروش مدار استفاده می کنند نیازها و خواسته های شرکت را در اولویت قرار داده و توجهی به خواسته های مشتری ندارند.

کسب و کارهایی که همواره منافع سازمانی را در صدر اولویت تصمیمات خود قرار داده و مشتریان و خواسته هایشان را نادیده می گیرند، در بازارهای رقابتی متحمل شکست سنگین می شوند. آنها با نادیده گرفتن مشتری مداری، بزرگترین سرمایه کسب و کار خود را از دست می دهند.

فراموش نکنیم امروزه کسب و کارها با طیف جدیدی از مشتریان مواجه هستند که می دانند چه می خواهند. آنها قبل از هر خرید به خوبی تحقیق می کنند، کالا و یا خدمات مورد نظر خود را به دقت بررسی می کنند و آنگاه برای خرید کردن به فروشندگان مراجعه کرده و از میان آنها یکی را انتخاب می کنند. دقت کنید امروزه خریداران هستند که فروشندگان را انتخاب می کنند. اگر نیازها و خواسته های مشتریان را نادیده بگیرید، هرگز از سوی آنها انتخاب نخواهید شد. اینجاست که با معنا و مفهوم مشتری مداری بهتر آشنا می شوید.

مشتری مداری

کسب و کارهای مشتری مدار همواره از خود سوال می کنند :

چه چیزی مشتریان را خوشحال تر می کند؟

مشتریان چه نیازها و خواسته هایی دارند؟

مشتریان چه محصولات و خدماتی می خواهند؟

ما چگونه می توانیم به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم؟

چگونه مشتریان وفادار بسازیم؟

اهمیت مشتری مداری چیست؟

نتیجه نهایی این کار ، سودآوری بیشتر است که توسعه و پیشرفت سازمانی را در بلند مدت به دنبال دارد. در اینجا به چند مورد از مهمترین دستاوردهای مشتری مداری اشاره می کنیم :

مشتری مداری

  • وفادارسازی مشتریان

توجه ویژه به مشتریان و ایجاد ارتباط بلند مدت موثر با آنها، رضایتمندی شان را جلب کرده و وفاداری آنها را به کسب و کار شما افزایش می دهد. فراموش نکینم یک از مهمترین سرماسه های هر شرکتی مشتریان وفادار آن هستند.

 

مشتریان وفادار مبلغ بسیار خوب و تاثیرگذاری برای کسب و کار شما هستند. این فرآیند باعث می شود آنها محصولات شما را به تعداد بیشتری از مصرف کنندگان پیشنهاد کنند و هر روز بر تعداد مشتریان شما بی افزایند. هر چقدر تعداد سرنخ ها و مشتریان راغب شما بیشتر باشد، احتمال فروش نیز بیشتر می شود.

مشتریان وفادار که نتیجه عملیات مشتری مداری هستند برای مدت طولانی تری از یک کسب و کار خرید می کنند که نتیجه آن افزایش ارزش طول عمر مشتری ( CLV ) است. بنابرای مشتری مداری، سودآوری کسب و کار را افزایش داده و رشد اقتصادی را برای شما رقم می زنند.

 

  • تسهیل در برندسازی

مشتری مداری کمکی شایانی به برندینگ و برندسازی می کند. مشتریانی که از محصولات و خدمات شما رضایت داشته باشند، صدای کسب و کار شما در بازار خواهند بود. آنها برای شما رایگان تبلیغ می کنند و صدای اعتبار شما را به گوش سایر مشتریان و مصرف کنندگان بازار می رسانند.

موسسه پایشگران پارسیان با بیش از یک دهه تجربه در زمینه آموزش و مشاوره و برنامه ریزی کسب و کار در کنار شماست.

جهت اطلاع از سایر برنامه های آموزشی موسسه پایشگران پارسیان از لیست دوره ها دیدن فرمایید.

از صفحه اینستاگرام هولیدنگ پایشگران پارسیان دیدن فرمایید.

  ثبت آگهی رایگان