در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

روش های جوانسازی پوست در منزل

یکشنبه ۵ شهریور ۲ زیبایی
  • تصویر شماره روش های جوانسازی پوست در منزل
  • تصویر شماره روش های جوانسازی پوست در منزل
  • تصویر شماره روش های جوانسازی پوست در منزل

روش های جوانسازی پوست در منزل

روش های جوانسازی پوست در منزل می توانید مشکلات پوستی مانند چین و چروک را کاهش و تاحدودی از بروز آن ها پیشگیری کنید. جوانسازی پوست صورت در خانه روش های زیادی دارد که می توانید بدون نیاز به مواد خیلی عجیب و غریب از مشکلات پوستی خلاص شوید .

ماساژ صورت با یخ یکی از کم هزینه ترین و در دسترس ترین روش های جوانسازی پوست صورت در منزل است که از دیر باز مردم در سرتا سر جهان از آن استفاده می کردند. پژوهشگران معتقدند ماساژ پوست با یخ، می تواند به اندازه نوشیدن روزی 8 لیوان آب برای پوست مفید باشد؛ زیرا یخ دارای فواید بسیاری از این قبیل است:

  • با مسدود کردن منافذ پوست، از ترشح بیش از حد چربی جلو گیری می کند و بدین وسیله، سبب کاهش آکنه و جوش می شود.
  • با سرعت دادن به روند گردش خون در رگ ها علاوه بر اینکه باعث شفافیت و درخشندگی پوست می شود، چین و چروک های موجود در پوست را محو و از بروز چین و چروک جدید جلوگیری می کند.
  • پاک کنندگی و لایه برداری پوست
  • دفع سم از پوست
  • کمک به جذب  هر چه بهتر محصولات پوستی
  • کاهش تورم و کبودی دور چشم

ژل آلوئه ورا

روش های جوانسازی پوست در منزل

یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست در منزل بهره گیری از  خواص بی نظیر ژل آلوئه ورا است. این گیاه علاوه بر جوانسازی و کاهش چین و چروک، با خاصیت آب رسانی بالایی که دارد، باعث شفافیت و روشن شدن پوست می شود.وجود آنتی اکسیدان در آن باعث شده به عنوان ماده اصلی سازنده انواع کرم های آب رسان و ضد جوش استفاده شود. اگر پوست چربی دارید، مصرف این گیاه یرای شما هیچ ضرری ندارد؛ زیرا چربی موجود در آلوئه ورا بسیار کم است. یکی دیگر از مزیت های این گیاه، طبیعی بودن آن است و حتی حساس ترین پوست ها هم می توانند از آلوئه ورا بدون ترس از بروز حساسیت، استفاده کنند. این گیاه شگفت انگیز در درمان انواع مشکلات پوستی از قبیل موارد زیر کاربرد دارد:

  • کم آبی پوست
  • چین وچروک
  • جوش و آکنه
  • آفتاب سوختکی
  • جای زخم
  • ترک های که  بخاطر بارداری و تغییرات وزن در پوست ایجاد می شوند.
  • لکه های پوستی

روش استفاده از گیاه به این صورت است که ابتدا باید پوست را به وسیله شوینده مناسب شستشو دهید تا چربی ها  و آلودگی های روی آن پاک شود. پس از آن، ژل آلوئه ورا را از گیاه خارج کرده و آن را به صورت ماسک به پوست بزنید و برای کسب نتیجه بهتر، حدود 10 تا 20 دقیقه صورت را به آرامی ماساژ دهید تا ژل کاملا جذب پوست شود. این ژل به خاطر تأثیر بی نظیری که دارد، یکی از بهترین شیوه ها برای جوانسازی پوست در منزل شناخته می شود.

استفاده از ماسک های جوانسازی پوست خانگی

داشتن پوست سالم و زیبا احتیاج به رسیدگی های زیادی دارد؛ می توان گفت که بهترین روش جوانسازی پوست صورت در خانه استفاده از ماسک های خانگی است. استفاده از ماسک از زمان قدیم در بین خانم ها رواج داشته است. این ماسک ها اغلب حاصل پوره و مخلوط شدن چندین مواد خوردنی مانند میوه ها و سبزیجات هستند که درون آنها ویتامین ها و عوامل موثر در رفع چروک وجود دارد.

