در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

بهترین زمان سفر به شیراز

شنبه ۲۲ مهر ۲ گردشگری
  • تصویر شماره بهترین زمان سفر به شیراز
  • تصویر شماره بهترین زمان سفر به شیراز
  • تصویر شماره بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز

شهر شیراز، پایتخت استان فارس و یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است. این شهر با تاریخچه بیش از ۷۰۰۰ سال، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان بوده و در طول تاریخ به‌عنوان پایتخت بسیاری از حکومت‌های مختلف شناخته می‌شود.

این شهر دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است که از جذاب‌ترین آن‌ها می‌توان به باغ ارم، مسجد نصیرالملک، قصر کريم خان زند، حافظیّه، سعدیّه، مقبره خواجوی كريم الدين و باغ دلگشا اشاره کرد.

 

به این ترتیب می‌توان گفت، این شهر با دارا بودن آب و هوای معتدل در بهار و تابستان، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. بنابراین باتوجه به موارد ذکر شده بهتر است قبل از سفر به این شهر در فصول پرطرفدار، برای رزرو هتل در بهترین هتل های شیراز اقدام کنید. به‌منظور انجام این کار می‌توانید از وبسایت‌های مخصوص رزرو هتل استفاده کنید که از معتبرترین این وبسایت‌ها می‌توان به اسنپ تریپ اشاره کرد.

بهترین زمان برای سفر به شیراز از لحاظ آب و هوا

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، بهترین زمان برای سفر به شیراز، فصل بهار (به‌خصوص ماه‌های نزدیک به تابستان) است، چون در این زمان هوا بسیار دلپذیر و خنک است و دماها در حدود 20-25 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. همچنین در این فصل، باغ‌ها و پارک‌های شیراز با رنگ‌های مختلف و خاصی زیبا می‌شوند. اما باید توجه داشت که در فصل بهار، شیراز پر از گرد و غبار است و ممکن است بارش باران نیز رخ دهد.

 

بهترین زمان برای سفر به شیراز از لحاظ هزینه

بهترین زمان برای سفر به شهر شیراز از لحاظ هزینه، معمولاً در فصل بهار، بین اردیبهشت و خرداد و در فصل پاییز، بین مهر و آبان است. در این فصل‌ها هوا بسیار خنک است و تعداد گردشگران نیز به نسبت کمتر است، بنابراین قیمت‌ها نسبت به فصل تابستان کاهش می‌یابد. همچنین، در این فصول معروف‌ترین جشنواره‌های شیراز برگزار می‌شود که باعث جذب بیشتر گردشگران می‌شود.

 

بهترین مکان‌ها برای بازدید در فصل بهار

شهر شیراز در فصل بهار دارای مناظر طبیعی و تاریخی زیبایی است که می‌توانید در آن‌ها بازدید کنید. سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران در فصول مختلف سال از سرتاسر دنیا برای بازدید از این مناظر زیبا به این شهر سفر می‌کنند.

باتوجه به این موارد ممکن است بسیاری از افراد قصد رزرو هتل از بهترین هتل های شیراز همچون هتل پارک شیراز را داشته باشند؛ به منظور انجام این کار می‌توانید از وبسایت‌های مخصوص رزرو هتل همچون اسنپ تریپ استفاده نمایید. از معروف‎ترین مناطق گردشگری این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

باغ ارم

این باغ، مکانی تاریخی و طبیعی با گل‌های رنگارنگ و درختان سرو و صنوبر است که در فصل بهار به خصوص زمان شکوفه گل‌ها، بسیار زیبا می‌شود. همچنین این باغ در نزدیکی چندین هتل معروف همچون هتل پارک شیراز قرار گرفته است.

حافظیه

این مکان مجموعه‌ای است از بناهای تاریخی که آرامگاه حافظ را در بر می‌گیرد. باغ‌های اطراف این محل باعث دوچندان شدن زیبایی آن می‌شود. به‌طوری که تعداد بسیار زیادی از گردشگران در این محل به استراحت و لذت از محیط می‌پردازند.

 

پاسارگاد

این مکان شامل مجموعه باستانی پاسارگاد كورش كبير است كه در فصل بهار با چمن‌های سبز و گل‌های زیبا بسیار دیدنی است.

