در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

روش های جذب مشتری

شنبه ۱۱ آذر ۲ علمی
  • تصویر شماره روش های جذب مشتری

روش های جذب مشتری

روش های جذب مشتری ، مهمترین برنامه ریزی می بشد که هر سازمان و بنگاه اقتصادی باید برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. همه کسب و کارها از مغازه ها و فروشگاه ها گرفته تا شرکت ها و سازمان ها همواره در جست و جوی مشتری هستند. روش های گوناگون را به کار می گیرند تا بتوانند بر تعداد مشتری های خود اضافه کنند. یک کسب و کار با مشتری هایش جان می گیرد و پیشرفت می کند. کسب و کاری که مشتریانش از آن روی بر می گردانند زمانی به طول نمی کشد که طعم تلخ ورشکستگی را می چشد.

سوال هایی هست که همیشه ذهن صاحبان کسب و کارها را مشغول می کند. روش های جذب مشتری چیست؟ چطور مشتری پیدا کنیم؟

تمایل به توسعه و پیشرفت و ترس از ضرر و زیان، صاحبان مشاغل و مدیران کسب و کارها را به فکر وا می دارد تا به واسطه روش های گوناگون بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. من در این مقاله سعی دارم شما را با چند روش موثر آشنا کنم تا با به کاری گیری آنها در جذب و یافتن مشتری بهتر عمل کنید.

روش های جذب مشتری

راهکارهای جذب مشتری

1) با مشتریان قدیمی تان که اکنون از شما خرید نمی کنند تماس بگیرید.

می توانید مشتریان قدیمی که شما را فراموش کرده و خرید خود را از شما متوقف کرده اند مجدد برگردانید و انگیزهای های خرید را در آنها ایجاد کنید. آنها کسب و کار شما را خوب می شناسند، با محصولات شما آشنا هستند و اگر با آنها ارتباط بگیرید و دلایل عدم خریدشان را جویا شوید، با یافتن راه کاری موثر برای جلب رضایتمندی شان می توانید آنها را برای خرید مجدد متقاعد کرده و به مشتری های وفادار تبدیلشان کنید.

روش های جذب مشتری

2) با  کسب و کارهای مکمل همکاری کنید.

اگر مشاغلی را می شناسید که با مشتری هایی از جنس مشتری های شما در ارتباط هستند با آنها ارتباط بگیرید و پیشنهاد همکاری دهید. همکاری را دو سویه کنید. ذینفع این همکاری باید هر دو طرف باشند. راهی پیدا کنید که آنها بتوانند شما را به مشتریان خود پیشنهاد کنند و یا محصولاتی شما را معرفی کنند.

 

برای مثال اگر شما در زمینه فروش آنلاین لباس فعالیت می کنید می توانید با افرادی همکاری داشته باشید که در زمینه فروش آنلاین کیف و کفش فعالیت می کنند. یکی از راه های این همکاری، ارائه تخفیف های ویژه به مشتری های یکدیگر است.

 

3) از مشتری های خود بخواهید شما را به دوستانشان معرفی کنند.

بدون شک یکی از بهترین راه های تبلیغاتی، تبلیغات دهان به دهان است. این روش تعداد زیادی مشتری برای شما جذب خواهد کرد. اگر مشتری ها شما را به دیگران معرفی کنند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که آنها به شما مراجعه کرده و از شما خرید کنند. ما همواره تحت تاثیر صحبت ها و پیشنهادات اطرافیان خود هستیم. هرگاه آنها خریدی انجام می دهند اگر از آن رضایت داشته باشند و به ما پیشنهاد کنند ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهند.

 

4) تبلیغات محیطی هوشمندانه انجام دهید.

تا از اثرگذاری یک شیوه تبلیغاتی مطمئن نشدید روی آن سرمایه گذاری هنگفت نکنید. ابتدا محل تجمع مشتری های خود را بیابید. سپس تبلیغات خود را در محیطی اجرا کنید که بیشترین تعداد از مشتری های شما در آنجا حضور دارند. یک تبلیغات محیطی موفق می تواند تعداد زیادی مشتری به جمع مشتریان شما اضافه کند.