این ماسک ها بافت نرمی دارند و ضمن تغذیه و آب رسانی، موجب شادابی پوست می شوند. ماسک های جوانسازی  که در این لیست معرفی می کنیم جز بهترین روش جوان سازی پوست صورت خانگی هستند که با استفاده از مواد در دسترس و ساده ساخته می شوند؛ اما در عین سادگی، می توانند طراوت و تازگی فوق العاده زیادی به پوست ببخشند.

  • ماسک هندوانه
  • ماسک جوش شیرین
  • ماسک گلاب
  • ماسک زرد چوبه
  • ماسک سفیده تخم مرغ
  • ماسک گوجه فرنگی

روغن نارگیل

نارگیل درختی استوایی است که در مناطقی با آب و هوای گرم رشد می کند. روغن نارگیل نوعی اسید چرب بوده که از میوه خام درخت نارگیل بدست می آید. رنگ این روغن سفید بوده و بسته به دمای محیط نگهداری، می تواند به حالت جامد یا مایع تغییر کند. مصرف این روغن فقط جنبه خوراکی ندارد؛ بلکه به عنوان درمانی برای مشکلات پوست و مو استفاده می شود. به علاوه، روغن نارگیل در زمینه آشپزی هم طرفدار بسیار زیادی دارد. زیرا توانایی تحمل دمای بالا را دارد و دچار سوختگی نمی شود.

یکی از روش های جوانسازی پوست در منزل که تأثیر بسیار زیادی دارد، بهره گیری از مزایای روغن نارگیل است. زیرا این روغن چربی اشباع شده دارد و از آن می توان به عنوان مرطوب کننده صورت و بدن استفاده کرد. این روغن خاصیت آب رسانی بالایی دارد و به همین دلیل هم برای رفع  و از بین بردن چین و چروک مورداستفاده قرار می گیرد.

ویتامین E و آنتی اکسیدان بالا در روغن نارگیل، موجب شده اند تا افراد زیادی از آن برای درمان چین و چروک پوستشان استفاده کنند. از این روغن علاوه بر پوست صورت، می توانیم برای دور چشم هم استفاده کنیم؛ چون پوست دور چشم حساس بوده و نسبت به بقیه بخش های صورت، زودتر چروک می شود.

این روغن به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی عمل می کند و مانع چروک شدن دور چشم می شود. نکته ای که باید اضافه کنیم، این است که کارخانه های زیادی با بهره گیری از روغن نارگیل موادی مانند انواع لوازم آرایشی، شوینده بدن، روغن موو شامپو تولید می کنند.

نکات قابل توجه برای جوانسازی پوست در خانه

اولین و مهمترین نکته ای که باید برای جوانسازی پوست در منزل مد نظر بگیرید، این است که چین و چروک های شما یک روزه به وجود نیامده اند پس انتظار نداشته باشید یک روزه از شر آن ها خلاص شوید. برای درمان چین و چروک ها نیاز به صبر و تداوم در درمان دارید.

از آنجا که پوست عضوی حساس و مهم است، هر روش درمان را بر روی آن انجام ندهید. زیرا ممکن است، واکنش آلرژیک بسیار شدیدی از خود نشان دهد و نتیجه عکس بگیرید. پس حتما قبل از انجام هر روشی ابتدا در مورد آن به خوبی تحقیق کنید. نکته دیگر هم این است که روش های جوانسازی پوست صورت در خانه نسبت به روش هایی که در مراکز زیبایی انجام می شوند، تفاوت زیادی دارد. پس نباید انتظار نتیجه یکسان از هر دو روش را داشته باشید.

جوانسازی پوست با تغذیه مناسب

همان طور که می دانید، نقش شرایط محیطی در سلامت پوست بسیار اهمیت دارد. طبق تحقیقات، پیروی از یک رژیم غذایی درست، روند پیری پوست را کندتر می کند. تغذیه نامناسب باعث کاهش ویتامین های مودر نیاز پوست و کند شدن روند کلاژن سازی را در پوست می شود.

از طرف دیگر، کمبود کلاژن در پوست باعث آسیب به بافت ها و عدم ترمیم آنها شده و در نتیجه، این مسئله پیری پوست را به دنبال دارد. برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، موادی مثل سبزیجات، تخم مرغ، مرکبات، غذاهایی حاوی ویتامین آ و ث همچنین مرکبات را در وعده غذایی خود بگنجانید.