 

مسجد نصیرالملک

این مسجد یک مکان تاریخی با آثار هنری و معماری زیبا است که در فصل بهار با نور خورشید و رنگارنگی گل‌ها، بسیار دیدنی است. این مکان تاریخی به علت قدمت بالای آن مورد توجه تعداد بسیار زیادی از توریستان قرار می‌گیرد.

 

ارگ کریمخانی

ارگ کریم خان زند یک بنا تاریخی در شهر شیراز است که در قلب شهر واقع شده است. این ارگ در دوره قاجار ساخته شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف این شهر محسوب می‌شود. طراحی زیبا و منحصربه‌فرد، باغ‌های خوب محافظت شده و معماری باستانی این ارگ، ایران قدیمی را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

 

حمام وکيل

این حمام یک مکان تاريخی و زيبا است كه در فصل بهار با چشم انداز سبز و شاداب، جذابيت خود را دوچندان مي‌كند.

 

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل یکی از مهم‌ترین مکان‌های توریستی شهر شیراز است که مورد توجه تعداد بسیار زیادی از گردشگران قرار می‌گیرد. این بازار بزرگ دارای تاریخچه‌ای بسیار طولانی است و به دوران صفویه بازمی‌گردد. همچنین این مکان در سال ۱۳۸۸ به عنوان یک میراث جهانی توسط سازمان ملل متحد شناخته شده است.

 

بازار وکیل دارای ساختمان‌های قدیمی و زیبایی است که نشان از هنر و صنعت سنتی در طراحی و ساخت آن‌ها دارد. همچنین در این بازار بزرگ فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که انواع کالاهای متنوعی را به فروش می‌رسانند. از جمله کالاهایی که در این بازار قابل یافتن است می‌توان به پارچه‌های سنتی، زیورآلات، صنایع دستی، فرش و قالی، عطر و ادکلن، چای و خشکبار و... اشاره کرد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، در بازار وکیل شیراز، رستوران‌های سنتی و غذاخوری‌های محلی زیادی قرار دارند که غذاهای سنتی شیراز را به مسافران عرضه می‌کنند. این غذاخوری‌ها به‌واسطه‌ی فضای سنتی و خوش طعم بودن غذاهای خود جذابیت بسیار بالایی دارند.

تخت جمشید

تخت جمشید از جمله آثار باستانی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مکان باستانی به‌عنوان یک نماد فرهنگی و تاریخی بسیار مهم در ایران شناخته می‌شود. تاریخچه تخت جمشید به دوران هخامنشیان، یکی از قدرتمندترین سلسله‌های حاکم در تاریخ ایران، بازمی‌گردد. بازدید از این مکان به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ و تاریخ قدیم ایران آشنا شوید.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب تخت جمشید، معماری آن است. ساختار تخت جمشید بسیار منحصربه‌فرد است. به این ترتیب با دیدن این سازه‌های بزرگ و زیبا، شما می‌توانید از هنر و صنعت باستانی ایران لذت ببرید.

 

همچنین تخت جمشید در محلی با مناظر طبیعی زیبا قرار دارد و از بخش‌های بالایی این مکان می‌توان به چشم‌انداز فوق‌العاده شیراز نگاه کرد. همچنین در نزدیکی تخت جمشید، شما می‌توانید به کارخانه فولاد فارس نگاه کنید که یک نماد صنعت و پیشرفت در ایران است. با دیدن این کارخانه، شما می‌توانید با صنعت و تولیدات مدرن ایران آشنا شوید.

 

جمع‌بندی

باتوجه به تمام موارد ذکر شده، شیراز شهری بسیار پرطرفدار به‌منظور سفر و گردشگری است. علت این امر مرکز گردشگری فوق العاده و منحصربه‌فرد این شهر است. بنابراین افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند بایستی پیش از هرچیز به دریافت اطلاعات کافی در خصوص بهترین هتل های شیراز بپردازند.

 

برای انجام این کار می‌توانند ضمن ورود به وبسایت‌های مخصوص همچون اسنپ تریپ، به رزرو هتل بپردازند. یکی از معروف‌ترین هتل‌هایی که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است، هتل پارک شیراز است.

 

  ثبت آگهی رایگان