در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
کسب و کار خود را همین امروز ثبت کنید.

رشت‌گشت | RashtGasht

آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

سه شنبه ۱۷ مرداد ۲ خانه داری
  • تصویر شماره آبکشی نکردن ماشین لباسشویی
  • تصویر شماره آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

آبکشی نکردن ماشین لباسشویی می تواند مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورده و باعث افزایش هزینه های غیرضروری شود. در این مقاله از رشت گشت ، راهکارهایی برای جلوگیری از آبکشی نکردن ماشین لباسشویی را بررسی می کنیم. با این راهکارها می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید و ماشین لباسشویی خود را به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

آیا بعد از پایان چرخه شستشو، لباس های شما همچنان مواد شوینده روی آن ها وجود دارد؟

 

اگر ماشین لباسشویی شما به خوبی قبل لباس ها را آبکشی نمی کند، احتمالا مشکلی وجود دارد.

 

واقعیت این است که هر زمان که لباس های شما به درستی آبکشی نمی شود، این نشانه قطعی است که ماشین لباسشویی شما به درستی کار نمی کند.

 

دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی و راه خل های رفع آن :

ما به شما کمک می کنیم تا مشکلاتی را که می تواند منجر به مشکلات شستشو در ماشین لباسشویی شود شناسایی کنید.

 

7 مورد ذکر شده متداول ترین دلایل ممکن است ماشین لباسشویی شما مواد شوینده را به خوبی آبکشی نکند، چرخه آبکشی اصلا کار نکند، چرخه آبکشی با آب پر نشود یا آب در حین آبکشی کند پر می شود. در زیر به جزئیات خواهیم پرداخت که چه مواردی را باید بررسی کنید تا ماشین لباسشویی خود را دوباره به درستی آبکشی کنید.

 

1. مواد شوینده بیش از حد :

استفاده بیش از حد از مواد شوینده (مایع یا پودر) می تواند باعث شود باقی مانده ی مواد در لباس شما بماند. ممکن است از نوعی شوینده استفاده کرده باشید که برای لباسشویی شما توصیه نمی شود. از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید و نوع نامناسب آن را اضافه نکنید.

2. لباس های اضافی در ماشین لباسشویی :

بارگیری بیش از حد لباس در ماشین لباسشویی می تواند باعث آبکشی نامناسب شود. اضافه کردن تنها یک پتوی بزرگ ممکن است باعث شود ماشین لباسشویی شما نتواند به طور کامل آبکشی کند. اندازه بار شستشوی خود را کاهش دهید.

3. گرفتگی پمپ تخلیه بد :

اگر پمپ تخلیه بد یا گرفتگی پمپ دارید، این امر بر شستشوی لباس شما تأثیر می گذارد. پمپ موجود در واشر شما ممکن است نتواند تمام آب را به طور کامل خارج کند زیرا ممکن است چیزی در پمپ گیر کرده باشد. این باعث ایجاد محدودیت می شود و آب از آن خارج نمی شود بنابراین به درستی آبکشی نکنید. پمپ تخلیه را بردارید تا ببینید آیا چیزی در آن گیر کرده است یا خیر.

 

4. گرفتگی شیلنگ تخلیه :

شلنگ تخلیه به پمپ تخلیه متصل است و برای تخلیه به دیوار می رود. خم شدن شیلنگ تخلیه باعث آبکشی نامناسب می شود و باقیمانده صابون و مواد شوینده باقی می ماند. انسداد شیلنگ تخلیه می تواند باعث شود که آب شستشوی کثیف به داخل درام بازگردد. اطمینان حاصل کنید که شیلنگ خم نشده و عاری از زباله نیست.

5. شیلنگ های تامین آب خم شده :

مطمئن شوید که شیلنگ هایی که آب را به واشر شما می رسانند، خمیده یا پر نشده باشند. گاهی اوقات هنگامی که واشر به جای خود بازگردانده می شود، شیلنگ ها خم می شوند و نمی توانند مقدار مناسب آب را وارد ماشین لباسشویی شما کنند. بررسی کنید که شیلنگ های تامین آب محدود نشده باشند.

 

6. شیرهای تامین آب کاملا باز نیستند :

باید 2 دریچه آب روی دیوار پشت واشر شما وجود داشته باشد. اگر یک یا هر دو دریچه آب (گرم و سرد) به طور کامل در موقعیت باز قرار نگیرند، می تواند باعث مشکل آبکشی شود. مطمئن شوید که هر دو دریچه تامین آب کاملا باز هستند.

7. خرابی سوئیچ یا برد کنترل :

ماشین لباسشویی شما از یک سوئیچ یا یک برد کنترل برای تغییر عملکرد شستشو استفاده می کند. سوئیچ یا برد کنترلی خراب می تواند باعث شود ماشین لباسشویی شما اصلا آبکشی نکند. یک سوئیچ یا برد کنترل بد نیز می تواند ماشین لباسشویی شما را درست قبل از شروع چرخه آبکشی متوقف کند. سوئیچ عملکرد را بررسی کنید تا ببینید آیا باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. می توان به برد کنترل نگاه کرد تا ببیند دسته های سیم شل شده یا علائم سوختگی وجود دارد.

 

سخن پایانی

با توجه به اینکه آبکشی نکردن ماشین لباسشویی می تواند به مشکلات جدی در عملکرد آن منجر شود، باید از راه حل های مناسب برای جلوگیری از آن استفاده کرد. با پاکسازی لوله آب، تعویض پمپ آب، تعمیر والوهای آب و رعایت نکات کاربردی مثل استفاده از سیفون، پاکسازی ماشین لباسشویی و استفاده از برنامه شستشو مناسب، می توانید از بروز مشکلات آبکشی نکردن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید و به طور مداوم از آن استفاده کنید.

  ثبت آگهی رایگان