در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

سورتمه تالش

پنجشنبه ۲ آذر ۲ گردشگری
  • تصویر شماره سورتمه تالش

سورتمه تالش

سورتمه تالش یک جای هیجان‌انگیز برای تفریح و خوشگذرانی‌ست اما باید بگوییم که فقط از هیجانش بهتان خوش نمی‌گذرد بلکه با دیدن طبیعت اطراف سورتمه هم هیجان‌زده می‌شوید. حقیقتا سورتمه تالش در طبیعتی زیبا ساخته شده که خودش یک جاذبه توریستی باحال و دیدنی است. پس اگر به گیلان سفر کردید توی برنامه‌های گردشی‌تان علاوه بر اقامت و تفریح در بومگردی گیلمار ، به این‌جا هم فکر کنید.

سورتمه تالش

همه چیز درباره سورتمه تالش

سورتمه تالش یکی از باحال‌ترین سورتمه‌های ریلی کشور است که طول مسیر آن 1 کیلومتر و 55 متر است. این سورتمه در سال 89 به بهره‌برداری رسیده است و از همان سال به یکی از تفریحات هیجان‌انگیز محبوب در تالش تبدیل شده.

آدرس و ساعت کاری ؛ کجا و کی بریم خوش‌گذرانی؟

سورتمه تالش در این شهر و در انتهای خیابان جعفر طیار و در میان پارک جنگلی سیاهداران قرار دارد.

ساعت کاری سورتمه تالش در بهار و تابستان از 8 صبح تا ساعت 8 شب است و در پاییز و زمستان از 8 صبح تا 6 عصر.

قیمت بلیط سورتمه تک نفره 35 هزارتومان و دونفره 45 هزارتومان است.برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

شماره تماس سورتمه تالش: 01344226755

 

یه‌ کم از خود سورتمه تالش بگو

این سورتمه ریلی دو خط ریلی مستقیم و مارپیچ دارد که نوع مارپیچ آن هیجان‌انگیزتر است. جوان‌ترها و کسانی که به طور کلی به هیجان بیشتر علاقه دارند معمولا مسیر مارپیچ را انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید که سرعت در این مسیر ریلی سورتمه تا 400 کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.

اما پارک جنگلی سیاهداران تنها به دلیل سورتمه ریلی‌اش محبوب نیست. در قسمتی از این پارک مرال یا گوزن قرمز ایرانی نگهداری می‌شود که دیدنش برای دوستداران حیوانات خیلی جذاب است. البته خوب است بدانید که نباید به این حیوانات باشکوه غذا بدهید.

اما برگردیم به سورتمه تالش. این مجموعه تفریحی امکانات رفاهی‌ای مانند رستوران، آلاچیق، فروشگاه و سرویس بهداشتی دارد.

اگر گذرتان به تالش افتاد و دنبال هیجان و سرعت در دل طبیعتی زیبا با چشم‌اندازهایی نفسگیر در جوار مرال‌ها می‌گردید حتما به سورتمه تالش سر بزنید.

 

بقیه جاهای دیدنی‌ تالش ؛ تا این‌جا خوش گذشت، دیگه کجا بریم؟

همانطور که اشاره کردیم تالش دیدنی‌های زیادی دارد. این شهر تاریخی که زادگاه قوم باستانی کادوس‌ها بوده است طبیعتی بکر و شگفت‌انگیز دارد که حتی برای گیلانی‌ها هم بدیع و جالب است. حالا چندتا از آن‌ها را برایتان معرفی می‌کنیم.

پارک جنگلی گیسوم

سورتمه تالش

در نزدیکی شهر تالش یکی از مشهورترین جاذبه‌های منطقه است.

این پارک جنگلی تلاقی جنگل و دریاست و مناظر جالبی در آن خلق شده است. از خود جاده منتهی به گیسوم هم غافل نباشیم که با درختان سر به فلک کشیده از دو طرف احاطه شده و یکی از زیباترین جاده‌های کشور به وجود آمده است.

جنگل و دریا هرکدام به تنهایی می‌توانند بسیاری از گردشگران را به سمت خود بکشانند. حالا در گیسوم این دو جاذبه گردشگری به هم پیوند خورده‌اند و مکانی رویایی را ایجاد کرده‌اند.

دریاچه سراگاه

در نزدیکی تالش یکی دیگر از جاهای دیدنی این شهر است. دریاچه سراگاه در دل طبیعتی زیبا قرار دارد و مکان مناسبی برای پیکنیک یا کمپ کردن است.

ییلاق سوباتان

سورتمه تالش

در ارتفاعات تالش طبیعت، چشم‌انداز و آب و هوایی بی نظیر دارد. این روستا بر فراز ابرها واقع شده و در فصل بهار و تابستان بیشتر اوقات عصرها مه‌آلود می‌شود.

سوباتان یک سکونتگاه دائمی نیست و در فصل‌های گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر در گرمای طاقت فرسای تابستان به دنبال پناهگاهی بکر می‌گردید حتما سوباتان تالش را مدنظر داشته باشید.

یک نکته ویژه در رابطه با سوباتان اینکه اگر به کباب چنجه گوسفندی علاقه دارید می‌توانید بهترین کباب عمرتان یا یکی از بهترین کباب‌های عمرتان را در سوباتان بخورید. کافی است به یکی از کبابی قصابی‌های سوباتان بروید و نوش جان کنید.

اما سوباتان جاذبه دیگری هم دارد که شهرت جداگانه‌ای برای خودش دست و پا کرده است؛ غار سوباتان. جالب است که باورهای خرافی و راز و رمزآلود در رابطه با غار بین اهالی سوباتان وجود دارد.

برخی از اهالی متقدند که این غار طلسم شده است. شما ولی نترسید از این غار و فکر کنید نهایتا کمی هیجان به سفرتان اضافه می‌شود و خب بد هم نیست؟ هست؟

نتیجه گیری

راستی تالش از شمال به آستارا راه پیدا می‌کند و می توانید یک روز خود را به گشت و گذار در آستارا و خرید کردن بپردازید. این‌جا گاهی اجناس خوبی با قیمت مناسب پیدا می‌کنید که فکرش را هم نمی‌کنی. ساحل و دریای آستارا هم دیدنی‌ست و می توانید بعد از خرید لب دریا آرامش بگیرید و بعد به خانه برگردید. البته این را هم جا انداختم که بگویم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آستارا پیدا خواهید کرد پس یک روز کامل را برای بازارگردی‌تان کنار بگذارید.

ما در مجموعه اکولوژ گیلمار ، هر روزه میزبان تعداد زیادی از مسافران عزیزهستیم. اگر قصد دارید در مکانی دنج استراحت کنید و به کلیه موارد رفاحی و تفریجی دسترسی داشته باشید، بهترین راه اقامت در اکولوژ گیلمار است. گیلمار با سورتمه تالش تنها نیم ساعت فاصله دارد.

  ثبت آگهی رایگان