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

یکی دیگر از روش های جوانسازی پوست در منزل بسیار ساده، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده های مخصوص به پوستتان است. برای داشتن پوستی زیبا، حتما باید روتین پوستی مناسبی داشته باشید. روتین پوستی شامل استفاده از شوینده، ضد آفتاب و آبرسان می شود. مهم ترین نکته برای استفاده از این محصولات، توجه به نوع پوست است. اکثر پزشکان پوست معتقدند که آبرسان وقتی به همراه کرم مرطوب کننده استفاده شود، تاثیر بیشتری بر روی پوست دارد.

در واقع نقش آبرسان جلوگیری از چروک و پیر شدن پوست است. به منظور اثر گذاری بهتر کرم آبرسان، بهتر است ابتدا صورت را بشویید و روزی دو مرتبه از آن استفاده کنید. شب ها به خاطر ترمیم بافت های سلول های پوستی و بعد از حمام بخاطر کاهش چربی پوست و لایه برداری، بهترین زمان برای آبرسانی پوست هستند. فراموش نکنید که ابتدا باید آبرسان و بعد مرطوب کننده را به پوست بزنید تا آبرسان بتواند به خوبی جذب پوست شود.

داشتن خواب کافی

در طول 24 ساعت شبانه روز، شما باید حتما بین 7 تا 9 ساعت خواب کافی داشته باشید؛ پوست انسان در طول روز در معرض انواع آسیب ها قرار می گیرد و خواب کافی، فرصت ترمیم به بافت ها و سلول های صورت را می دهد. بهترین ساعت برای خواب بین 10 تا 5 صبح است؛ زیرا در این هنگام، ترشح هورمون رشد در بدن شدت پیدا می کند و این هورمون ها با ترمیم بافت های آسیب دیده، به سلامت و زیبایی پوست کمک می کنند. خواب کم علاوه بر اینکه باعث کند شدن روند ترمیم بافت های پوست می شود، عوارضی مانند افتادگی پلک، ریزش مو، پیری زود رس، آکنه، شدت یافتن چین و چروک های پوستی دارد.

خوداری از استعمال دخانیات

استعمال دخانیات در طولانی مدت سبب بروز عوارض بسیار زیادی می شود. سیگار نه تنها ریه و قلب افراد را در معرض خطر قرار می دهد، باعث پیری زودرس کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. ترک سیگار یکی از مهمترین روش های جوانسازی پوست در منزل است که به سلامت کلی بدن شما هم کمک زیادی می کند.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

نور خورشید دارای امواج مضری برای پوست است. طبق گفته پزشکان، احتمال بروز بیماری هایی مانند چین و چروک، سرطان پوست و پیری زودرس در افرادی که بدون زدن کرم ضد آفتاب و برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، بسیار بیشتر از بقیه افراد است.

 دور شدن از استرس

استرس با بالابردن سطح هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول، باعث از بین رفتن مواد معدنی در بدن و فرسوده شدن بافت های پوست می شود. همین عامل باعث شده که سطح کلاژن در پوست کاهش یافته و چین و چروک شدن به وجود بیاید. اگر به فکر درمان استرس نباشید، به تدریج این چین و چروک ها در پوست شما افزایش پیدا می کنند.

ورزش

ورزش با تسریع روند گردش خون در بدن ، مواد مغذی بیشتری را به سلول های پوستی می رساند و کلاژن سازی را در پوست افزایش پیدا می دهد. همین امر باعث جلوگیری از پیری و بروز چین و چروک صورت می شود. اگر حرکات ورزشی مربوط به صورت را در طولانی مدت و به طور مستمر ادامه دهید، با تقویت ماهیچه های صورت می توانید از شل و پیر شدن پوست جلوگیری کنید.

آکادمی مراقبت و زیبایی پوست کامرانی در یوسف آباد ( اسد آبادی ) با همکاری  Maple کانادا و UCL انگلستان ارائه می دهند.

می توانید از طریق صفحه اینستاگرام با هم در ارتباط باشیم .

جهت دریافت مشاوره و نوبت دهی با ما تماس بگیرید .

  ثبت آگهی رایگان