 

5) همایش ها، سمینارها و رویدادهای حضوری و آنلاین با موضوعات آموزشی خوب و کاربردی برگزار کنید.

افراد علاقمند به حرفه خود را بیابید. اگر بتوانید آنها را در یک محل جمع کنید آنگاه فرصت خوبی برای معرفی کسب و کار و محصولات خود به دست می آورید. کافیست آنها را متوجه مزایا و کاربردهای خدمات خود کنید. اگر آنها بتوانند با محصولات شما نیازی را از خود برطرف کنند، مشتری های خوبی برای شما خواهند شد.

روش های جذب مشتری

6) بازاریابی هدفمند را جدی بگیرید. بازارهای مناسب و پربازده را پیدا کنید.

سپس یک شیوه بازاریابی مناسب و درست انتخاب کنید.. بازاریابی فرصت خوبی به شما می دهد تا مشتری خود را به درستی شناسایی و نیازهای او را درک کنید. بررسی کنید چه افرادی به خدمات شما نیاز دارند؟ محصول شما چه نیازی از آنها را بر طرف می کند؟ آنگاه به سراغ آنها بروید. احتمالا مشتری شما حتی نمی داند که نیازی دارد، شما هستید که باید به او یادآوری کنید. آنگاه مه از نیازش مطلع شد، محصولتان را راهی برای پاسخ به نیازهای او معرفی کنید. بازاریابی بسیار فراگیرتر از این چند جمله ایست که درمورد آن صحبت کردم.

 

7) برای مشتری های جدید تخفیفات ویژه و حتی هدایای رایگان در نظر بگیرید.

اگر از کیفیت و قیمت محصولات خود مطمئن هستید کافیست زمینه ای را برای مشتریان فراهم کنید که آنها حداقل یکبار از شما خرید کنند. آنگاه با ارائه خدمات خوب می توانید آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید و وفاداری آنها را به خود بیشتر کنید.

 

8) محتواهای خوب و کاربردی آماده کنید. یکی از راه های بسیار موثر برای جذب مشتری، پاسخ به سوالات آنهاست.

ما امروزه اگر سوالی داشته باشیم به راحت ترین روش ممکن، جواب آن را در گوگل پیدا می کنیم. در هر حرفه ای که فعالیت می کنید با تولید محتواهای صحیح، مناسب و کاربردی می توانید علاوه بر پاسخ به سوالات آنها اعتمادشان را جلب کرده و از آنها مشتری بسازید.

 

9) در شبکه های اجتماعی خدمات و محصولتان را معرفی کنید.

این روزها یکی از محل های اجتماع مردم در شبکه های اجتماعی است. هرجایی که تعداد زیادی از مصرف کنندگان حضور دارند فرصتی خوبی برای جذب مشتری و معرفی کسب و کار است. اگر بتوانید صدای برند خود را به گوش آنها برسانید و آنها را با خود آشنا کنید در جذب مشتری موفق خواهید بود. آنها احتمالا نیازهای خود را می شناسند اما نمی دانند محصولات شما می تواند در رفع این نیازها به آنها کمک کند. بنابراین کافیست شما را بشناسند تا مشتری شما شوند.

 

10) برندینگ را جدی بگیرید.

یک برندسازی خوب و مناسب، مشتری های زیادی را در بلند مدت برای شما جذب می کند. برندسازی نتیجه یک پروسه بلند مدت است و هرگز متوقف نمی شود. امروزه برندهای زیادی از جمله برند اپل را می توانید ببینید که مشتری هایش بدون اینکه تبلیغاتی از آن بینید اقدام به خرید محصولات آن می کنند.

موسسه پایشگران پارسیان با بیش از یک دهه تجربه در زمینه آموزش و مشاوره و برنامه ریزی کسب و کار در کنار شماست.

جهت اطلاع از سایر برنامه های آموزشی موسسه پایشگران پارسیان از لیست دوره ها دیدن فرمایید.

از صفحه اینستاگرام هولیدنگ پایشگران پارسیان دیدن فرمایید.

  ثبت آگهی رایگان